Takiainen || luku 16

527 14 2
                                    

Emilian näkökulma:

Ilta lähestyy ja olemme viettäneet aikaa perheeni kanssa pelaten lautapelejä ja pleikkaria.

-Emilia, Olli kiusaa kun se voittaa koko ajan! Huutaa 7-vuotias Elias pleikan luota.

-Soosoo Olli sut pitää laittaa jäähylle, sanon ja nauran kun erehdyn katsomaan menoa.

Elias roikkuu Ollin niskassa ja Olli kutittaa Eliasta ja nostaa hänet ilmaan hänen käsivarsilleen.
Jään katsomaan ovelta kuinka nuo kaksi painivat, jolloin hymähdän. Olli kuulee sen ja katsoo minua päin hymyillen.

-Nyt lähetään Elias iltapalalle ennenkö Emi häätää meidät ulos täältä, Olli sanoo ja nostaa Eliaksen olkapäilleen istumaan.

-Eikö me voida pelata enäää, Elias kysyy.

-Jatketaan huomenna? Olli ehdottaa ja Elias nyökkää.

Äitini on mennyt jo laittamaan lakanoita minulle ja Ollille joten hommakseni lankeutui laittaa Elias ja Enna (8-vuotias) nukkumaan.
Annoimme Ollin kanssa heille iltapalaa ja passitimme heidät pesemään hampaat. Elias ja Enna lähtivät kilpajuoksulla kohti vessaa.

-Ompahan ilta, huokaisen ja halaan Ollia.

-No menoa kyllä riittää mutta sun perhe on aivan mahtava! Olli sanoo ja silittää selkääni.

-Olli voitko sää tulla mun viereen niin että nukahdan? Elias huutaa huoneensa ovelta.

Katson Ollia jonka huulille leviää hymy.

-Joo voin kun alatkin sitten kiltisti nukkumaan! Olli vastaa ja antaa vielä pusun hiuksiini.

Jonkin aikaa huoneesta kuuluu Ollin ja Eliaksen höpötystä mutta hetken kuluttua siellä oli aivan hiljaista.
Odotin varmaan tunnin, ja olin saanut Ennankin jo nukkumaan mutta ei herraa näkynyt.
Päätin kurkata ovelta, ja sydämmeni suli tuosta näystä.
Olli makasi Eliaksen vieressä käsi hänen hiuksissaan, ja molemmat ilmeisesti nukkuivat. Kävelin hiljaa Ollin luo ja silitin hänen hiuksiaan.

-Olli, tuu syömään iltapalaa, kuiskaan ja Olli avaa silmiään.

-Ai mää nukahdin, Olli kysyy huvittuneena ja nousee ylös.

-Joo sää nukahdit ja nukuit ainakin puolituntia, vastaan ja otan Ollia kädestä kiinni.

Suuntaamme keittiöön ja alamme valmistamaan iltapalaa meille jolloin tuo
15-vuotias pikkusiskoni Ella suuntaa keittiöön ulkotakki päällään.

-Mihinkäs on neidillä matka? Kysyn ja nostan kulmiani.

-En oo menossa minnekkään kun olin tallissa korjaamassa mopoa, Ella vastaa ja näyttää öljyisiä käsiään.

-Onko siinä joku vika? Olli kysyy kiinnostunut ilme kasvoillaan.

-No on, kun se ei oikein vaihda vaihdetta nätisti mut en löydä siitä vikaa, Ella vastaa.

-Mää voisin tulla kattoo jos sää haluut, Olli vastaa ja haukkaa leipäänsä.

-Joo ainahan apu kelpaa, Ella sanoo ja hymyilee.

Olli syö leipänsä, antaa minulle pusun ja sanoo:
-En oo kauaa, tuun sitte nukkumaan.

Minusta on mahtavaa, että Ollilla on jotain yhteistä jokaisen sisarukseni kanssa!
Siivoan keittiön ja menen pesemään hampaitani, jolloin samalla vilkaisen seinällä tikittävää kelloa. Vartin yli kaksitoista, kylläpä aika on juossut!
Menen lämpimien lakanoideni väliin jolloin silmäni painuvat kiinni.
Herään kolahdukseen ja huomaan Ollin ryömivän viereeni.

-Haiset ihan mopolle, sanon unisena.

-Käyn aamulla suihkussa, Olli sanoo ja ottaa minut kainaloonsa.

-Paljonko kello on? Kysyn vielä.

-Kakskytviis yli kaks, Olli vastaa väsyneenä.

Olimme molemmat vain hiljaa ja kuulin hetken kuinka Olli tuhisi vieressäni, johon itse nukahdin.

Aamu

Herään ja availen silmiäni. Kuulen Ollin tuhisevan edelleen vieressäni jolloin vilkaisen kelloa. Puoli kahdeksan vasta?
Olli alkaa venyttelemään takanani ja ottaa minut halaukseen.

-Huomenta, sanon.

-Huomenta, Olli vastaa ihanan käheällä aamuäänellään.

Huoneeni ovi aukeaa ja Elias seisoo sen ovella.

-Voinko mää tulla teidän viereen lepäämään? Kysyy hän väsyneenä.

-Etköhän sää voi, vastaan ja katson Ollia.

Olli hymyilee ja tekee Eliakselle tilaa väliimme.
Elias könyää viereemme ja ottaa Ollilta peittoa jolloin Olli halaa häntäkin ja toivottaa hyvää huomenta.
Niin söpöä<3

Olemme heräilleet jonkin aikaa jolloin Eliakselle alkaa kuulemma tulemaan nälkä, joten päätämme mennä tekemään aamupalaa.

Suuntaamme yövaatteilla kohti keittiötä, Olli tosin oli laittanut harmaat collegehousut ja valkoisen t-paidan.

Ojennan Eliakselle maitoa, kurkkuvoileipää ja jugurttia ja hän alkaa syömään iloisen näköisenä.

-Millon teidän pitää Olli lähteä? Elias kysyy.

-Eiköhän me tänään illalla jo lähdetä, Olli sanoo ja nyökkään.

-Ei tänään vielä! Elias sanoo harmistuneena.

-Kyllä meidän on pakko tänään lähteä, mulla on huomenna helsingissä sairaalalla töitä, sanon.

Ella, Enna, Eemil (18-vuotias pikkuveljeni), äiti ja isäkin ovat saapuneet aamiaselle.

-Noh mitäs tänään on ohjelmassa? Äitini Mari kysyy pöydän päästä.

-Me varmaan lähdetään tänään Ollin kanssa vähän illemmalla, vastaan.

-Syöttehän te täällä kuitenkin? Aattelin grillaa jotain, Eemil kysyy.

-Voitaisiin syödä, käykö Olli sulle? Kysyn.

-Joo käy! Olli vastaa ja hymyilee.

————
673 sanaa<3

~bconkultaa

Kaiken alku ja juuriWhere stories live. Discover now