Pada suatu pagi yang indah dikala sepi Haqiem berada di jalan raya dan dia mahu melintas jalan dalam waktu yang sama terdapat sebuah kereta yang secara tiba - tiba melanggar lampu isyarat merah pada waktu itu Haqiem berada ditengah jalan raya.
Tiba - tiba ada seseorang menarik tangan Haqiem. Haqiem dan orang tersebut jatuh dibahu jalan.
"Yak!! Apa kau tak nampak ke yang pemandu kereta tu dalam keaadan mabuk?? Atau kau dah tak sayang nyawa kau??" Soal orang tersebut dengan nada marah.
"Maafkan saya . Saya cuma nak melintas jalan sebab depan tu sekolah saya". Jawab Haqiem dalam keadaan ketakutan.
"Oooo...kau nak pergi sekolah ye??" Soal orang itu lagi.
"Ya!"! Jawab Haqiem.
Orang tersebut bangun dan dia terjatuh kembali. Haqiem terus memandang kearah kaki orang tersebut.
"Arrhhh !!!".orang tersebut sedikit menjerit menahan kesakitan yang dialaminya.
"Kaki awak luka. Jom kita pergi ke sekolah untuk cuci luka awak". Beritahu Haqiem kepada orang tersebut.
"Apa yang aku dapat kalau aku ikut kau??" Kain aku dah terkoyak sebab nak selamatkan kau. Orang itu menjeling kearah Haqiem.
Haqiem memandang kearah lencana sekolah orang yang membantunya tadi.
"Ternyata awak satu sekolah dengan saya". Haqiem senyum memandang kearah orang yang membantunya.
"Okey, tak pa saya ada bawa baju sukan awak boleh guna". Beritahu Haqiem.
"Cakap banyak la kau ni. Tak Nampak aku tengah sakit ni". Jawab orang tersebut dengan nada keras.
"Aku tak nak guna baju kau FAHAM!"! Jawab lagi orang itu.
"Okeylah kalau awak tak nak guna baju saya, jom saya tolong awak jalan ke sekolah dan saya rawat luka awak dulu".beritahu Haqiem sambil menghulurkan tangannya.
Orang itu membalas huluran tangan yang diberikan oleh Haqiem. Sambil berjalan orang tersebut berfikir untuk memberikan ganjaran kepada Haqiem.
Agak ii korang la apa ganjaran yang orang tu tengah fikir ehh??hurmmmm...jenuh la nak pikir kalau macam ni😂
Bersambung....
Assalamualaikum guys🤩...risya nak bagitahu korang yang risya ni first time publish cerita yang risya reka...hehehehe hope dapat sambutan la✨...
Typo??? Abaikan je😉
Jangan lupa vote and comment untuk risya publish chapter 2😗
Love you all💓❤💙🧡💛💚💜🖤
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...