,,Igore Karkarove, byl jste na vlastní žádost přivezen z Azkabanu, abyste vypovídal před tribunálem. Prokáže-li se vaše svědectví jako užitečné, může nařídit vaše okamžité propuštění. Do té dby zůstáváte z pohledu ministerstva usvědčeným smrtijedem. Souhlasíte s podmínkami?" spustil Barty Skrk. Uprostřed sálu stál již zmíněný Igor Karkarov ve vězeňském oděvu.
,,Ano, pane," vydechl muž a bylo na něm poznat, že je rád, že se dostal na hvíli z toho hrozného místa jménem Azkaban.
,,Co nám tedy chcete říct?" otázal se obět Barty Skrk.
,,Znám jména, pane," spustil Karkarov a Barty se naň ho zadíval.
,,Například Rosier, Evan Rosier," vydechl Karkarov doufajíc, že mu to v něčem pomůže.
,,Evan Rosier je mrtvý," zhatil jeho naději Barty Skrk a pohlédl opět na vězně před sebou.
,,Nemůže-li svěděk-" ,,ne, ještě Rokwood, Augustus Rokwood," skočil mu rychle do řeči Igor. Skrk se zarazil.
,,Augustus Rokwood z odboru záhad?" zeptal se Skrk a Karkarov rychle přitakal.
,,No dobrá. Tribunál se poradí a vy se zatím vrátíte do Azkabanu," prohlásil nakonec Barty Skrk.
,,Ne! Počkat! Počkat, prosím! Mám i další!" zvolal opět Igor Karkarov.
,,Co třeba Snape! Severus Snape!" začal volat Karkarov.
,,Tribunál si je vědom, že jsem v této věci již svědčil. Severus Snape skutečně byl smrtijedem a ještě před pádem Lorda Voldemorta se stal naším agen-" začal Brumbál, ale nedokončil, protože mu opět do řeči skočil Karkarov.
,,To je lež!" začal řvát Karkarov.
,,Severus Snape nyní není o nic větším smrtijedem než já," dokončil rázně Brumbál, avšak Karkarov si pořád trval na svém.
,,Klid! Pokud sědek nezná dlaší jména, považuji toto zasedání za ukončené!" řekl Skrk.
,,Ó ne. Mohu vám říci ještě dvě," odvětil Karkarov, avšak nepokračoval.
,,No tak?! Mluvte přece!" vyštěkl Skrk, kterého toto již přestávalo bavit.
,,Její jméno se neříká," vydechl Karkarov tiše, jako by se bál, že ona, o které se nyní chystal mluvit, se zde objeví.
,,Ona? Proč se její jméno neříká?! Přestaňte si z nás dělat šašky!" zvolal Skrk.
,,Zapomeňte na to, že jsem se o ní zmínil," vydechl nakonec tiše Karkarov a tím všechny zaskočil.
,,Ne, mluvte!" zvolal Skrk.
,,Je to... Paní zla," vydechl po chvilce tiše Karkarov a sálem to začalo šumět, jak se po sobě členové tribunálu otáčeli.
,,Paní zla? To nám příliš neřekne," řekl Skrk, kterého tato informace udivila.
,,Přesně tak, ale výstižnější je její druhá přezdívka," přikývl opět Karkarov a bylo na něm vidět, že má strach.
,,Druhá přezdívka?" opakoval opět dvě poslední slova Skrk a nyní již zaujatě vyčkával chvíle, kdy z vězně vypadné jméno té, o které mluví.
,,Smrt... Každého zrádce zabije tím nejbolestivějším způsobem. Nemluví ústy, ale mluví očima. Její hlas může slyšet pouze jeden člověk a to ten, který jí hledí přímo do očí a ona mu pohled oplácí. Je to žena Pána zla," vydechl tiše a v sále nastalo naprosté ticho.
,,Její jméno vám říct nemohu, ale mohu vám říct jméno ještě jednoho věrného... Barty Skrk. Junior," vydechl Karkarov a všem v sále se zastavilo srdce...
,,Fidelis autem occidere," řekla Met heslo a brána se pomalu otevřela.
,,Tak Smrt ti říkají?" usmál se na ni Brumbál a vešel na pozemky, které byly již chráněny kouzlem. Métis mávnutím hůlky zavřela bránu a otočila se na nově příchozího muže.
