“ok baik murid – murid kita mulakan sesi kelas kita untuk harini, buka buku teks bahasa inggeris muka surat 64.”. kata cikgu Salwa lalu bermulalah kelas pdpr harini.
Kring…kring…kring..kring..
“ok murid – murid sekarang waktu rehat, enjoy your time!”. Kata cikgu Salwa lalu mengemas barangnya sebelum keluar dari kelas.
Aiman mula bergerak ke meja Atma dan Atikah. “hye korang, jom rehat sekali nak tak?”. Pelawa Aiman
“boleh juga lagipun, kitaorang baru nak berkenal – kenalan dengan kau.” Balas Atma sambil memperbetulkan ikatan rambutnya.
Atikah hanya memerhati muka Aiman yang agak familiar baginya. “Aip!! Muka kau ni macam kenal la, tapi dekat mana eh?”. Soal Atikah.
“mungkin kita pernah berselisih kot sebelum ni.”. balas Aiman sambil mengaru kepala yang terasa gatal.
Atma memandang Lisya yang sedang memerhati orang dari luar tingkap. “Lisya.. jom pergi kantin”. Ajak Atma dari jauh.
“korang pergi la, aku nak tidur. Malas pula harini nak jalan.” Lisya menolak pelawaan Atma.
“kau nak aku beli apa- apa ke?”. Tanya Atikah yang risaukan Lisya.
“tak nak.” Balas Lisya lalu meletakkan kepalanya diatas meja.
“okay”. Kata Atikah lalu keluar dari kelas.
Dalam perjalanan ke kantin Aiman berfikir sejenak sebelum memulakan perbualan.
“ermmm… korang boleh aku tanya?”. Soal Aiman.
“Tanya la.” Balas Atma.
“ Lisya tu kenapa dengan dia?” tanya Aiman untuk kepastian.
“mungkin dia takde mood kot sebab tadi dia baru habis gaduh dengan geng bola jaring, tu yang jadi macam tu.”. balas Atikah.
Atma terus menyampuk perbualan Atikah dan Aiman. “ dah la,kau tak payah la nak sibuk sangat jangan kain orang Aiman, kau jaga je kain kau yang koyak rabak tu, takut – takut tak cukup benang pula nak jahit nanti.” Perli Atma yang tidak puas hati dengan perangai Aiman yang suka menyibuk hal orang.
“amboi sindir nampak?”. Tanya Aiman.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all❤💙💛💚💜🧡💚
See you all at the chapter 43
Bye bye
Muahhhhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...