Testi || luku 26

411 16 3
                                    


Ollin nk:

Erosimme Emilian kanssa jo viikko sitten.
Emme ole jutelleet lainkaan sen jälkeen, mutta onneksi saimme Porkon kanssa jotenkuten sovittua, niin että voimme jatkaa yhteisiä treenejä. Muutin myös tilapäisesti Nikon ja Minnan luo, koska en kykene asua Emilian kanssa tällähetkellä.
"Pitäisko sun Olli puhua Empulle?" Joonas kysyy virittäessään kitaraansa jakkaralla.
"Lopeta nyt, en haluu puhuu tästä täällä" vastaan ja käännän katseeni maahan.
Tottakai mä haluaisin sopia Empun kanssa, mutta se tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta.
"Noni jätkät otetaanko nää äänitykset vielä ja katotaan mitä tästä biisistä tulee." bändin little man huikkaa omalta pehmeältä tuoliltaan.
Alamme äänittämään raitoja ja biisi kuulostaa ainakin omaan korvaani jo hiton hyvältä!

Emilian nk:

Ikävä Ollia.
Ollaan juteltu Aleksin kanssa ja hän on kyllä kehottanut minua puhumaan Ollille, mutta en ole valmis siihen.
Siitä haluaisin vielä mainita, että ennenkuin menimme mökille, se minun oksenteluni, se on vain jatkunut. Olen monesti meinannut soittaa jo lääkäriin, mutta olen halunnut itse miettiä kaikkia mahdollisia ratkaisuja tilanteelle.
Olen kelannut läpi kesää ja tätä alkusyksyä, mutta en keksi mitään syytä. Sitten mieleeni juolahti jotain.
Se mökki yö Ollin kanssa. En ole varma oliko Ollilla kondomia ja oksenteluhan on yksi alkuraskauden oireista. Halusin varmistua epäilyksestäni ja avasin kalenterini. Kuukautiseni olivat jo reilun viikon myöhässä.
Vatsassani muljahti. Entä jos olisin raskaana Ollille, jonka kanssa vasta olimme eronneet.
Heitän takin niskaani ja lähden kohti kauppaa hakemaan raskaustestiä.

Aleksin nk:

Päätin soittaa Empulle treenien jälkeen samalla kun ajelen kotiin ja kysäistä kuulumisia. Puhelin tuuttaa hetken, kunnes kuulen taas tuon tutun äänen sen toisesta päästä. Jostain syystä se kuulostaa kuitenkin melko hermostuneelta.
"Moi" Emppu sanoo puhelimen toisesta päästä.
"Miks soitit?"
"Aattelin vaa et ois kiva taas jutella. Ei olla nähty viikkoon." Vastaan.
"Aijjaa, nyt on vähän huono hetki oon menossa kauppaan." Hän vastaa.
"Aa okei, soitatko mul kun tuut sieltä?" Kysyn.
Emilia vastaa myöntävästi, jolloin lopetan puhelun.
Puhelun jälkeen tajuan, että oma jääkaappini ammottaa tyhjyyttään, joten lähden myös kohti kauppaa. Käännän radiota isommalle ja käännän suuntani kohti lähintä ruokakauppaa.

Emilian nk:

Olin tullut lähimpään kauppaan, mikä taloni lähistöltä löytyi ja se oli myös sen mukainen.
Suuntaan raskaustesti hyllylle ja tämä pieni marketti omasi vain kaksi erilaista paperitikku testiä ja yhden muovisen. En halunnut mitään näistä, joten nappaan suklaapatukan karkkihyllyltä ja suuntaan taas kohti autoani.
Lähden ajelemaan kohti seuraavaa kauppaa.
Suuntaan tieni taas testihyllylle, kunnes näen jotain hyllyn päässä.
Aleksi Matias Kaunisvesi seisoo katsoen minua valikoimassa testiä. Hän kävelee luokseni ja kysyy: "mitäs sä tällä osastolla?"
Tunnen kuinka silmiäni alkaa kirvelemään niiden kostuessa kyynelistä.
"Ale mä pelkään et oon raskaana Ollille.."
Aleksi katsoi minua hetken myötätuntoisena ja halaa minua sitten. Tunnen kuinka hän silittää selkääni. Se rauhoittaa minua.
"Mitkä testit sä haluut?" Kuulen hänen kysyvän.
"Varmaan tän clearbluen ja sit tälläsen yhen paketin näitä paperitikkutestejä." Vastaan.
"Okei" hän vastaa ja nostaa testit hyllyltä omaan koriinsa.
"Mä maksan nää sulle"
Halaan Aleksia.
Miten olen saanut noin ihanan ystävän elämääni?
Suuntaamme yhdessä kassalle.
"Tulitko autolla?" Ale kysyy pakatessaan ruokakasseja ja ojentaessaan testejä minulle.
"Joo tulin" vastaan.
"Aa, mä vaan aattelin et oisin voinu heittää sut kotiin." Hän vastaa.
Hymyilen ja sanon: "Jos noi sun ruokas jaksaa oottaa ni voit ajella mun perässä mun luo illaks"
"Kuulostaa oikein kivalta" Ale hymähtää ja nostaa täydet ostoskassinsa käsiinsä ja lähtee kävelemään kohti ulko-ovia.
Pian avaankin jo meille minun ja Ollin..
asunnon ovea ja astumme sisään.
"Pitäiskö tehä yhessä kunnon illallinen ja kattoo joku leffa?" Kysyn.
"Joo ehdottomasti!" Aleksi vastaa innoissaan ja menee keittiöön.
Teemme itse patonkeja ja sen kanssa mummini taivaallisella reseptillä tomaattikeittoa.
Olen miltei unohtanut raskaustestit, mutta kun vilkaisen olohuoneeseen, näen ne siellä.
Mielialani laskee ainakin 80% ja Aleksi selvästi huomaa sen.
"Hei mikä on?" Hän kysyy välittömästi.
"Mua pelottaa tää kaikki tuleva." Sanon ja purskahdan itkuun.
Tunnen kuinka lämpöiset kyyneleet valuvat poskiani pitkin kohti kaulaani. Aleksi nostaa minut syliinsä halaten minua ja silittää takaraivoani painaen päätäni rinnalleen.
"Kaikki kyllä järjestyy mä lupaan sen. Mä lupaan olla sun tukena käy miten käy." Hän sanoo.
"Kiitos." Sanon, koska en saa juuri nyt muuta sanotuksi.
Itken hetken Aleksin sylissä kunnes hän laskee minut maahan ja nostaa leukani kohti hänen kasvojaan...


669 sanaa<3

~bconkultaa

Kaiken alku ja juuriWhere stories live. Discover now