Kapitola šedesátá osmá-Večeře

434 41 4
                                    

,,Pane profesore," vydechla překvapená trojice a i ona schovala své hůlky.

,,Můžete mi vysvětlit jeden jediný rozumný důvod, co tady děláte?" zasyčel Severus a došel až k trojici. Od té doby, co je viděl naposledy se značně změnili.

,,Brumbál nás poslal hledat viteály," začala stále ještě šokovaná Hermiona.

,,A Harry nás přemístil sem, protože má údajně nějaký pocit, že bychom tu mohli najít něco, co nám pomůže," přidal se Ron.

Severus si povzdechl a podival se na koš s bylinkami, kterých měl celkem polovinu z toho, co potřebovala lektvar pro svou malou dcerku.

,,Má pravdu. Pokud mi pomůžete dosbírat to, co potřebuji, dovedu vás za někým, kdo toho o viteálech ví víc, než Brumbál, ale míň než Pán zla," řekl klidně Severus, což od něho trojice nečekala a šokovaně se naň ho podívala.

Černovlasý muž si povzdechl, otočil se na patě a mávnutím hůlky přivolal znovu laň, se kterou na sebe kývli a vydali se dále do lesa.

Trojice značnou chvíli váhala, ale nakonec se přeci jen rozešla za svým bývalým učitelem a následovala ho.

,,Pane profesore, jak je možné, že jste na živu?" zeptala se po chvilce cesty Hermiona.

,,Složité a dlouhé vysvětlování," odvětil Severus a více to nekomentoval...

Již se šerilo, když se čtveřice vydala opět na pochod. Tentokrát již nenásledovali laň, ale pouze svého bývalého profesora lektvarů, který se jevil býti méně nepříjemný, než jak ho znali. Ani jeden z trojice se ho však nepovážil na nic zeptat.

Byla již skoro tma, když došli na mýtinu, kdy se nacházel domek, ve kterém se svítilo. Trojice přátel se po sobě překvapeně podívala, ale raději se na nic neptala.

Severus došel svižným krokem až ke dveřím a až potom se otočil za sebe. Uviděl tři nechápavé pohledy, které se naň ho dívaly.

,,Přestaňte se dívat jako na hodině lektvarů a pojďte," zavrčel výhružně Severus a trojice se skutečně neochotně rozešla za ním.

Otevřel dveře a vešel dovnitř. Poté se otočil na trojici za sebou a naznačil jim, aby byla od té lásky a zavřela za sebou dveře.

Z domu se ozývaly dva hlasy. Jeden dětský a ten druhý patřil nějaké ženě, i když se trojici zdálo, že už onen hlas někdy slyšela.

Severus bez zaváhání otevřel jedny ze dveří a vešel do kuchyně, kde u jídelního stolu seděla Métis a krmila malou Nyx kašičkou.

,,Hele, táta se nám vrátil," usmála se radostně Métis a rozběhla se Severusovi do náručí.

,,A někoho vám vedu," zašeptal Severus a políbil černovlásku do vlasů.

Métis se Severuse překvapeně pustila a nechápavě se naň ho podívala. Poté se otočila ke dveřím, kde stála šokovaná trojice Nebelvírů s otevřenou pusou.

,,Měl jsem pravdu," vypadlo z Rona a Hermiona s Harrym a Severusem s Métis se naň ho nechápavě podívali.

,,Připravím večeři na stůl," usmála se Métis na Severuse a vydala se zpět do kuchyně.

,,Otázky až po večeři," řekl přísně směrem k trojici Severus a vydal se k malé Nyx, která si stihla veškerou kašičku napatlat všude možně po obličeji.

Harry se vydal jako první směrem do místnosti rozhlížeje se všude kolem. Za ním mu šli ihned v patách Ron s Hermionou.

Trojice se opatrně posadila ke stolu a přímo před nimi přistály talíře s masem a brambory.

Říkali jí smrt |HP ff|Kde žijí příběhy. Začni objevovat