Ráno som sa prebudila s nepríjemným pocitom v žalúdku. Tréma.
Pozrela som na Rosu - v tvári mala výraz, zrejme podobný môjmu. Mlčky som vošla do kúpeľne.
V živote som v kúpeľni nestrávila toľko času ako dnes. Chcela som vyzerať dokonale, no Rosino búšenie ma vnieslo späť do reality. Kým som raňajkovala, ona sa líčila.
"Nervózna?" Erica akoby mi čítala myšlienky. "Ak chcete, môžem vás ku škole odprevadiť..."
"Netreba," usmiala som sa. "Zayn sa nám ponúkol."
"Aha." Erica sa usmiala a odpila si z čaju.
"Hotovo!" Rosa sa zjavila na schodoch a tvár jej žiarila. "Poďme."
"Ale neraňajkovala si...." namietla Erica.
"Raňajkovala, jogurt predsa," pripomenula jej Rosa. "No poďme, nech nezmeškáme toho tvojho fešáka." Erica nás s úsmevom vyprevadila.
"Pozri, keď sa budeme rozprávať o Zaynovi, hovorme radšej v španielčine," požiadala som ju. "Ďalší taký Ericin úsmev už nevydržím."
"Ty vieš po španielsky?" prekvapene na mňa pozrela.
"Como estás?" spýtala som sa jej prvé, čo mi prišlo na um. V skutočnosti mi ten rok štúdia španielčiny veľa nedal, ale aspoň trošku.
"Bien, gracias," žiarivo sa na mňa usmiala a pokračovali sme v ceste ku kostolu.
Počasie bolo pekné, a hoci slnko nesvietilo tak silno ako včera, obom sa nám príjemne kráčalo. Žalúdok mi všelijako skrúcalo a pri pohľade na Rosu som vedela, že ani u nej to nie je inak. Vymenili sme si úsmevy, hoci ten môj pripomínal skôr grimasu z hororu.
"To je on?" Rosa natiahla ruku a ukázala na postavu prešľapujúcu pri kostole.
"Áno, to je on." Mala som pocit, že sa zrazu prudko oteplilo a pridala som do kroku.
"Hej! Počkaj!" Rosa sa za mnou hnala a cestou zakopla. Z úst jej vyletela smršť španielskych nadávok.
Na jej hlas sa Zayn otočil. Chvíľu na nás prekvapene hľadel, potom sa usmial.
"Ahoj," rozpačito som sa usmiala. "Zayn, toto je Rosa. Rosa - Zayn."
Obaja sa na seba usmiali a podali si ruky. Pripadalo mi to príliš formálne a nemohla som sa ubrániť úsmevu.
"Pôjdeme?" Zayn mávol rukou k ceste a my sme ho obe nasledovali.
"Páni, prečo si mi nepovedala, že je taký sexy?" zašepkala mi Rosa. "Tak tomuto bude ťažké odolať. Ale ja ti ho nechávam."
"Ale ja ho nechcem, riadim sa tvojim heslom," zaklamala som a pousmiala sa.
Rosa na mňa pohoršene pozrela. "Pri tomto kašli na všetky heslá. Ja som z neho teda hotová a ty určite tiež." Bola to pravda, no ja som len mlčala a pridala do kroku.
"Wow," bolo jediné, na čo som sa zmohla, keď sme zastali pred školou. Neviem prečo, ale čakala som menej ľudí. Ten počet ma desil.
"Moment," ospravedlnil sa Zayn a prekĺzol k skupinke chalanov postávajúcej pri zábradlí. Ja a Rosa sme tam stáli úplne bezbranné a vystavené pohľadom ľudí, ktorí si nás prezerali ako najnovší model jesene 2009.
"Kde je Zayn?" nervózne som zašepkala Rose, a on sa zrazu zjavil ako na zavolanie.
"Poďte," nasmeroval nás a my sme kráčali. Celou cestou som na sebe cítila zvedavé pohľady, a tak som sa dívala do zeme. Modlila som sa, aby som čoskoro zapadla a tieto pohľady sa stali zriedkavými.
ESTÁS LEYENDO
Only One Year
FanficEma je pätnásťročná študentka zo Slovenska, ktorá sa rozhodne splniť si sen a odcestovať na rok do Anglicka. V novej rodine sa cíti príjemne, no má obavy zo školy. Tú však začne zvládať vďaka charizmatickému Zaynovi od susedov, ktorý je ochotný kedy...