2.

711 20 3
                                    

Další den ráno jsem se jako vždy nachystala do školy. Oblíkla jsem si roztrhané rifle a upnutý zářivě oranžový crop top. „Musíš si na to dát mikinu. Aspoň na cestu. Už tam není jak v létě." Oznámila mamka u snídaně. Povzdechla jsem si. Oblíkla jsem si bílou mikinu na zip. I když mamka chtěla, abych si ji zapnula, neudělala jsem. Už tak mi bylo vedro. „Ty jsi jako tvůj otec." Pronesla, když už jsem byla na odchodu. „Cože?" Tázavě jsem se na ni podívala a nadzvedla obočí. „Ale nic. Radši běž, než ti ujede vlak."

Když jsem se potkala s Jůlií, všechno jsem jí řekla. I o té fotce. „Třeba je na té fotce tvůj táta." „To těžko. Mamka říkala, že všechno, co s ním souvisí vyhodila." „Nikdy nevíš. Máš tu fotku? Třeba tam najdeme nějakou spojitost." Vzala si ode mě mobil s fotkou a pozorné ji zkoumala. „Tvé mamce tam bylo kolem 16? Jestli je o rok starší, jemu bylo 17. Nějak tak. Pít mohla od 18 a tak to je nezákonné." „K čemu náš detektiv přišel?" Nechápala jsem. „Vlastně na nic. Ale určitě na něco přijdu. Pošly mi tu fotku, něco vykoumám." To už jsme zastavovaly.

Ve škole dneska nebyl ten mladý učitel, a tak jsem se nemusela strachovat. Všechny hodiny jsme přežily a Julča každou přestávku vymýšlela, kdo by to mohl být. „Víš, jak na snapu můžeš najít profil podle jeho profilové fotky? Třeba to půjde." Napadlo mě. Ale nešlo to. „Na pinterestu to půjde." Napadlo ji.

Najednou jsme do někoho narazily. Obě jsme koukaly do mobilu, ne před sebe. Když jsem zvedla hlavu, před námi byl ten potetovaný borec, který nám včera platil pití. „Promiň." Řekla jsem, když Julča nereagovala. Koukala dál do mobilu na fotku. „Já promiň. My jsme se včera potkali v obchodě." Mile se na mě usmál. Jen jsem kývla na souhlas. „Co máte v telefonu tak důležitého, že do něj obě hledíte?" Podíval se na fotku, co tam byla a zarazil se. „Řešíme záhadu, kdo je její táta. Jestli to může být on." Řekla Julča a on si mě změřil pohledem. „Asi jo. Asi bys mohla být. Tak se mějte holky." Řekl a rychle odešel. Vůbec jsem to nepochopila. Byl divný.

„Hej, nemohl to být on? Jako ten potetovanec, kterého jsme potkaly? Měl podobné rysy." Řekla po půl hodině. „Řekla bych že ne. Nevypadal na to." To už si ho Julča našla na instagramu. „Yzomandias. Toho poslouchá Paťa. Je to rapper labelu milion plus, předtím člen seskupení yzoempire. Pochází z Varů a víc nevím. Zítra se zeptáme Paťky, aby nám řekla víc." Řekla a já už musela jít domů.

„Mami, představ si, že už včera jsme potkaly s holkami yzomandiase. Nebo tak nějak. Včera nám zaplatil pití v obchodě a dnes jsme do něj narazily. Tak divné se na mé díval. Mám na sobě něco?" Nechápala jsem, proč se choval tak divně. „Zlato, nic na sobě nemáš. Jsi jen krásná. I když netuším, kolik let mu je, určitě není ve vašem věku, aby na tebe jen tak koukal. Slib mi prosím, že se s takovými lidmi nebudeš potkávat. Bojím se, že ti něco udélají." „Fuj! To nikdy. Slibuju." Hnus. Si myslí, že já budu někde píchat s nějakým chlapem?! Ani si to nedokážu představit. Zatřepala jsem hlavou, abych z ní tyhle myšlenky dostala pryč.

Nachystala jsem si věci na další den. Protože bylo pozdě, navečeřely jsme se a podívaly se na seriál Přátelé. Pak jsem se umyla a šla spát.