,,Je to tak lepší," vydechla tiše Met a pokynula Brumbálovi, aby ji následoval.
,,Je pravda, že zabijíš smrtijedy?" vyzvídal dál Albus a prohlížel si dům před sebou.
,,Ano. Zabíjela jsem však ty, kteří měli podezření, že jsem já nebo Severus zrádce. Poté jsem si vždy vymyslela nějakýpříběh, který jsem si však musela vsugerovat, aby to vypadalo, že jsem je přistiha v situaci, ve které zradili," vysvětlila Métis a otevřela domovní dveře.
,,To je pochopitelné. Docela prostorný dům, není liž pravda," zamluvil Brumbál jejich původní debatu a se zaujetím si prohlížel vstupní halu.
,,Hm," zamručela Métis a vydala se dlouhou chodbou do obývacího pokoje. Mávnutím hůlky zapálila oheň v krbu a posadila se do svého křesla. Při tom také naznačila Brumbálovi, ať se klidně také posadí. Ten se však začal procházet po místnosti, prohlížel si knihy a zkoumal vhledy z oken.
,,Nenávidím to tu," špitla po chvilce tiše Met.
,,Dnes byl přivezen z vězení Igor Karkarov," začal Brumbál ignorujíc její předchozí poznámku. Métis nijak nereagovala. Dál seděla v řesla a hleděla tiše do ohně.
,,Měl z tebe očividně větší strah než z Azkabanu. Nedokázal říci, jak se jmenuješ. Mluvil pouze o tom, že jsi žena Lorda Oldemorta, Paní zla a Smrt. Říkal také, že mezi smrtijedy moc nemluvíš a každého zrádce zabiješ," pokračoval Brumbál a sedl si do druhého křesla.
,,Karkarov je tupec," vydechla po chvíli Métis a pohlédla Brumbálovi zpříma do očí.
,,Met, mohl bych tě o něco poprosit?" zeptal se Brumbál a Met nepatrně přikývla.
,,Co nejvíce se straň lidí. Tvou matku by zničilo, kdyby tě viděla v Azkabanu. Už teď je to pro ni těžké. Achtěl bych tě ještě poprosit o to, jestli bys mi neřekla další smrtijedy, aby-" nestačil Albus doříct a Métis mávnutím ruky vyčarovala rovnou celý seznam jmen se všemi podrobnostmi, co o daných lidech věděla.
,,Vem si ho," řekla klidně Métis a podala pergamen Albusovi. Ten na ni s úsměvem kývl na znamení díku.
,,Co jsem to jen udělala, Albusi?" povzdechla si zoufale Met a opět stočila svůj zrak k plápolajícímu ohni.
,,Met, vzdla ses svého štěstí, aby mohli být v budoucnu šťastní ostatní, aby se děti, které se narodí nemusely bát a žít ve strachu. Jednou se na tebe budou všichni dívat jinak a to i ty," řekl po nepatrné chvilce mlčení klidně Brumbál.
,,Štěstí. Co je vlastně štěstí? Rozhodně ne tohle všechno. Tohle všechno kolem mě není štěstí. Kdybys jen věděl kolik lidí v tomto domě již zemřelo..." vydechla zničeně Métis a prohrnula si prstama vlasy, které nyní nabraly modrou barvu.
,,Met, věř mi, že až tohle všechno skončí nadobro, najde si štěstí i tebe, ne-li dříve," řekl opět povzbudivě Albus, protože věděl, že žena, která seděla naproti němu v křesle potřebuje nyní opravdu hodně podpory a naděje, aby to nějakým způsobem nevzdala...
Omlouvám se, že je dnes kratší kapitola, ale do další kapitoly se mi to zrovna moc nehodí, takže to snad nebude vadit. Určitě budu moc ráda za nějaké ohlasy.
ČTEŠ
Říkali jí smrt |HP ff|
FanfictionMétis, pro většinu lidí zrádkyně a smrtijedka. Její matka si po celou dobu klade otázku, co udělala špatně, že se z její dcery stalo právě toto. Métis s Brumbálem vymyslí plán, jak svrhnout Pána zla. Plán však nevýjde, avšak za nějakou dobu vypluje...