Kapitola sedmdesátá-Otec

523 42 8
                                    

Listí již změnilo svou barvu, slunce vstávalo déle a chodilo spát dříve a trojice přátel pobývala stále ještě v domku na mýtině u svého bývalého profesora lektvarů a dcery ředitelky Nebelvíru.

Toho dne byl již večer. Malá Nyx již dávno spokojeně spinkala s naplněným bříškem a trojice přátel se taktéž již omluvila a šla do pro ně vyhrazené ložnice. Zůstal jen Severus s Métis.

Zamilovaná dvojice seděla naproti krbu, ve kterém poklidně plápolal oheň. Métis se spokojeně schoulila do klubíčka a s dekou na sobě se natiskla k Severusovi. Poslouchala, jak mu klidně buší srdcem, které patřilo jenom jí.

,,Miluji tě," zašeptala do ticha Métis a zdvihla hlavu směrem k Severusovi. Ten stočil pohled na ni a rty se mu zvlnily do lehkého úsměvu.

,,Taky tě miluji," řekl ještě tišším hlasem po chvilce Severus a přitáhl si černovlásku do láskyplného polibku.

,,Už ses rozhodl?" zvážněla černovlasá žena. Severus posmutněl a dal jí nezbedný pramen vlasů za ucho.

,,Nedozví se to. Bude to tak lepší," povzdechl si Severus a sklopil pohled.

,,A nemyslíš si, že by ho to povzbudilo, kdyby zjistil, že alespoň jeden jeho rodič není mrtev?" trvala si dál na svém černovlasá žena a ještě jednou si změřila svého protějška zkoumavým pohledem.

,,Kdybych byl někdo jako Black, tak to nebude tak strašné jako to, kdyby se Harry dozvěděl, že jeho otec je takovýhle bastard, který byl schopen upsat svou duši ďablu. Ne, Harry se nesmí dozvědět, co se tenkrát mezi mnou a Lily stalo. Harry nesmí vědět, že jsem jeho otec," zavřel bolestivě oči Severus a přitiskl si k sobě Métis.

Métis cítila, že to Severuse bolí víc než cokoliv jiného. Na to ho znala již příliš dobře.

Jejich úvahy přerušilo tupé zadunění právě dopadlé knihy na podlahu. Métis se prudce posadila a Severus zprudka otočil hlavu a srdce mu vynechalo několik úderů.

Černovlasý Nebelvír se chtěl napít. Vydal se po schodech s knihou v ruce dolů a zastavil se u dveří do obývacího pokoje. Pohlédl na spokojený pár, který se tam objímal, nepatrně se usmál a šel do kuchyně pro pití.

Zanedlouho se vracel a uslyšel onen rozhovor. Zastavil se a rozhodl se část vyslechnou, protože mu bylo řečeno, že nemají před ním co skrývat.

Ta slova se mu zaryla do srdce jako dýka. On nebyl Potter. On byl Snape. A jeho otec nyní seděl objímaje černovlásku, jež měla poměr nejen se Severusem, ale také s Harryho kmotrem, jeho bratrem a samotným Pánem zla.

Severus pustil Métis a postavil se. Prázdným pohledem hleděl svému synovi do očí, ve kterých se zračil šok.

Černovlasý muž udělal opatrný krok k šokovanému chlapci. Nevěděl, co by měl v tuto chvíli říci nebo jak se chovat.

,,Harry," zašeptal Severus. Chlapec se prudce otočil, knihu nechal ležet na zemi a rozběhl se nahoru, kde za sebou hlasitě zabouchl dveře.

,,Seve," chytila černovláska svého muže za ruku, což ho donutilo se na ni podívat. Lítostivě se naň ho podívala a obejmula ho.

,,Já jsem takový vůl," zašeptal Severus.

,,Mohlo se to stát za daleko horších podmínek," zašeptala černovláska a políbila Severuse na spánek. Na své tváři ucítila, jak Severusovi po tváři stékají slzy...