Vzbudila jsem se na třetí pípnutí budíku a vydala se do koupelny. Udělala jsem ze sebe člověka, namalovala jsem se a oblíkla. Dneska jsem si dala černé roztrhané rifle a světle modrou mikinu. Protože jsme měli tělocvik, tak jsem si smotala vlasy do drdolu. Vzala jsem batoh, obula si boty a šla.

Po škole jsme se potkaly s Paťkou, abychom zjistily, kdo je ten Yzomandias. „Je z Varů, říká si Yzomandias, vlastním jménem Jakub Vlček. Dříve nazývaný Logic, Hráč roku a úplně prvně patřil do skupiny Fuerzo arma. Má rozvedené rodiče a žádné sourozence. Chcete i největší hity?" Zeptala se. „Ty jsi špion? Nebo proč toho tolik víš?!" Divila jsem se. Nechápala jsem to. „Kolik mu je let?" Zeptala se Jůlie a upravila si brýle, které jí padaly z nosu. „Je narozen 21.3.1991. Je mu 34." „Může to být on? Vidíš tam nějakou podobu?" Ukázala jí fotku v mobilu a ona se na ni pečlivě dívala. „Vidíš to obočí? Ty oční jamky? Jsou naprosto souměrné jaké má Yzomandias. Nebo tvar nosu. Úplně stejný." Najednou se na mě obě podívaly. Vypadaly jak detektivky. „Detektivky roku." Zasmála jsem se. „Nesměj se. Detektivky roku ti našly tátu. Navíc je to sám Yzo! Jen nevím, jestli tě přijme." Řekla Páťa. „Proč?!" „Nejsem on, a tak nevím, jak by reagoval, ale na rozdíl do Nik Tenda by byl asi šťastný. V sobotu mají kluci koncert. Já tam jdu a vy taky. Tam se ho můžeme zeptat. Jen potřebujeme doprovod." Oznámila. „Můžeme se zeptat mojí mamky. Určitě půjde." Podle mě na to kývne.

Šly jsme s holkami k nám. Před bytovkou bylo mámino auto, takže už byla doma. „....Ne, nech mě sakra být!" Máma s někým volala. „Musím končit." Oznámila, když nás zahlédla ve dveřích. „Holky, copak? Děje se něco?" Mile se na nás usmála. Najednou byla úplně jiný člověk. „Teto, tuhle sobotu má můj oblíbený raper show ve Varech. Holky kývly, že se mnou pojedou, jen potřebujeme doprovod. Do klubu se může od 18." Řekla hned Paťka. „Jestli Julču pustí, tak si to užijeme!" Řekla se smíchem mamka. Julča hned volala domů. Když rodiče věděli, že jede moje mamka, tak ji pustili. „Kdo hraje a od kolika? Podle toho budeme vyjíždět." Řekla mamka a už se začalo všechno řešit.

„Máme 4 dny na to, zjistit, co si oblíknem, jak uděláme vlasy, make up, po případně nehty." Řekla mamka a v očích měla jiskřičky. Bylo vidět, že se těší. To ale pořád neví, kdo bude hrát. Vybraly jsme, že budu mít bílou bralettku a krátkou, černou, koženou sukni, přímo pod zadek. Boty ještě domyslíme. Make up bude jen decentní.

Mamka bude mít světle modré, krátké, upnuté šaty a vlasy v drdolu. Zítra nebo pozítří půjdu k holkám a pomůžeme si něco vybrat. „Chci jen říct, že nemám VIPka, takže si je budeme muset někde odchytit." „Dobře. A na koho vlastně jdeme? Ať vím, co tam bude hrát." Zeptala se mamka. Přímo pro ni to mělo být nějvětší překvapení. „Stáhnu od něj nějaké hity a pustím je. Holky zajistí cestu tam, jen pak musíme pořešit cestu zpět." Oznamuji mamce a ta jen kývne na souhlas.

Ahoj, zdravím s novou kapitolou. Doufám, že se vám nová ff na Yza bude líbit. Co si myslíte, že se stane na show? 

Take me back [DOKONČENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat