Nanginginig na mga kamay
puso kong hindi mapalagy
pwede ba kitang tabihan
kahit pa may iba ka nang kasamaito nang gabing 'di malilimutan
dahan-dahan tayong nagtinginanLutfi memulakan nyanyiannya sambil melihat lirik dihadapannya, kerana dia tidak menghafal sepenuhnya lagu itu. Sesambil itu dia melirik ke arah Raisya, Raisya turut tersenyum, seronok membawa lagu bahasanya. Raisya melihat Lutfi, dia ingin menyanyi part itu bersama.
parang atin ang gabi
para bang wala tayong katabi
at tayo'y sumayaw
na parang 'di na tayo bibitaw, bibitawRaisya bersedia untuk giliran solonya. Dia sudah hafal lagu itu, kerana dia meminati lagu itu.
nalalasing sa iyong tingin at
'di malaman-laman ang gagawin
habang lumalalim ang gabi ay
lumalapit ang ating mga labiMereka meyanyi bersama dengan gembira.
ito nang gabing 'di malilimutan
nung tayo'y naglakad, dahan-dahanparang atin ang gabi
para bang wala tayong katabi
at tayo'y sumayaw
na parang 'di na tayo bibitaw, bibitawmatapos man ang sayaw
pangakong 'di ka bibitaw
wag na wag kang bibitaw
wag na wag kang bibitaw
mahal tanging ikaw
ang nais kong kasayaw
mahal tanging ikaw
ang nais kong kasayaw
mahal tanging ikaw
ang nais kong kasayawparang atin ang gabi
para bang wala tayong katabi
at tayo'y sumayaw
na parang 'di na tayo bibitaw, bibitaw
para bang wala tayong katabi
at tayo'y sumayaw
na parang 'di na tayo bibitaw,bibitaw ,bibitaw
Lutfi dan Raisya sama - sama menunduk tanda mengucapkan terima kasih dan menunjukkan lagu mereka sudah pun tamat. Tepukan gemuruh diberikan kepada mereka, mereka semua terpegun mendengar rakan mereka menyanyi lagu asing buat mereka. Hakikatnya ada juga yang memandang rendah terhadap Lutfi untuk nyanyikan lagu tagalog itu.
"Wahh wah. Hebat betul kau Lutfi ya?" Danial bersuara naik ke pentas. Dia masih tak percaya yang Lutfi boleh bawa lagu tagalog bersama Raisya, niatnya hendak mengenakan Lutfi menjadi satu kekeluan pada dirinya. Mendengar Lutfi boleh nyanyi dengan sungguh baik.
"Kemon lah. Jangan pandang aku takda mata okay." Semua orang bersorak mendengar Lutfi berkata.
"Wah nice song Raisya. Also your voice. Nice terokkks! Apa tajuk lagu ni, prom kan. Wah sedap betul korang bawak. " Aryn menambah memuji Raisya pula. Raisya mengangguk dan tersenyum malu. Lutfi dan Raisya turun dari pentas. Tetapi Lutfi pergi ke tempat duduk sebelah Raisya, iaitu tempat Afiq. Afiq pula sedang bersedia di tepi pentas.
"Okay. Disebabkan persembahan Lutfi dan Raisya merupakan persembahan terakhir untuk majlis malam ni, itu bermakna majlis kita telah pun sampai ke penghujung. Saya dan Aryn nak mintak maaf jika ada salah silap dari awal kami mengacarakan majlis."
"Sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah dan yang buruk itu adalah kekilafan kami sendiri. Good luck SPM gaiss." Aryn menyambung.
"Good Luck SPM jugak gaiss. Tapi sebelum tu mari kita nyanyi ramai - ramai lagu laskar pelangi. Kita nyanyi sama - sama kay. Afiq sila naik ke pentas, Amri mana Amri. Asyikin, Dayana. Sini cepat, kita nyanyi sama - sama. Sapa - sapa nak naik pun, sinilah kita nyanyi." Ada yang naik ada yang biarkan Danial memanggil. Agak sudah ramai yang naik, lagu dimulakan. Lutfi dan Raisya tidak naik hanya duduk di kerusi mereka sambil tertawa melihat gelagat - gelagat budak tingkatan 5 pada malam itu. Malam itu sesiapa sahaja menjadi kawan, kerana mereka remaja seusia yang masih inginkan hiburan dan mempunyai matlamat yang sama.
YOU ARE READING
Malaikat Itu Kepunyaan Aku
Roman pour AdolescentsRaisya Jio Marquinez, gadis kacukan Filipino. Kecantikannya seiring dengan kecerdikannya. Semua orang memandangnya gadis perfect, tapi tidak bagi dirinya. Bukan tak reti bersyukur tetapi sedih itu pun fitrah, banyak - banyak yang dia ada satu je dia...