Hoci Rosa bola tej mienky, že Erica by sama dozvedieť o jej vzťahu s Jamesom, akosi sa k tomu nemala. James sa mal čoskoro vrátiť späť na Oxford, a ja som si nemohla pomôcť, no bola som nesmierne zvedavá, ako to ich vzťah zvládne.
„Chápem tvoje obavy, ale bolo by jednoduchšie, keby o tom vedela,“ vyslovila som svoju mienku, keď som večer na posteli pojedala kešu oriešky.
Rosa si len povzdychla. „Ja viem, ale keď príde na vec... cítim sa veľmi... neodvážne? Som zbabelá.“
„Nie si zbabelá,“ protirečila som jej. „Ja by som na tvojom mieste robila to isté.“
V tom sa dvere otvorili a dnu nakukol James. „Smiem vás vyrušiť?“ Potom zaostril na moju posteľ. „Kešu oriešky? Ako je možné, že si ma nezavolala?“ tváril sa naoko nahnevane, no potom sa uškrnul a vhupol mi na posteľ tak prudko, že som z nej takmer zletela.
„Hej!“ ohradila som sa. „No... myslím, že asi pôjdem a nechám vás osamote...“
Ani jeden z nich neprotestoval, a tak som potichu a rýchlo vykĺzla z izby a zišla som dolu do kuchyne.
„Ahoj,“ usmiala sa na mňa Erica. „Rosa je s Jamesom?“
„No...“ nevedela som, čo mám povedať. Nevedela som, či im tým nejako neuškodím.
Erica sa pousmiala. „Nič mi nemusíš hovoriť. Určite sú spolu. James zajtra odchádza, určite chcú spolu ešte stráviť čas.“
„No áno, oni sa veľmi skamarátili...“ Dobre, uznávam, som mizerná klamárka, ale čo človek nespraví pre priateľku?
„Emma, ja to viem,“ Erica sa zasmiala.
„Čo vieš?“ pozrela som na ňu trochu podozrievavo. Čo ak nič nevie a len to chce na mňa zahrať?
„Že James a Rosa spolu chodia. Alebo niečo na ten spôsob. Videla som ich. V tomto dome mi nič neunikne,“ šibalsky sa usmiala.
„A... nehneváš sa?“
„Prečo by som sa hnevala? Rosa je dobré dievča,“ oprela sa o kuchynský pult. „Jediné, čo ma trochu trápi je to, že Rosa je až zo Španielska... ale keď sa dvaja majú radi...“
„No... a ako dlho to už vieš?“
„Dlho,“ žmurkla na mňa. „Aj ja som predsa bola mladá a viem, ako to chodí.“
„Ech...“ začala som. „No, tak im to asi pôjdem povedať, nie?“
„No tak, len ich ešte trochu potráp,“ pousmiala sa Erica. „James by už mal vedieť, že predo mnou nemusí nič skrývať!“
„Fajn, nič im nepoviem,“ usmiala som sa a zahryzla do jablka.
...
Ráno, asi okolo desiatej, ma zobudil môj vyzváňajúci mobil.
„Vypni to!“ zaúpela Rosa spod paplóna. Uškrnula som sa, s hlasným povzdychom som sa vymotala z postele, a zdvihla to.
„Haló?“
„Emma? Tak ma napadlo... nezájdeme von? Dnes je vonku pekne,“ navrhol mi Zayn.
Vrhla som rýchly pohľad na okno. Mal pravdu, vonku nepršalo, dokonca svietilo slnko, a hoci chodníky boli stále trochu mokré, počasie bolo skvelé. Na Anglicko.
Už som mu chcela prikývnuť, keď v tom som si spomenula...
„Nie, prepáč. James dnes odchádza a my sa s ním ideme rozlúčiť na stanicu...“ nešťastne som povedala.
YOU ARE READING
Only One Year
FanfictionEma je pätnásťročná študentka zo Slovenska, ktorá sa rozhodne splniť si sen a odcestovať na rok do Anglicka. V novej rodine sa cíti príjemne, no má obavy zo školy. Tú však začne zvládať vďaka charizmatickému Zaynovi od susedov, ktorý je ochotný kedy...