Černovláska se vzbudila brzy ráno. Se smutným úsměvem pohlédla na vedle ní ležícího Severuse a zlehka ho pohladila po tváři. Muže to však nevzbudilo, jen se nespokojeně zavrtěl a spal dál.

S povzdechem se vydala udělat snídani. Jakmile však vešla do kuchyně, spatřila u stolu černovlasého chlapce s kruhama pod očima.

,,Harry," vydechla tiše černovláska a zavřela za sebou dveře. Chlapec se na ni s leknutím podíval.

Métis došla svižným krokem ke stolu a posadila se vedle Harryho.

,,Proč? Proč jste mi to neřekli?" špitl zlomeným hlasem Harry.

,,Se Severusem jsme se o tom bavili několikrát, avšak on se bál, jak bys to vzal. Ten včerejší rozhovor jsi slyšet neměl," řekla tichým hlasem Métis.

,,Nemůžu vám do toho mluvit. Nemám na to právo. Pokud ale budeš chtít, my tady pro tebe budeme jako tvoje rodina, ale je to na tobě. Nebudu se ti vnucovat jako náhradní máma. Mohu ti ale slíbit svou pomocnou ruku."

,,Kdo všechno ví o tom, že je Snape mým tátou?" zeptal se nakonec Harry.

,,Lily, on a já. Nikdo jiný," odpověděla klidným hlasem černovláska. Černovlasý chlapec jen přikývl a sklopil pohled.

Métis ho se smutným pohledem pozorovala. Nedokázala si představit, že by se něco podobného stalo jí, i když doteď nevěděla, kdo že je její otec. Jediné, co o svém otci věděla, bylo to, že to byl mudla.

,,Pojď, uděláme snídani," řekla nakonec povzbudivě černovláska a pokusila se o letmý úsměv.

Harry zdvihl své zelené oči, jež zdědil po své matce a podíval se na černovlasou ženu před sebou. Po chvilce váhání nakonec souhlasně přikývl a spolu s Métis se vydal do kuchyně.

,,Met, neříkejte to Ronovi a Hermioně. Tedy aspoň ne prozatím," šptil tiše Harry a prosebně se podíval na černovlásku, která si právě splétala vlasy do dlouhého copu.

,,Já jim to říkat nebudu. Bylo by však dobré, kdybyste si o celé situaci se Severusem promluvili. Je to šok i pro něj. Nechtěl ti ublížit, kdybys to zjistil," řekla s neutrálním výrazem Métis.

,,Já vím, ale teď vůbec nevím, jak se k němu mám chovat," povzdechl si Harry.

,,To ti teď řekne sám," pokynula černovláska směrem ke dveřím, ve kterých se objevil mistr lektvarů s malou Nyx v náruči.

Harry se prudce otočil, až za ním jeho dlouhé vlasy zavlály. Nyní stál čelem ke svému bývalému profesorovi lektvarů, o kterém se také předešlého večera dozvěděl, že je také jeho otcem.

Ani jeden ze dvojice nic neříkal. Jen si tiše hleděli do očí a nic neříkali. Nevěděli ani, čím by asi taky měli začít.

Métis postavila na kávu a poté si od Severuse vzala malou Nyx. Rozespalé nemluvně se nijak nebránilo a nechala se klidně vzít maminkou k ní do náruče.

,,Pochopím, když se ode mě distancuješ," prolomil jako první ticho Severus.

,,Spíš je to pro mě šok..." odtušil šeptem Harry.

Métis postavila kávu na stůl a s miminkem natisknutému k ní se vydala dodělat nemluvněti rozvařenou ovesnou kašičku, aby mohla jít dělat snídani pro ostatní.

,,Jen... Neříkejte to jim. Teď ne," snažil se o další konverzaci Harry, kterému ještě stále dělalo problém svému bývalému profesorovi začít tykat.

Severus pouze přikývl. Oba moc dobře věděli, že je ještě toho dne bude čekat zřejmě zajímavý rozhovor.

Říkali jí smrt |HP ff|Kde žijí příběhy. Začni objevovat