2.

641 27 5
                                    

~Aleksi~

Kuulen herätykseni soivan. Kello on 07.30, treenit alkaisivat puoli yhdeksän. En haluaisi nousta, voinko vain jäädä tähän Joelin viereen muistelemaan eilis iltaamme. Joel oli järjestänyt minulle ihan romanttisen kynttiläillallisen sen lisäksi hän oli lämmittänyt saunan ja kaiken kukkuraksi katsoimme Romeo ja Julia elokuvan.

Kuulen vierestäni pientä puuskutusta. Joel alkaa heräillä. Myös Rilla havahtuu Joelin ääniin, koska hyppää sänkyyni. Koira tepastelee minun ja Joelin väliin ja asettuu siihen makaamaan. Kaksi suloista näkyä vieressäni, voiko aamu alkaa enää söpömmin.

"Huomenta." Kuulen Joelin käheän äänen.
"Huomenta." Vastaan tälle hymyillen.
"Paljonko kello on?" Joel kysyy.
"Pian kahtakytä vaille kaheksan." Vastaan taas. Joel vain nyökkää ja kääntyy kyljelleen, minuun päin.

Hetken aikaa me vielä makoilemme, ennenkö Rilla kyllästyy meidän söpöstelyyn ja käydä levottomaksi. Se on merkki, että koira haluaa käymään ulkona. Nousen sängystä ja puen ylleni mustat farkut, sukat ja mustan college paidan. Myös Joel nousee yöös ja pukee mustat farkut, sukat ja mustan hupparin. Olemmepa värikkäissä tänäänkin. Eipä ole tapana pitää erityisemmin värejä päällä.

---

Kello tulee tasan puoli yhdeksän kun avaan studion oven ja päästän Joelin sisälle. Muut näyttäisivät olevan jo paikalla. Rilla kipittää innoissaa Joonaksen luo. Kyllä Rilla on usein mukanamme studiolla, koska meillä yleensä venähtää yöhön asti ja koiralle ei ole ulkoiluttajaa.

"Ihme, ette tullu ees myöhässä!" Niko nauraa meille.
"Ei kai me nyt myöhästyttäis." Joel sanoo dramaattisesti.
"Joopa joo." Joonas räkättää. Mikä sitäkin nyt naurattaa.

Aloitamme työt Joonaksen naurukohtauksesta huolimatta. Teemme niitä yhteen putkeen varmaan 3h, ennenkö tuumaan, että käytän Rillan ulkona. Muut jäävät heittämään jotain läppää minun poistuessa.

Palaan takaisin studioon ja kuulen kuinka siellä edelleen nauretaan. Porko ollut ilmeisesti asialla. Nyt kun Tommi ei ole täällä komentelemassa meitä, niin Joonas käyttäytyy, kuin jokin kolmetoistavuotias teini. Keksiessään maailman kaksimielisimpiä vitsejä, jotka ovat ihan hyviä ei siinä. Joskus toki voisi niidenkin ulos päästämistä suusta rajoittaa.

"Ale arvaa mitä." Joonas innostuu, kun näkee minut.
"Noh?" Kysyn huvittuneena.
"Tommi, sen pikkusisko perheineen, Olli ja mun pikkusisko tulee Helsinkiin." Joonas kertoo innoissaan.
"Oikeesti? Mahtavaa, päästään olemaan kaikki kuus studiolla." Sanon.
"Jep. Eveliina kans kysy, että voisitteko te pitää Kiirasta huolta, kun se, Atte ja Tommi lähtis yhtenä päivänä ulos syömään yms." Joonas jatkaa selityksiään.
"Kyllä kai. Jos se on Joelille ok?" Sanon hieman kysyvänä.
"Tottakai se on." Hän hymyilee.

Keskustelu jää siihen, kun aloitamme taas pienen paussin jälkeen työt. Joonas sanoi, että olisi voinut pitää huolta Kiirasta, mutta tämän sisko Kristiina ja Olli punkkaavat hänen luona, sen aikaa kun ovat täällä Stadissa.

On ihana päästä pitämään Kiirasta huolta, tyttö on oikein mukava ja suloinen. Rilla ei tokikaan arvosta tätä samalla tavalla, koska Kiira vetää koiraa lähinnä hännästä. On kiva nähdä myös pitkästä aikaa Tommin ja Joonaksen siskoja, heitäkään ei näe kauhean usein. Viimeksi olen Kristiinan nähnyt elokuussa, kun meillä oli keikka Oulussa ja tämä oli bäkkärillä kanssamme. Eveliinaa ja Attea en ole nähnyt sitten kesäkuun jälkeen, kun nuo kävivät täällä moikkaamassa meitä. Kiira on ollut toki täällä viimeksi lokakuussa, mutta silloin hän oli vain Tommin kanssa, eikä tämän vanhemmat olleet mukana.

---

Palasimme juuri kotiin. Kamala nälkä. Tottakai me olimme syöneet studiolla, mutta siitäkin on useampi tunti. Menen suoraa keittiöön ja alan etsiä jääkaapista elistä spagettia, jota Joel oli tehnyt meille hemmottelu ruoaksi.
Löydettyäni sen, lämmitä ruokaa mikrossa ja alan sitten syömää. Joel tekee saman kuin minä, samalla juttelemme siittä, kuinka pärjäisimme mahdollisimman helposti Kiiran ja Rillan kanssa.

---

Toka osa! Kiva huomata, että jotkut oikeesti lukee tätä. Kiitos niin paljon ekalla osalla 12 lukukertaa. Ja mun edellisellä tarinalla 1,40k lukukertoja yhteensä. KIITOS!!

Tää kirja perustuu vuoteen 2022, mutta ilman euroopan kiertueita yms. Olen liian laiska tekemään sellasia.

True Love / Joleksi✅Where stories live. Discover now