33.

365 21 2
                                    

~Joel~

Joonas ja Netta lähtivät. Niko, Minna ja Kristiina ovat tekemässä myös lähtöä. Olli on tainnut häipyä vessaan, tai sitten jonnekkin muualle, en nimittäin tiedä missä hän on. Minä ja Tommi taas istumme keittiössä järkyttyneinä, vaikka Tommi ei nähnytkään, sitä mitä Netta teki Aleksille, on hän silti järkyttynyt. Yhtäkkiä Olli pöllähtääkin keittiöön ja toteaa, että lähtee myös. Toisin sanoen, minä, Aleksi ja Tommi jäämme vain tänne. Tai siis onhan Rilla täällä, mutta koira on nukkunut koko ajan.

"Pitäskö meä käydä kattomas Alea?" Tommi kysyy.
"Joo. Jos mä haen sen vaatteet, niin yritäksä herätellä sitä?" Esitän vasta kysymyksen. Tämä nyökkää.

Haen studion vaatehuoneesta -kyllä meillä on sellainen- Aleksille puhtaat vaatteet, joita olemme tuoneet tänne eri tilanteita varten. Ei nyt ehkä ihan tälläisiä. Valitsen lämpimän valkoisen hupparin, mustat collegehousut, bokserit ja villasukat. Vaatteiden täytyy olla helpot pukeja ja ottaa pois, sekä lämpimät.

Astun olohuoneeseen, jossa Tommi onkin kyykyssä sohvan vieressä, Aleksin pään kohdalla. Hän nousee seisomaan huomatessaan minut. Kyykistyn itse pojan vierelle ja alan silittämään tämän poskea. Se on todella kylmä ja koko tuon kasvot ovat valkoiset. En ihmettele sinänsä.

"Mä toin sul vaatteet." Kerron hiljaa.
"Pystyisiksä pukee, jos me autetaa?" Jatkan kysymällä.
"E- ehkä." Aleksi kuiskaa hiljaa.
"Tommi auttaa sut ylös ja pitää sua pystyssä kun mä puen sua, jooko?" Ehdotan tälle ja he molemmat nyökkäävät.

Autamme Tommin kanssa Aleksille vaatteet päälle, ja takaisin sohvalle makaamaan. Suostuisikohan Tommi viemään meidät kotiin? En haluaisi, että Aleksi joutuu kävellä kylmissään ja heikkona parisen kilometriä. Täytyy varmaan kysyä asiaa.

"Pystyisitsä Tommi viiä meidät himaa?" Kysyn katsoen nyt toiselle nojatuolille linnoittautunutta miestä.
"Joo mikä ettei. Lähetäänkö heti?" Hän tokaisee ja lisää loppuun kysymyksen.
"Lähetään vaan." Vastaan ja avustan Aleksin seisomaan.

Kävelemme eteiseen, Rillan tullessa perässä. Laitamme ulkovaatteet ylle ja varmistamme, että kaikki on ok studiossa ja Rillan flexi on mukana. Koira on Tommin sylissä, sillä nyt minusta tai Aleksista ei ole sen ulkoiluttajiksi. Lähdemme rauhallisesti kohti alaovea ja ulos rumpalin autolle.

Tommi laittaa Rillan peräkonttiin, kun minä autan Aleksin istumaan takapenkille. Tommi ojentaa jonkin -ilmeisesti peräkontista- ottamansa vilti,  jonka asettelen Aleksin jalkojen päälle. Poika ei ole puhunut juuri mitään. Korkeintaan inahdellut kivusta tai hätkähtänyt, jos tämän tiettyihi alueisiin koskee. Hän tarvitsee unta ja huomisen studiopäivän voi unohtaa.

---

Tommi kantaa Aleksin yläkertaan, minun tullessa perässä. Mies laskee toisen sängylle ja ottaa tältä toppatakin pois. Kengät me otimme häneltä jo alakerrassa, mutta koska hän oli nukahtanut autoon, niin emme saaneet häneltä vasta kuin nyt takin pois. Sanon heipat Tommille, joka on lähdössä ja vie samalla avopuolisoni toppatakin alas. Itse jään ylös peittelemään ja silittelemään Aleksia.

Täytyy huomenna ilmoittaa, että treenejä ei ole ja tulemme pitämään taukoa pari päivää ja, että Netalla ei ole mitään asiaa enää studiolle. Se nainen on varmasti saanut kuulla kunniansa tänään. En sure yhtään hänen puolesta, jos Joonas on aikeissa jättää tämän. Tekihän Netta ihan vitun paskasti. Ajatellaanpa nyt, Netta jumalauta 27v, kuka sen ikäinen tekee mitään näin typerää. Onneksi voimme kirjata tästä rikosilmoituksen ja Aleksi saa korvaukset. Rahalliset korvaukset, eivät vain taida auttaa paljo paskaakaan tässä tilanteessa. Toivottavasti nuorempi toipuu tästä vielä.

---

No niin 4 luku... huomenna tulee 2 tai 3. En tiiä viel. Mä oon viimeset 5h kirjottanut nyt näitä osia 5h... Joten bye bye!

True Love / Joleksi✅Where stories live. Discover now