𝓃𝓊𝓀𝒾𝓁𝒶𝓃 𝒸𝒾𝓃𝓉𝒶 𝓀𝒾𝓉𝒶 40

84 12 2
                                    

"kau asal tak nak masuk ke?" Angah memandang atas bawah lelaki yang hanya mengenakan hoddie di majlis persandingan. Apa benda lah. Tak ada baju elok ke?

Mak pantas menyiku Angah. "Mulut tu jaga ngah. Kan tetamu tu" tegur Mak. Angah mencebik.

"Masuklah. Pengantin ada dekat dalam sana". Mak bersuara. Lelaki itu hanya terpinga-pinga tidak faham apa yang mereka berdua katakan.

"I'm sorry, but can you speak English? I'm not into Malay." Lelaki itu membalas. Tangan disatukan. Sah bukan orang Malaysia ni, pasti kawan Thaqif.

"Lahh padanlah tak faham. Bukan produk sini rupanya" selamba saje Angah menjawab. Kepalanya berpinar apabila ditepuk Mak. Ha tu lah mulut. Main dok tabur je.

"Hi, I'm sorry. Are you Thaqif's friend?".

"Er.. actually not a friend but more to families?"

Dahi Along berkerut. Setahu dia, Jaemin dilahirkan sebagai anak tunggal. Tak tahu pula ada saudara lain. Jaemin pun tidak pernah beritahu tentang adanya adik beradik lain.

"Families?" Soal Along. Angah dan Mak hanya menjadi pemerhati.

"Yes. He is my step brother. I got information that he will have his wedding today . Is it true? Tanya Hyunjae. Abang tiri kepada Jaemin. Sedangkan Jaemin tidak tahu menahu tentang dia yang mempunyai abang iaitu Hyunjae. Mungkin dia tahu sebab Hendery adalah abang tirinya dan juga mungkin dia tahu dia juga ada abang selain Hendery tetapi kewujudan abangnya yang seorang itu tidak pernah dia tahu.

"How you know he is your step brother. And how you know his islam name? He never told me that he have a brother. And suddenly his brother show up here. How can i believe?".

"That's not what i means-"

"What if you're a reporter? What guarantee do you place if I trust you? He married my sister. The blood of my flesh. I don't want to see their marriage falter or ruined. So please don't ruin the happiness that they build today". Lantang Along berkata-kata. Jujur dia tidak mahu melihat adiknya itu sedih. Dia tahu adiknya itu sudah melalu banyak ujian. Tak boleh ke bagi adiknya itu kebahagiaan?

Thaqif yang terdengar bunyi perbalahan di luar mengerutkan dahinya.

"Apa apa dekat luar tu?" Tanya aku hairan. Macam suara Along. Tapi dia marahkan siapa?

Thaqif menepuk lembut tangan aku. "kejap saya pergi tengok". Thaqif bangun dari duduknya. Renjun seperti tahu apa yang hendak Thaqif buat segera mengikuti Thaqif dari belakang.

"Ehem" Deheman Thaqif menghentikan perbalahan kecil antara dua lelaki ini. Mata mereka lekat pada pengantin. Thaqif menjongketkan kening tanda mengapa.

"Remember me, Na Jaemin?" Tanya Hyunjae. Dia merapatkan kedua belah tangan mengharapkan yang Thaqif ingat akan dia.

Lama Thaqif menilik wajah lelaki di hadapan ini. Kerutan di dahi muncul. "Have we ever meet?" Soalnya pula. Jujur hatinya mengatakan bahawa dia tak pernah berjumpa mahupun berselisih. Atau mungkin dia lupa? Ah sudah lah. Mengingatkannya cuma menyakitkan kepala.

Hembusan nafas Hyunjae lepaskan. "Unfortunately not. We never met. Yet we have been in touch using telephone lines. Remember me? I'm the one who asked you to be careful with Mr. Na Joohwan". Terang Hyunjae tenang. Dia harap sangat Jaemin dapat mengingatinya lagi.

Thaqif nampak seperti berfikir sebelum mula mengangguk bak burung belatuk. "Ouh yes. I remembered now. And is that true that I'm your step brother? As far as I know, Hendery is my only stepbrother".

Hyunjae tenang mendengarnya walaupun hatinya sedikit tergores. "Forgive me for hiding this from you. I'm just not ready to tell you who I really am". Hyungjae tertunduk. Dia malu dengan semua orang yang menganggapnya sebagai orang asing. Sedangkan adik tirinya sendiri tak kenal siapa dia.

Thaqif melangkah merapati Hyunjae. Satu pelukan diberikan pada Hyunjae. "Thank you for being present in my life. I vividly remember that I had no relatives other than the late Hendery". Pelukan dileraikan. Thaqif tersenyum gembira manakala Hyunjae masih tidak percaya dengan kata-kata adik tirinya itu. Kenapa baik sangat?

"So we?"

"Yes my brother"

............

Aku meletakkan telekung di ampaian. Sunyi bilik hari ini. Thaqif ke masjid solat Isya. Kini hanya aku sahaja yang berada dalam bilik berbaring atas tilam yang empuk. Handphone diambil melihat gambar yang dipotret semasa majlis tadi. Aku mengukirkan senyuman gembira. Semua gaya yang kami ambil sangat mencuit hati. Tak pernah aku lihat senyuman Thaqif yang betul-betul nampak bahagia.

Aku tersenyum-senyum memandang langit bilik. Tangan aku di awang-awangan. Ketawa kecil aku lepaskan. "Aku kahwin dengan lelaki yang dingin? Macam dalam wattpad. Uishh". Aku geleng tersenyum. Haish

"Erm tapi kan, tak sangka betul dia berubah. Memang betullah Islam ni agama syumuliyah yang sesuai untuk semua umat manusia, zaman dan kehidupan. Buktinya macam ini lah, sekejap sahaja Jaemin boleh sesuaikan diri dia."

Sedang aku menggelamun, terdengar salam dilaungkan dari luar. Gelabah aku bila teringatkan yang ini kali pertama aku akan tidur berdua dengan lelaki. Huaa seram. Aku menarik selimut hingga paras dada. Daun mata dipejam rapat.

Telinga aku dapat menangkap bunyi ketukan pintu sebelum terdengar bunyi tombol pintu dipulas dari luar. Aku tutup mata rapat-rapat. Tapi jantung aku berubah rentak. Entah mengapa tiba-tiba laju semacam. Ya Allah tenangkan aku.

Thaqif masuk ke dalam bilik. Dia melangkah ke arah katil. Bibinya mengoyak senyuman taktakala melihat isterinya itu sudah lena dibawa mimpi. Baru pertama kali dia dapat melihat rambut isterinya itu. Panjang, beralun dan berkilat. Dia membaringkan tubuhnya di sebelah Suffi. Tangan naik menyelak helaian rambut yang menutup wajah isteri kesayanganya.

"Cantiknya rambut sayang". Tuturnya perlahan tak mahu mengejutkan si isteri yang tidur. Perlahan-lahan dia mengusap rambut. Bibirnya naik mengucup dahi luas si isteri.

Aku yang pura-pura tidur terasa geli apabila tanganya menyelak-nyelak rambutku. Nak aje aku gelak tetapi nanti terkantoi. Aku juga yang susah.

Thaqif bangun dari pembaringannya. Dia melangkah ke arah almari baju. Baju yang dipakai dibuka lalu digantikan dengan baju yang lebih selesa untuk tidur. Aku hanya memerhati dari ekor mata. Mengancam betul laki aku.

Thaqif kembali naik ke atas katil lalu membaringkan dirinya di sebelah aku sambil menatap tepat wajah aku. Kening aku dicium sekilas. Selimut dia naikkan sehingga ke dada. Aku ditarik dalam pelukannya seakan anak koala.

Tipulah kalau kata tak terkejut. Tiba-tiba sahaja dipelukknya. Nafas aku tak teratur bila bau maskulinnya menusuk hidungku.

Ah jangan buat aku macam ni!

"Sleep tight my princess" bisiknya. Berderau jantung aku dengar husky voicenya. Pelukan dia eratkan lagi dan dahi aku dicium lagi. Semakin erat pelukkannya, semakin aku selesa. Terus sahaja aku hanyut di dunia mimpi aku.

Hi! Sorry for the late update. Dah mula sekolah ni srs tak ada masa🥲 so stay tune. I'll try my best. Dan sorry kalau grammar salah. Gk bisa enggeris!🥺

Nukilan Cinta Kita | Jaemin©Where stories live. Discover now