31.

329 21 8
                                    

Tim skip tiistaihin

~Joel~

Aamu meni erittäin nopeasti ja nyt olemme kävellen matkalla studiolle. Menemme kävellen, koska Rilla on mukanamme ja sääkin suosii. Tänään on ohjelmassa äänitysten editointia, juttelua ja ehkä naiset kehtaa laittaa meille jotain ruokaa. Ei siitä ikinä tiedä.

Avaan studion oven, kello on muutamaa minuuttia vaille kymmenen eli olemme vielä ajoissa. Riisun kegät ja takin ja otan sitten Rillallata flexin irti tämän kaulapannasta ja päästän sen tutkimaan paikkoja. Koira haukahtaa siihen malliin, että taisi löytää mieleistään seuraa. Kävelen avopuolisoni kanssa olohuoneeseen, josta kaikki muut -meitä lukuunottamatta- löytyvät. Tervehdimme heitä ja aloitamme samantien työt. Aleksi lähtee editointihuoneeseen, minä ja Niko perässään. Joonas ja Olli virittävät soittimensa ja Tommi on tulossa pian kuuntelemaan läpi eiliset rumpuäänitykset. Naiset nyt tekevät mitä tekevät.

---

Kello on pian puoli yksi. Minna ja Kristiina laittavat studion pienessä keittiössä Kanapastaa ruoaksi. Joonas ja Netta lähtivät käymään kaupassa nopeasti hakemassa vähän ruokajuomaa -toisinsanoen PepsiMaxia- , Aleksi jatkaa vielä töitä ja itse tulin käyttämään Rillaa nopeasti ulkona. Nikon ja Tommin puuhista en ole varma.

Ruoan tultua valmiiksi aloitamme syömään. Krisse oli tehnyt salaattia ja Minna puolestaan oli hoitanut pastan ja kastikkeen valmistuksen. Oli Nikokin kuulemma jotain yrittänyt tehdä, mutta Minnan mukaan se oli enemmän näyttänyt sähläykseltä. En kyllä usko, että Niko nyt kauhean usein kotonakaan laittaa ruokaa, sillä onhan hänellä talossa nainen, joka voi sen hoitaa.

---

Ruokataukomme venähti melkein kaksi tuntiseksi ja osalla se vielä jatkuu. Aleksi kuitenkin lähti jokin aika sitten jatkamaan töitä, samoin Tommi, joka lupasi käydä merchimme kuosit läpi ja tehdä parannus ehdotuksia. Se on myös Ollin hommaa, mutta basisti on tainnut nukahtaa olohuoneen nojatuoliin, tai aiankin sieltä kuuluu ääntä. Minä, Niko ja Joonas juttelemme vielä, Minnan, Netan ja Kristiinan kanssa. Oikeasti Minna varmaan haluaisi päästä jo siivoamaan sotkuisen keittiön, mutta minkä sille voi, kun on kerran hyvää juttu seuraa.

"Mä tuun ihan pian takas." Netta sanoo yhtäkkiä ja nousee paikaltaan.
"Juu!" Joonas hymähtää.

~Kristiina~

"Mä ajattelin keittää jälkkäri kahvia. Joel otatko pakastimesta ne mun leipomat pullat ja Kristiina siivoaisitko pöydän?" Minna käskysttää ystävällisesti.
"Ofc!" Joel naurahtaa ja nousee paikaltaan.

Veljeni ei sitten ajatellut tehdä mitään. Hän vain livisti paikalta, ihme kotitöiden kammoksuja. Toisaalta en ole nyt tämän koko viikon aikana, että Joonas pahemmin tekee muuta kuin täyttää ja tyhjää astianpesukonetta. Kaipa se on sellainen asia, jonka hän on edes ottanut hoitaakseen. Pisteet hänelle, itse inhoan täyttää ja tyhjätä astianpesukonetta.

~Aleksi~

Teen keskittyneenä töitä editointihuoneessamme, eli siis huoneen nimen mukaan editoin kuulokkeet korvilla eilen äänittämiämme rumpuja ja sopeutan niitä yhteen kitaran ääniraidan kanssa. Ei nämäkään itsestään hoidu, pakko jonkun on tämäkin tehtävä.

Tunnen kuinka olkapäähäni koputetaan. Luulen sen olevan Joel ja kohautan vain käden pois olaltani. Se kuitenkin laskeutuu siihen uudelleen, joka saa minut kääntämään pääni käden omistajan suuntaan. Netta? En nyt jaksaisi tämän läsnäoloa, se on hieman ahdistavaa, koska hän on aina ollut vähän, no erikoinen.

Katson naisen touhuja hetken. Hän nostaa kuulokkeet pois päästäni ja asettaa ne työpöydälleni. Hän istuu hajareisin syliini ja alkaa suudella minua. Yritä työntää häntä pois, mutta shokkitilani takia se on mahdotonta. En saa sanoja suustani, kun Netta laittaa kätensä paitani alle ja vetää sen pois.
Joel tai joku, tulkaa nyt!!

---

Mul  on nyt hyvä buugi kirjottaa näitä joten spämmin näitä nyt. Tiiän, että alexmattsonfan odottaa näitä liian innolla, joten ollos hyvä vaan✌🏻

True Love / Joleksi✅Where stories live. Discover now