26.

298 18 6
                                    

~Kristiina~ Oulussa

"Heippa. Nähädäön kuukauden kuluttua!" Sanon vanhemmilleni ja nousen junaan.

Matkani kohti Helsinkiä veljeni Joonaksen luo on alkamassa. Juna pysähtyy Haapajärvellä, Jyväskylässä ja sitten se saapuu Helsinkiin. Joonas on luvannut tulla Netan kanssa hakemaan minut Rautatieasemalta.

---

Juna saapuu Helsinkiin 10min päästä. Kerään tavarani kasaan ja menen oikealle ovelle. Olin kolmosvaunun toisessa kerroksessa. Sieltä oli upeat näkymät kyllä, en valita.

Juna pysähtyy ja ovet avautuvat. Pääsen muutaman ihmisen jälkeen ulos ja näenkin Joonaksen ja Netan odottamassa penkeillä. Kävelen heidän luokse, veljeni noustessa ylös ja tullessa vastaan.

"Moi, mitä kuuluu? Menikö matka hyvin?" Joonas aloittaa kyselyn.
"Moi, hyvää kuuluu ja meni hyvin. Älä hössötä, mä pärjään tunnetusti paremmin kun sä." Nauran tälle.
"Joo joo. Mennääs sitten." Hän sanoo pyöräyttäen silmiä.

Halaan myös Nettaa ja vaihdamme nopeat kuulumiset, ennenkö lähedemme suuntaamaan autolle. Joonas sanoi, että huomenna kävisimme muutaman tunnin verran studiolla.

Tämä on niin siistiä. Pääsen näkemään kunnolla, millaista poikien työskentely on ja saan ehkä autella. Jännittää kuitenkin nähdä Aleksi... En halua aiheuttaa hänelle epämukavaa oloa, koska tiedä voinko hillitä itseäni. Tiedän kuitenkin, että Joel on Aleksin turvana, kävi mitä kävi.

Time skip seuraavaan päivään

~Joonas~

"Huomenta Krisse. Lähetään tunnin päästä." Herätteln siskoani.
"H- huomenta. Mä en malta oottaa." Hän hihkuu.
"Tiedän, mutta muista olla Aleksin kans varovainen. Sillä on ollut nyt vaikeeta, niin haluis, että se tuntee itsensä ahdistuneeksi." Kerron tytölle.
"Mä oon varovainen." Hän nyökyttelee.

Aamutoimet sujui yllättävän nopeasti  olimme hyvissä ajoin jo autollani. Netta tulee myös mukaamme, hän lähtee sitten Krissen kanssa muutamien tuntien kuluttua pois. Itsellä menee myöhään, koska eivät nämä musahommat ihan sekunneissa valmistu. Niihin saa uppoamaan päivässä 8-15h. Tiedän se on aika paljon, mutta minkäs sille voi jos rakastaa omaa työtä.

"Moikka! Onko tääl ketää?" Huudan astuessani studion eteiseen.
"Moi! Onhan täällä, kaikki paitsi te." Nikon kailottaa olohuoneesta.
"Moi Kristiina, mitä kuuluu?" Olli kysyy ja tulee halamaan tyttöä.
"Moi Olli! Mul kuuluu hyvää." Siskoni kertoo.
"Pitäähän meidän muidenkin sua nyt halata, kun ei olla hirveesti nähty." Tommi sanoo tullen Krissen luokse.

Pojat halaavat nopeasti siskoni, kysyvät kuulumiset ym ja sen jälkeen aloitetaan työt. Kristiina sai mennä Tommin kanssa säätelemään rumpuja oikeille korkeuksille äänityksiä varten. Aleksi on luvannut, että siskoni saa "auttaa" äänityksissä. Tiedän, että siskoni innokkuus voi aluksi aiheuttaa lievää ahdistusta Juniorille, mutta lupasin olla samassa huoneessa koko äänitysten ajan. Halua, että kaikki kokevat olonsa hyväksi ja turvalliseksi, eikä pelkää tai ahdistu siskostani.

---

~Kristiina~

"Kristiina halutsä auttaa Aleksia, Tommin rumpujen äänityksessä?" Veljeni kysyy.
"Joo." Vastaan hymyillen.

Menemme äänityshuoneeseen, jossa Aleksi on jo äänityspöydän takana. Joonas ohjaa minut tämän vierelle ja menee itse istumaan huoneessa olevalle sohvalle. Ilmeisesti Aleksi on pyytänyt Joonasta olemaan samassa tilassa, vain siksi ettei tuntisi ahdistusta.

Aleksi neuvoo mitä minun pitää tehdä, en saa tietenkään tehdä hirveästi mitään, koska olen kokematon näissä töissä. On kuitenkin kivaa oppia tälläisiä asioita ja tutustua ihan kunnolla veljeni ja muiden työhön. IG-storyt kun nyt eivät ihan kaikkea paljasta. Ei pojat tietenkään minun aikani perseile samalla tavalla tai ota yhtä bisseä enempää. Jos tilanne meni ihan sekopäiseksi voisin lähteä aina Netan kanssa pois. En ole tänäänkään kuun muutaman tunin täällä ja lähden sitten -juuri mainitsemani Netan- kanssa kotiin.

---

Eipä tullu eile... mielipiteitä siitä, että Kristiina tulee olemaan seuraavat 4-8 lukua mukana?

alexmattsonfan saat loistaa nyt ihan huolella ja elää sun unelmaa.

True Love / Joleksi✅Where stories live. Discover now