33. Bölüm

409 21 1
                                    

2020

Güneş

Cumali abi salondan içeri girdiğinde salondakiler ona bakmıştık.

"Güneş benimle gel!"

Bana seslendiğinde kaşlarımı kaldırıp ayağa kalkıp Cumali abiyi takip ettim. Çalışma odasına girdiğimizde Koçovalı kardeşler ve Emmi vardı.

"Bir şey mi oldu Cumali abi?"

"Onu sen söyleyeceksin?"

"Neyi?"

"Salim ve Ecevit dün olanları anlattı. Kimdi o adam? Ne istiyor senden?"

İç çekmiş kafamı eğmiştim.

"Amcam."

Selim oturduğu yerden dikleşmişti.

"Bize bahsettiğin amcan mı?"

"O adamdan başka bir akrabam yok."

Kahraman kaşlarını çatıp Selim'e bakmıştı.

"Ne oluyor? Ne yaptı bu amca?"

Selim kısaca olanları anlattığında midem bulanmıştı.

"Ne istiyor senden kızım?"

Emmi'nin sorusuyla ona bakmıştım.

"Kumar borcu mu ne varmış benden para istedi. Bende yok dedim."

"İstersen verebiliriz Güneş."

Cumali abi anlayışla bana baktığında gülümsedim.

"Gerek yok abi."

"Bir daha gelirse bize haber ver."

"Cumali abi bir daha gelmez zaten, silahları görünce korktu."

"Olsun ben söyleyim de."

***

Salih ve Yamaç geri gelmişlerdi ama Yamaç hala eve girmemişti.
Salih yine huzursuzdu ama  Yamaç'ı anlamıştı.
Gerçi bende anlamıştım ya, ailesini korumuştu Yamaç.

İnsan bile isteye babasını vurur muydu. Hadi vurdu. O acıyla nasıl baş edebildi.

***

Salih'in yanına ilerledim. Arkasından sarıldığımda yerinde sıçramıştı.

"Güneşim?"

"Sevgilim."

"Ne oldu?"

"Seni özledim."

Salih arkasına dönüp belimden tutup kendine çekmişti. Alnını alnıma yasladı.

"Bende çok özledim."

Dudakları dudaklarıma değdiğinde, ellerimi boynuna doladım. Beni yatağa yatırdığında üstüme çıktı.

***

Salih'in beline sarılmış yatağın içinde uzanıyorduk.

"Güneş?"

"Salih?"

"Sence bir kızımız olur mu?"

"Kızımız mı?"

"Evet. Sana benzeyen bir kız."

"Güzel olurdu."

"İster miydin?"

"İsterim tabi."

Saçlarımdan öpmüştü.

"O zaman çalışmalara devam."

Boynumu öpmeye başladığında bende gülüyordum.

"Uzun süredir görüşmüyorduk ama bu kadar özlediğini sanmamıştım."

Salih boynumu öpmeye devam ederken, benim söylediklerime mırıldanmış, boynumdan aşağıya doğru ilerleyerek göğüslerimle ilgilenmeye başlamıştı.

***

Salih geleli iki ay olmuştu. Evdekiler İdris babayı Yamaç'ın vurduğunu öğrenmişlerdi. Cumali abi de Yamaç'ı vurmuştu. Şuan Yamaç nerede olduğunu bilen yoktu çünkü hastaneden kaçırılmıştı.

Karaca ise ailenin düşman olduğu bir adama yani Azer Kurtuluş'a kaçmıştı. Giderken daha doğru gelinlikçide Celasun ile evlendirmeye çalışmışlardı. Evet kuzeninin kocasıyla.

Gitmeden önce yanıma gelmişti. Azer'e aşık olduğunu Azer'in de onu sevdiğini söyledi. Celasun ile evlenmek istemediği ama kimsenin onu dinlemediği söylediğinde, bende seviyorsa gitmesini söylemiştim. Karaca'nın korkusu ailesini kaybetmek istememisiydi. Bende ona ailesinin onu bırakmayacağını en azından benim Salih'in arkasında olacağımızı söylemiştim. Bir nebze rahatlamıştı. Konuştuktan iki gün sonrada gitmişti.

Evdeki sırdaşım da gitmişti. Diğer kadınlar kötü demiyorum ama Karaca ile daha iyi anlaşıyorduk.

<•••>

Perestiş -Salih KoçovalıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin