𝓃𝓊𝓀𝒾𝓁𝒶𝓃 𝒸𝒾𝓃𝓉𝒶 𝓀𝒾𝓉𝒶 10

73 21 4
                                    

Sebulan telah berlalu. Akhirnya comeback dari group lelaki bongsu Sm Entertainment telah berjaya mengeluarkan album yang ke-14 kalinya.

"Well done guys.. korang dah buat yang terbaik". Jeno memberikan kata-kata semangat buat para dreamies yang sudah puas mengeluarkan keringat lelah mereka.

"Cayyalah korang! Aku bet album kalini akan masuk carta billboard selama berbulan-bulan". Chenle menyampuk sambil merangkul erat bahu Jisung.

"Aku pun harap macam tu lah. And the most thing, aku harap sangat sijueni akan suka dengan penampilan kita kali ni" Sampuk aku. Aku turut ketawa sedikit menghilangkan lelah.

Haechan datang dengan sebotol coca cola. "Tu lah. Aku harap kita punya album ni akan dapat 3 juta copied album. Dan dapat buat tour kat negara-negara lain"

"Of course lah hyung! Jisung nak pergi Malaysia beli coklat Daim. Sedap uu hyunggggg"

"Tch kau tak habis-habis coklat. Tak paham aku" Jeno memutarkan bola mata menyampah. Jisung mencebik melihat Jeno.

🐇💚

"Annyeong Sijueni!". Jerit dreamies. Stadium Seoul dibanjiri dengan peminat-peminat yang datang dari berbagai negara. Jeritan peminat cukup dapat menggegarkan bandar seoul.

"Hello sijueni kesayangan nana!" Ujar Jaemin. Senyuman yang cukup manis ditebarkan disetiap pelosok. Senyuman yang terukir diwajahnya mampu mencairkan kaum hawa.

"Saranghae!" Jarinya membentuk mini love. Lagi sekali stadium Seoul dipenuhi dengan jeritan para peminat.

Sedang Jaemin melambai kearah peminatnya, matanya tertancap pada sosok yang amat dikenalinya.

"Jaem, halmoni dengan omma kau kan tu?" Tanya Renjun. Jaemin hanya mengiyakan pertanyaan Renjun.

"Psst. Tu ke perempuan yang kau cakap tu?" Bisik Renjun lagi. Jaemin angguk.

"Cantik weyh. Pandai kau cari"

"Jangan macam-macam eh.." jari telunjuk digerakkan ke kanan ke kiri tanda amaran. Renjun mencebik.

"Sijueni! Kami akan menyanyikan lagu beautiful time. Mari bernyanyi bersama." Jerit Jeno

"Sijueni. Jom!" Tambah Chenle. Lightstick ditangan mereka digoyang kiri kanan.

[Renjun]
gieoknani nega joahaetteon geugot
jaemi sama namgin nakseoga ajikdo
[Jeno]
byeonhameopshi geudaerone

[Jisung]
haega deuneun changga kkeute nega ango
nado yeope anja noraereul bureumyeonseo

[Chenle]
shigandeureul bonaetneunde yeah

[Haechan]
ne eokkae naye eokkae
saljjak geolchideut ollyeodun songil

[Mark]
urin gateun neukkimil geoya

[Chenle]
jeulgeowotteon maeil maeil
neujeun bam ssodajideon byeolbit byeolbit
[Renjun]
uriye beautiful time
All right

shigani deo oraeorae
jinago dorabomyeon geuttae geuttaen.

Dinyanyikan Jaemin. Sekilas matanya memandang kearah Suffi diantara omma dan halmoni. Tersenyum dia melihat gelagat Suffi yang bermain dengan lightstick.

Nukilan Cinta Kita | Jaemin©Where stories live. Discover now