35.

327 20 0
                                    

~Joel~

Katson tuimasti Nettaa, joka katsoo hämmentyneenä Aleksia. Myös Joonas katsoo avopuolisoani hämmentyneenä. Vinkkaan Joonakselle, että tulee nopeasti käymään keittiössä. Miksi juuri siellä? Koska sieltä näkee olohuoneeseen, jos jotain tapahtuu.

Juttelen hetken aikaa Joonaksen kanssa, ennenkö palaamme olohuoneeseen. Joonas menee oitis seisomaan Aleksin vierelle. Poika katsoo minua ja kitaristia ihmeissään, kunnes käännyn kohtii Nettaa ja avaan suuni.

"Netta haista vittu!" On ensimmäinen asia mitä huudan.
"Näetkö sä, kuinka paskaan kuntoon sait Aleksin? Sä satutit sitä, niin paljon, että se ei voi kävellä kunnolla!" Jatkan huutamista.
"Vittuako se mun ongelma on, jos bändilääses on helvetin seksikäs!" Netta huutaa takaisin.
"Sä et puhu mun avopuolisosta tuolla sävyllä! Mä oon ainoo, kuka sitä kutsuu seksikkääs ja piste!" Kimpaannun.
"Vittu ihan sama! Joonas lähetää!" Netta ärsyyntyy.

~Aleksi~

Wtf? Joel huusi juuri naiselle! Ei ole hänen tapaista huutaa kenellekkään. Toisaalta nyt sille oli hyvä syy. En osaa reagoida mitenkään, en mitenkään. Katson vain hämmentyneenä avopuolisooni.

Joonas halaa minua ja lähtee eteiseen, Netan kävellessä tuon edellä. Sen jälkeen Joel ryntää luokseni ja antaa myös halin. Halaan tätä takaisin, mutta pysyn aivan hiljaa. Olen todella suuressa hämmennyksen vallassa.

"Aleksi, huhuu?" Kuulen Joelin sanovan ja säpsähdän sitä.
"M- mitä?" Kysyn ihmeissäni.
"Ootko ok?" Mies kysyy.
"Joo. Oon vaan hämmentyny." Kerron katsoen tätä silmiin, hän nyökkää.

---

Kello on pian kuusi. En ole tehnyt oikein mitään. Tai siis en ole pystynyt. Joel on käynyt Rillan kanssa lenkillä ja tehnyt -lähinnä itselleen-, mutta myös minulle syötävää. Minulle ei vain ole maistunut, ymmärrätte varmaan miksi.
Mies kertoi myös jonkin aikaa sitten, että muut pojat, Minna ja Kristiina tulevat vielä käymään täällä. Eipä siinä.

Ovikello soi ja Joel lähtee avaamaan. Ei kulu kauaakaan, kun koiran haukunnan saattelemana kuusi päinen joukko tulee olohuoneeseen. He katsovat minua ihmeissään, -paitsi Porko, joka on minut ko nähnyt- hymyilen varovaisesti heille.

Ensimmäisenä joukkion keskeltä pois uskaltautuu Tommi. Rumpali kävelee luokseni ja levittää käsiään, aikomuksena halata minua. Halaan häntä takaisin ja vastaan kaiken olevan ihan ok, kun tuo sitä kysyy. Seuraava halaaja on Olli ja sitten Niko. Minna ja Kristiina halaavat minua yhtä aikaa. Uskon, että se näky on ollut kamala Kristiinalle. Joel kertoi tänään, että Krisse oli hakenut tämä ja Porkon luokseni.

Olen velkaa Kristiinalle, Joelille, Joonakselle ja Tommille. He auttoivat minut pois tilanteesta, jossa en tajunnut kunnolla mitä tapahtui. Olin silloin niin shokkitilassa, että kuullut tai nähnyt mitään, mitä ympärilläni taoahtui. Se oli aivan kamalaa.

---

Pojat ja Kristiina, sekä Minna lähtivat varmaan tunti sitten. Kello lähentelee kahdeksaa ja haluaisin suihkuun, mutta liikkuminen sattuu vielä ja minulla on aivan jäätäviä mustelmia sisäreisissä, rintakehässä ja kaulassa. Tarkistin aisian, kun kävin jonkin aikaa sitten vessassa. En kehtaa pyytää Joeliakaan avukseni, vaikka hän on aika varmasti nähnyt kaikki jäljet, joita kehossani on.

Ei auta itku markkinoilla. Pakko pyytää ihana ja niin rakas avopuolisoni mukaan. Meidän ei tarvitse hävetä toistemme seurassa mitään, mutta kyllä minua kieltämättä hävettää, kun en voinut laittaa vastaan. Mutta ei siitä voi yksin minua syyttää. Eihän? Kaikki mitä en voinut tehdä oli myös osittain sen syytä, että olin niin shokissa, jonka takia minusta ei lähtenyt ääntä. En voinut huutaa.

---

Heissan! Uutta osaa vihdoin. Tänään illal viel yks.

Heittäkää kommentteihin kysymyksiä, kirjan henkilöille, ja myös mulle!

True Love / Joleksi✅Where stories live. Discover now