~Joel~
Evils boys
Minä: Aleksi joutu poliisiasemal.
08.33Tommi: Mitä se on tehny?
08.35Minä: Ei mitään. Sitä syytetään alaikäisen hyväksikäytöstä.
08.36Niko: Mutta eihän se oo mitää semmosta tehny!
08.40Minä: Ik! Tulkaa kaikki kympiks studiol!
08.43Joonas: Okei. Pärjääks muute?
08.45Minä: Pärjään joo.
08.45Olli: Hyvä! Nähää kympilt!
08.47Ahdistaa. Mitä Aleksille tapahtuu, jos poliisit eivät usko tämän syyttömyyteen? En tiedä onko hyvä ajatella tälläisiä, mutta onhan se nyt ahdistaavaa, kun sinut herätetään ja rakkaasi kertoo, että joutuu Poliisiasemalle.
---
Saan hoidettua kaikki aamuhommat ihan ok. Aamupala ei kyllä maistunut oikein, sillä huoletti Aleksin tilanne. En saisi murehtia, mutta se on mahdotonta. Nyt se saa kuitenkin jäädä. Otan Rillan, autonavaimet, puhelimen ynnä muut ja lähden studiolle. Kello lähentee kymmentä.
Saavun studion pihaan. Nostan Rillan pois häkistään, joka on auton peräkontissa. Pamautan luukun kiinni ja laitan ovet lukkoon, sen jälkeen lähden alaovea kohti, Rilla remmessä kiinni. En voinut jättää koiraa yksin kotiin, sillä en tiedä kauanko olen täällä. Ai niin, Santerille täytyy ilmoittaa.
Puhelu
"Moi Joel!" Santeri vastaa pirteänä.
"Moi. Kuuletota onko sul aikaa tulla käymää studiol?" Kysyn ihan suoraa.
"On tottakai, mutta voiko Lukas tulla mukaan? Meri lähti työmatkalle eilen illalla, niin ollaan pojan kans kotona kahestaa." Sateri selittää.
"Voi tulla joo. Tulkaa heti kun ehitte. Moikka!" Vastaan tälle ja suljen puhelun.Kuulen oven käyvän ja Rilla lähtee kauhealla vauhdilla kohti treeniksen eteistä. Pian kuulenkin, kuinka Tommi lässyttää koiralle. Hän kävelee koira sylissään olohuoneeseen ja istuu sohvalle, itse istun säkkituolilla.
"Mä ilmotin Santerille. Se tulee tänne kans." Kerron Tommille.
"Okei. Monelta ne haki Aleksin?" Tuo kysyy.
"Ne lähti meiltä, ehkä kakskyt yli kaheksan tai jotai." Vastaan apeana.
"Kaikki järjestyy. Älä huoli." Tommi sanoo ja laskee Rillan maahan.Odottelemme muita ehkä 10min. Kun kaikki ovat, -Santeri ja Lukas mukaan lukien- kerron kaiken mitä aamulla tapahtui. Lukasta ei kyllä kiinnostanut meidän puheet, sillä poika leikki vain Rillan kanssa. Söpön näköistä se oli. Nyt tarvitsen kuitenkin kupin kahvia, ei tästä tule muuten yhtään mitään. Nousen säkkituolilta ja suuntaan keittiöön. Laitan kahvin tippumaan, juuri kun olen poistumassa Lukas tulee keittiöön itkien. Mitäs nyt kävi?
"Lukas mikä on?" Kysyn ja kyykistyn pojan tasolle.
"Koita puli mua." Lukas kertoo itkuisena.
"Oi voi. Mihin se puri sua?" Kysyn ja nostan Santerin suloistakin suloisemman pojan syliini.
"Solmeen." Tämä vastaa ja näyttää vasemman käden peukaloa.
"Mennää sanoo sun iskälle." Totean ja lähden olohuoneeseen."Santtu, Rilla puras vahigos Lukasta." Kerron tälle ja lasken pojan maahan.
"No voi... Mihin se puras?" Santeri kysyy pojaltaan.
"Peukaloon." Poika mumisee ja kiipeää sohvalle isänsä syliin.
"Ottaako joku muu kahvia?" Kysyn kun onen poistumassa keittiöön.
"Mä ainaki, sama, mäkin otan." Niko, Tommi ja Santeri vastaavat.Otan keittiön yhdestä vetolaatikosta tarjottimen ja asettelen siihen neljä kahvikuppia ja kaurajuoman. Kaadan kahvia kuppeihin ja suuntaan olohuonetta kohti. Lasken tarjottimen sohvapöydälle ja otan oman kuppini ja kaadan sinne kaurajuomaa.
---
"Nähään huomenna!" Santeri huudahtaa ja lähtee pois studiosta.
Sovimme, että näemme vielä huomenna kaikki studiolla, sillä ei tämä Aleksin tilanne yhtään helpottunut. Minä ja Santeri menemme huomenna Poliisiasemalle ja selvitämme ihan juurta jaksaen. Nyt kuiten lähden kotiin. Tarvitsen jotain ruokaa ja unta!
---
And that's it! Huomiseen!!
YOU ARE READING
True Love / Joleksi✅
Fanfiction"Aleksi Matias Kaunisvesi tuletko aviomiehekseni?" "Totta helvetissä!" TW -Ahdistelu -Kiroilu