“ada la sikit, aku suka warna dia soft – soft je. Esok aku jadi pengapit kau boleh?” tanya Tiara kembali.
“apasal pula tak boleh, kau tu kawan aku mesti la boleh.” Kata Atma.
“Wah! Thank you. Aku terfikir juga sapa la pengapit lelaki esok, mesti handsomekan?.” Tanya Tiara.
“of course la handsome.” Balas Atma.
“kau dah habis periksa ke barang – barang kau?” tanya Tiara.
“Dah! Aku pon nak kena balik ni sebab malam ni ada majlis berinai pula.” Kata Atma sambil menunjukkan beg kertas yang dipegangnya.
“Sorry Atma, aku tak boleh datang majlis berinai kau malam ni, sebab ada mama dengan papa aku dekat rumah, takkan nak tinggal diorang kot.” Kata Tiara.
“it’s okay, yang penting esok kau datang dengan family kau.” Kata Atma.
Dalam kelekaan Tiara dan Atma, ada yang sedang memerhatikan gerak geri Tiara dari jauh. Aizat menurunkan cermin keretanya.
“kau tunggu la nasib kau Tiara. Esok hari yang paling aku bahagia.” Kata Aizat yang tersenyum jahat lalu menaikkan cermin keretanya.
Tiara terperasan sebuah kereta yang mula menghidupkan enjin kereta. Baru Tiara mahu pergi melihat, Atma menarik tangan Tiara.
“Eh! Kau nak pergi mana?” tanya Atma
“aku nak..” kata – kata Tiara terhenti apabila kereta yang di pandangnya tadi telah hilang.
“Nak apa Tiara?” tanya Atma.
“lupakan je”. Balas Tiara.
“jom balik, nak rehat kejap sementara nak tunggu majlis berinai malam nanti. Urmmmm… tak sabarnya nak kahwin.” Kata Atma.
“Eh! Kau bukan main eh?Kau jemput tak Atikah?” tanya Tiara.
“ Of course la aku jemput dia, tapi dia tak boleh datang sebab dia kerja esok. Al maklum la dia baru dapat kerja, takkan nak ambik cuti pula. So aku terpaksa faham situasi dia.” Kata Atma panjang lebar.
“ni kau nak aku hantar kau balik ke tak ni?” . tanya Tiara.
“tak payah, aku balik dengan mak saudara aku sakg.” Balas Atma
Bersambung
Typo?? Abaikan ja😎
Don't forget to vote and comment
Love you all🧡❤💛💜💙💚
See you all at the chapter 87
Muahhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...