37.

303 20 0
                                    

Time skip maanantaihin

~Aleksi~

Maanantai, hyi vittu! Inhoan maanantai aamuja. Tänäänkin on kamalan harmaata, johtuen siitä, että ulkona on +3°C. Ei silti auta itku markkinoilla, töihin on lähdettävä. Joel on herännyt jo hetken aikaa sitten, minun jäädessä makaamaan sänkyyn. En yksin kertaisesti halunnut nousta vielä lämpimän täkin alta. Nyt se on kuitenkin tehtävä.

Nousen sängystä ja puen ylleni mustat farkut, valkoisen hupparin ja adidaksen pitkät sukat. Käännän aina huosujeni lahkeita, jos minulla on pitkät sukat.
Otan vielä -makuuhuoneessa olevan- hyllyn päältä lempi hajuvettäni Hugo Bossia, ja laitan sitä hieman.

Lähden tallustamaan alakertaan ja suoraa vessaan, että saan tehtyä hiuksilleni jotain. Ne ovat ihan harakanpesän näköiset. Harjaan niitä hieman ja tungen vähän hiusgeeliä, että saan ne jokseenkin fiksun näköisesti. Samalla kun laitan hiuksia kuulen ulko-oven avautuvan. Joel tuli ilmeisesti takaisin Rillan kanssa.

"Ai sä oot heränny!" Joel hymyilee, kun tulen ulos vessasta.
"Oli vähän pakko." Sanon ja halaan tätä.
"Sä tuoksut hyvälle." Hän toteaa.
"Ainahan mä." Naurahdan hänen rintakehää vasten.

Syömme yhdessä aamupalaa, leipää ja kahvia. Ei sitä muuta nyt jaksanut tehdä. Kello näyttää puolta yhdeksää ja varttia vaille ysi pitäs olla studiolla. Otan puhelimen, avaimet, lompakon ja repun, jossa on läppäri ja muuta tarpeellista. Joel ottaa omat tavaransa mukaan, sekä tietysti Rillan. Lähdemme ulos asunnosta ja suuntaamme autolle.

---

Saavuimme studiolle aikoja sitten jo. Ainut kuka meistä enää puuttuu on Niko. Hän nyt on normaalistikkin usein myöhässä, mutta eihän vielä ole puoltatoista tuntia ollut. Täytyy pian varmaa soittaa Minnalle, jos mies ei pian ilmaannu paikalle.

"Mä soitan sil Minnal." Joonas toteaa lähtien keittiöön.
"Joo!" Olli huudahtaa tälle.

Pian Joonas palaakin pyöritellen puhelinta kädessään. Hän näyttää jokseenkin mietteliäältä. Jotain on kai vialla.

"No, missä se on?" Joel kysyy katsoen kitaristia.
"Minna sano, että Niko on tulos, mutta sil on jotai kerrottavaa, jonka takii se sit myöhästyy." Joonas kertoo.
"Jaaha." Sanahdan.
"Jos me jo alotetaan silti." Tommi sanoo kysyvänä.
"Joo. Nikol menee kuulemma 10min nii se on tääl." Hattarpää toteaa hymähtäen.

Aloitamme työt, eli minä siirryn editointihuoneeseen Joelin ja Joonaksen kanssa. Olli ja Tommi jäävät käymään läpi aikataulutusta loppuviikolle. Samaan aikaan he odottovat Nikon saapumista.

---

"Huomenta! Hei sori, että oon myöhäs." Niko pahoittelee.
"Ei mitää." Joonas tokaisee.
"Voitteks tulla olohuoneeseen, mul olis kerrottavaa." Niko kysyy arasti. Onkohan asia jotenkin vakava?

Asetumme kaikki istumaan ympäri olohuonetta Olli, Tommi ja Joel istuu sohvalla, minä Joelin jalkojen edessä lattialla ja Joonas toiselle nojatuolilla. Niko jäi seiskolemaan nojaten johonkin hyllykköön.

"Kerro pois vaan." Tommi rohkaisee miestä.
"Lupaatteko, että te ette suutu?" Niko kysyy katse meissä.
"Miks me nyt suututtais. Tai no joo, ehkä mä oon hiljaa." Olli mutisee loppua kohden.
"Tota... mä- mä. Vittu!" Niko hermostuu.
"Hei ihan rauhassa nyt vaan." Joonas toppuuttelee tätä.
"Mä ja Minna saadaan lapsi, ehkä!" Hän päästää suustaan. Niin siis mitä?

"Onnee!" Joonas innostuu.
"Hei, se ei oo varmaa viel. Minnal ei oo menny viel kahtatoista viikkoa. Voi olla et sil tulee kesken meno vielä." Niko selittää nopeasti.
"Kävi mitä kävi, me ollaan tääk tsemppaamassa teitä. Okei!" Tommi sanoo sohvalta.
"Just näin. Ja miks oltas suututtu tosta?" Saan vihdoin suuni auki.
"Ajattelin, että jos se sotkee bändin asioita jotenki." Brunette sopertaa hiljaa.
"No ei sotke!" Olli hymyilee.

---

Tällänen pieni juonenkäänne. Ihan extempore. En siis oo itekkään varma tuleeko niil lapsi, siks siin on toi keskenmenon mahdollisuus vielä.

True Love / Joleksi✅Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang