“awak nak ke mana?”. Soal Haqiem.
Lisya mengalihkan badannya. “makan la apa lagi. Takkan nak tengok kedai ni je. Mana nak kenyang.”. balas Lisya lalu terus meninggalkan Haqiem di belakang. Haqiem berlari dan berjalan bersama Lisya.
“waiter”. Lisya mengangkat tangan kanannya untuk memanggil pelayan. Pelayan dalam kadar segera mengambil buku order lalu pergi kearah Lisya.
“ya cik. Nak pesan apa?.”. soal pelayan tersebut.
“saya nak pesan 1 set satey ayam dan daging. Minum pula bagi saya jus strawberry…lepastu kau nak air apa?.”. tanya Lisya kepada Haqiem.
“ermm..bagi saya jus oren”. Balas Haqiem.
“itu saja?”. Pelayan itu menyoal Lisya kembali. Lisya mengganguk kepala. “ ok terima kasih”. Kata pelayan itu menunduk dan berlalu pergi.
Lisya memandang Haqiem dengan tatapan yang tajam. “ ingat eh. Aku ajak kau keluar ni bukan free ye. Minggu depan kau kena tolong aku”. Kata Lisya. Haqiem yang mula rasa tak sedap hati.
“tolong apa?”. Tanya Haqiem.
“ada la kerja aku. Nanti kau tau juga. Harini kau takpayah nak fikir pasal benda tu lagi. Harini aku nak tenangkan fikiran aku dulu.” Kata Lisya
Makanan dan minuman yang dipesan oleh Lisya telah dibawa oleh pelayan menuju ke meja mereka. Mereka berdua menikmati makanan itu. Pada saat Lisya menghabiskan satey yang terakhir dia tidak sedar pipinya terkena minyak. Haqiem yang perasan terus mencapai tisu lalu mengelap pipi Lisya. Lisya sedikit terkejut dengan tindakkan Haqiem yang mengelap pipinya.
“comot la awak makan. Kalau orang nampak kang dah malu.”. kata Haqiem yang baru saja duduk dikerusinya lalu mencapai minumannya. Lisya hanya membuat muka selamba.
Selesai saja makan Haqiem terus menuju ke kereta Lisya. Tanpa Haqiem sedar dompetnya terjatuh. Lisya yang kebetulan ternampak lalu memeriksa siapa pemilik dompet tersebut. Lisya tersenyum jahat. Lisya memeriksa seluruh dompet itu dan dia terjumpa lesen memandu milik Haqiem. Lisya terus pergi kearah Haqiem dan melemparkan kunci kereta miliknya. Haqiem menyambut kunci tersebut dengan penuh persoalan yang di minda.
“ asal awak bagi kunci kereta awak dekat saya? Saya tak pandai bawa kereta.” Kata Haqiem. Lisya melemparkan dompet Haqiem kearahnya. Haqiem sedikit cuak.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all❤💛🧡💚💙💜
See you all at the chapter 27
Bye bye
Muahhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...