~Aleksi~
Saavumme Joelin kanssa Joonaksen kerrostalon eteen, jossa tämä ja tuon tyttöystävä Netta. Kävelemme käsikädessä kohti asunnon alaovea ja näpyttelen koodin lukkusysteemiin.
Joonas ja Netta asuvat kolmannessa kerroksessa, joten menemme laiskuuteen hissillä. Jep olemme uuvuksissa viime öisistä juhlista.Soitan Porkon ovikelloa ja tämän tyttöystävä tulee avaamaan sen ystävällisesti hymyillen. En ole ikinä ajatellut, että Netta olisi ilkeä tai muutakaan, mutta silti jollain tapaa "pelkään" tätä. En todellakaan tiedä, että miksi. Mikä siihen voisi olla syynä?
"Moi!" Joonas huutaa tullessaan eteiseen.
"Moi, koska Kristiina tulee?" Joel kysyy vierestäni.
"Ihan kohta. Menkää te olkkariin vaan, mä laitan loput tiskit koneeseen." Joonas selittää ja painelee takaisin keittiöön.Menemme istumaan olohuoneeseen, minä, Joel ja Netta siis. Menen Joelin ja käsinojan väliin, sillä en tahdo jostain syystä olla lähelläkään Nettaa. Tuo nainen katsoo minua jotenkin todella intensiivisesti ja kuittailevalla ilmeellä. Ei hajuakaan, että mikä sillekkin on syynä.
Ovikello soi. Joonas lähtee avaamaan sitä ja minä, sekä Joel nousemme sohvalta, suunnaten askeleet lähemmäs eteistä. Kuulemme Joonaksen ja Kristiinan puheet. Hetken kulttua kuulen, kun Joonas sanoo, että hänellä on yllätys Kristiinalle.
"Tulkaa vaan." Joonas viittoo meihin päin.
"A- aleksi? J- joel?" Kristiina sönköttää hämillään, meidän tulessa eteiseen.
"Moi Kristiina." Hymyilen hellästi tytölle.
"Joonas? Pelleileksä? Sä oot pyytäny tänne ihmisen, ketä mä ihailen koko ajan, vaikka näkisin sen kuinka usein tahansa!" Tyttö nyyhkyttää.
"Olihan mun nyt pakko yllättää sut, kun mä en pääse sun synttäreille, niin tää on nyt sun lahja. Toki porukoilla on ihan fyysinen lahja multa sulle, mutta se on Oulus teillä." Joonas yrittää selittää, jotenkin fiksusti.
"Kiitos Joonas!" Kristiina kiittää ja tulee ujosti halamaan minua. Tottakai vastaan halaukseen.Onpa hämmentävää. Parhaan ystäväni pikkusisko, on idolini ja itkee, vaikka onhan tuo tyttö nyt minut tavannut. En oikein tiedä pitäisikö olla huvittunut vai hämmentynyt vai kenties molempia yhtäaikaa. Outo tilanne kerta kaikkiaan.
---
Lähdimme jokin aika sitten Joonakselta. Annoin Kristiinalle nimikirjoitukseni ja otimme yhteiskuvan. Oli mukava ilahduttaa jotain tuolla tavalla, vaikka outoahan se myös oli. En vieläkään ole ihan kärryillä kaikesta, mitä juuri tapahtui.
"Krisse tais tykkää sen yllätyksestä?" Joel virkkoo kysyvänä.
"Kyllä mä luulen. Ainakin se itki siihen malliin." Naurahdan tälle.
"Onneks se ei ollu sellanen takertuva fani. Sä tiedät kyllä, että mä ahdistun sellasista." Jatkan puheitani, ennenkö Joel ehtii aloittaa omaa vuoroaan.
"Mä olisin jeesiny sut pois siittä tilanteesta kyllä." Joel kertoo.Saavumme minun ja Joelin asunnolle. Päästän Rillan irti ja annan sen hetken aikaa tutkiskella ja haistella vielä pihalla, ennenkö menemme sisälle.
Suuntaan suoraa yläkertaan, minun ja Joelin makuuhuoneeseen ja avaan vaatekaapin oven. Otan sieltä AC/DC t-paitan ja collegehousut. Suuntaan vaatteet otettuani takaisin alalertaan ja sanon meneväni suihkuun. Kello on pian puoli kuusi illalla, joten kai sitä voi jo suihkussa käydä.---
Astun pois suihkusta ja kuivaan itseni. Laitan sitten mukaani ottamat rennommat vaatteet ja laitan päälläni olleet vaatteet pyykkikoriin. Sitäkin pitäisi taas pestä, no se saa odottaa huomiseen. En minä nyt sitä jaksa tehdä. Huomenna on muutenkin vapaapäivä, koska Kristiina on Joonaksella ja Eveliina perheineen on hotellissa ja Tommi ja Olli ovat Nikon ja Minnan luona.
Lupauduimme tosiaan pitämään Joelin kanssa Kiirasta, -Eveliinan ja Aten tyttärestä siis-, huolta, kun Eve, Atte, Tommi ja Olli lähtevät kiertelemään taas vaihteeksi Stadia. Kiira olisi voinut mennä myös Joonakselle, mutta Krissen olessa siellä, se olisi ollut hankalaa. Haluan muutenkin pitää siitä pikkutytöstä huolta, siitä huolimatta, että Rilla ei arvosta hänen käytöstä.
---
Pahoittelut taas! Tuli myöhään ik, mutta mä oon ollu koko päivän ihan super kiireinen? En ikinä oo niin etikoosta sinänsä. Mutta sain uurn luvun tehtyä. Huomenna en oo varma tuleeko uutta lukua, jos tulee niin se tulee aamulla, koska illalla oon frendil!
Kattooko joku muukin sen Yle TV1 tulevan UV lähetyksen? Mä aijon kattoa!! Yllättikö? Ei!
YOU ARE READING
True Love / Joleksi✅
Fanfiction"Aleksi Matias Kaunisvesi tuletko aviomiehekseni?" "Totta helvetissä!" TW -Ahdistelu -Kiroilu