“Lisya”. Suara Atma berubah ketika menyebut nama Lisya.
“kenapa dengan Lisya?”. Haqiem semakin risau.
“pesawat Lisya terhempas!! Haqiem.” Beritahu Atma .
Terasa sesak didada Haqiem apabila mendengar penjelasan daripada mulut Atma . “awak tak main- main kan Atma?” soal Haqiem kembali.
“tak Haqiem!”. Balas Atma.
Haqiem terus mematikan talian dan menangis sehingga tertidur.
8 TAHUN KEMUDIAN….
Haqiem menjalani kehidupannya dengan baik sehingga dia dapat mencapai cita – citanya iaitu untuk membuka syarikat, Haqiem juga dapat membanggakan ibu dan juga ayahnya.
Deringan telefon diatas meja kerja Haqiem mematikan lamunan Haqiem seketika.
“ada apa Alesya?”. Soal Haqiem
“boss, hari ni boss ada meeting dengan PA Syarikat Syazz Sendirian Berhad pukul 2:00 petang”. Kata Alesya di hujung talian.
“baiklah, awak sediakan semua dokumen yang saya minta kemarin untuk dibawa kesana nanti.”. balas Haqiem lalu mematikan talian tersebut.
Haqiem sampai ke tempat meetingnya lebih awal. Haqiem terus memesan secawan kopi untuk dibasah ke dalam tekak. Hampir setengah jam Haqiem menunggu kliennya.
“mana klien ni, janji pukul 2:00 petang. Sekarang dah pukul 2:30 dah ni.” Ngomel Haqiem sorang-sorang sambil tangan ligat mengacau kopi yang dipesannya tadi.
Seorang perempuan muncul didepan Haqiem. “maafkan saya encik, tadi ada masalah dekat jalan raya.” Kata perempuan tersebut.
Muka Haqiem hanya fokus pada fail yang diberikan oleh Alesya.
“ok encik biar saya perkenalkan diri saya dulu, saya Personal Assisten daripada syarikat Syazz Sendirian Berhad, nama saya Atma.”ujar Atma, laju saja Haqiem menggangkat kepalanya untuk melihat pemilik nama tersebut.
“Lah! Atma ke PA yang join meeting ni”. Kata Haqiem sambil tersenyum.
“HAQIEM!.”Atma terjerit nama Haqiem dengan kuat.
Haqiem meletakkan jari dimulutnya. “shuttt!, slow sikit sebut nama saya, malu nanti orang dengar.” Kata Haqiem.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all❤💛🧡💚💙💜
See you all at the chapter 49
Bye bye
Muahhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomansaSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...