Den byl skvělej. Totálně fantastickej. Pojeby neměly jen Paťo a Vero, ale zavolala jsi i mně. Výborně. Ale nesuď knihu podle obalu, může to být jinak.
Úča se tvářila fakt naštvaně. Vešla si ke stolu první, odpila jsi čaj který měla na stole, otočila se k nám a opřela o stůl.
,,Sesněte si" nadzvedla obočí, jakoby to mělo být samozřejmost. Učinili jsme tak všichni tři. Nevím proč jsem se cítila jak u Snapa. Jako ti tři kámoši, Hermiona, Harry a Ron. Ani nevím, který z nich jsem byla já, vlastně teď jsem myslela jen, jak nedostat dvojku z chování.
,,Co se tak bojíte, koukáte na mně jak na Svatého Petra hříšník" odpila si znovu a položila hrnek na stůl. ,,Zavolala jsem si vás, protože mám depresivní nálady. A vám třem věřím" řekla třem. I mně?? ,,Jsem dlouze přemýšlela a dostala jsem výchozí nápad. Co by jste řekli" my jsme tam seděli vystrašení a ona úplně o něčem jiném. A teď šok. ,,.. na přespávačku dnes u mně. Ale nikomu ani slovo" ukázala dlaněmi, odpila jsi znovu a mně spadla sáňka. Co to řekla??
,,P-prosím" ozvala jsem se a ona přikývla hlavou. Paťo do mně drgl promluvil.
,,Jakože dnes všichni tři?"
,,Přijeďte s věcma o čtvrtý aa já vás ke mně dovezu. Potřebuju rozptyl. Jestly vám to vyhovuje" ukázala zoubky. Co, proč já nechápu.
Učinili jsme tak jak řekla. Přišli jsme o čtvrtý s batohem a ona nás odvezla autem do velkého domu. Přepych, byla jak vidím dost bohatá. Krb, kožená gaučovka, skříň s kvalitního dřeva. Skleněnej balkón tady nám bude fajně.
,,Smíte kouřit, ale jen na balkoně" přerušila naše porozhlédnutí.
,,Možná si večer dám, nevím" řekl Paťo.
,,Když budeš smrdět, úča si tě k sobě nepustí" zasmála jsem se. Ten na mně vražedně koukl.
,,Lejka,vy kouříte?" Zeptala jse mně úča.
,,No ehm... občas kvůli stresu" přiznala jsem se.
,,Vero nekouří, ona je moje děcko" zasmála se drobně a Vero se začervenala v tváři. Já se usmála.
,,Ona je hodná, né jak my" usmála jsem se.
,,I ona je čertik, dokáže mi udělat tlaky" vtipkovala úča.
*
,,Tak, co si dáme k večeři?" Protáhla jsem se.
,,O to se staráš ty přece. Furt jíš" zasmála se hlasitě Vero.
,,Jsem si tentokrát nepřinesla žádný zásoby, Vero, chudnu" pronesla jsem hrdě.
,,Z čeho? Masa a kostí?" Přerušila nás úča. Koukla jsem na ní.
,,Vždyť mám zadek" vykulila jsem oči.
,,Ve třídě máte i horší případy, a vy jste drobná a chudá co chcete. Holku ani rici ani cici?" Když tohle řekla, všichni jsme se zchuti zasmály. ,,Jdu udělat nějakej popcorn a objednám pizzu, vy si vyberte film. Máte v telce" mrkla a odešla do luxusní černobílé kuchyně. Pizza. Popcorn. A jak vidím, pivo má na stole v kuchyni pro každýho dva. Radler. A taky colu tam měla. Se řádně připravila. Já měla ve skutečnosti tři tabulky čokolády. To do stavu krize, říkala, že má depky. Ale ona pije pivo? Bych neřekla, taková nóbl žena. Pravda, sama... a má svůj věk. Ale stejně je sexi podle NĚKTEŘÍCH. Připravila popcorn jak říkala my jsi vybraly film Pár nenormálních aktivit. Děsně drsná komedie. Zbožnovala jsem ji. Donesla věci, pizza došla, měli jsme dokomce extra slevu, že to byl účin známý. Sedla si k nám na gauč a sledovali jsme to, zároveň popíjeli a jedli. Úča se pak z ničeho nic rozbrečela a snažili jsme se ji utěšit. Že prý ona taky měla přítele ale byl to hajzlík. A od téhdy nechtěla nikoho... ta úča měla něco do sebe. Zdála se být tak tvrdá. A přitom byla křehká. Proto jsem uměla pochopit i tu záležitost na Eiffelovce... měla.. no né odpuštěno, se mnou Paťo neměl. Nic. Večer uběhl fajn, dokonce nám sama dala omluvenky do školy na další den, který jsme mohli u ní strávit. Já ji pomáhala připravit oběd, zatímco Paťo s Vero spali. Sbližovali jsme se s účou a já ji měla více ráda. Ráno cvičila o šestý, celej den měla naplanovaný. Rozvrh, uspořádaná žena. Měla zahrádku, skleník, kde rostli malinky a obrovský jahůdky, z kterých nám dala ochutnat. Užili jsme si to volno s ní. Vero se často smála, za co jsem byla ráda. A Paťo s ní kecal i sám v pokoji. Neměla jsem z toho zlej pocit. Klidně, potřebovala roptylení, mně naičila novej recept a po fajným obědě jsme se pobalili a zvezla nás domů. A matury za dveřmy...
YOU ARE READING
just friends
Lãng mạnVítám vás u povídky, která doprovází naše přátelství... a tak se ptám: dokáží hádky rozdělit i skutečně silné přátelství?