5.

421 21 5
                                    

~Joel~

Kello lähentee yhtätoista lauantai aamuna. Tänään Kiira tulisi luoksemme muutamaksi tunniksi hoitoon. Aleksi on siivoamassa meidän makuuhuonetta, kun minä siivoan keittiötä. Pian tuo söpö pörröpää käveleekin keittiöön ja halaa minua. Hän on niin suloinen. Emme ehdi kauaa halailla, kun ovikello soikin jo. Lähdemme yhdessä eteiseen ja minä avaan oven.

"Eveliina käski kiittää, kun vahditte Kiiraa." Tommi hymyilee meille, kun laskee tytön maahan.
"Me pidetään ihan mielellään Kiiralle muutama tunti seuraa. Rilla ei kyllä tule arvostamaan." Aleksi nauraa vieressäni.
"Joo ei varmasti, mutta mun seurue odottaa. Nähään piakkoin, moikka!" Tommi huudahtaa ja lähtee autolle.
"Moikka!" Huudamme Aleksin kanssa.

Autan Kiiralta toppahaalarin pois, sillä aikaa kun Aleksi vie tytön hoitolaukun olohuoneen sohvalle. Rillakin on tullut katsomaan Kiiraa ja suoraan sanonutta on jo juoksemassa, tuo konttaavaa petoa karkuun. Kiira ei osaa vielä kävellä, vaikka ottaakin kuulemma jo askelia tukea vasten. Lähden noiden kahden perään olohuoneeseen katsomaan mitä he tekevät.

Aleksi on nostanut Rillan sohvalle turvaan pieneltä tytöntylleröltä, joka vahtaa koiraa silmät suurina. Onko se nyt niin erikoinen tapaus? Rillahan on ihan normaali Mäyräkoira, joskin hieman hupsu joskus. Eipä se meitä haittaa, se osaa kyllä hupsu yleensä silloin, kun minulla tai Aleksilla -tai miksei molemmilla-, on jäätävä darra.
Silloin sen ylivirkeyteen menee nopeasti hermot.

---

Aleksi on lämmittämässä Kiiralle ruokaa, samalla kun minä yritän, saada tälle pienelle jääräpäälle sukkia takaisin jalkaan. Tytön mielestä sukkien repiminen pois jaloista, oli hauska idea. Ihan ihmeellinen tapaus. Täytyy se myöntää.

"Aleksi! Tuu sä laittaa nää sukat tälle!" Huudan Aleksille turhautuneena.

Aleksi tulee olohuoneeseen ja ottaa Kiiran syliinsä ja istuu sohvalle. Hän alkaa pukea sukkia tytölle. Olisinpa itsekkin noin hyvä lasten kanssa. Aleksi saa sukat laitettua Kiiralle ja laskee tytön maahan.

"Sä oot hyvä lasten kans." Totean antaen suudelman toisen huulille.
"Heh. Kiitti." Hän naurahtaa.

Menemme molemmat keittiöön niin, että minä nappaan kuitenkin maassa konttaavan tytön mukaani. Aleksi asettaa Kiiran ruoan tämän eteen, tosin tyttö nyt sattuu istumaan sylissäni, sillä eihän meillä mitään syöttä tuolia ole.
Mitä me sellaisella, kun ei meillä ole lapsia, vielä. Haluaisin kyllä joskus, mutta en tiedä haluaako tuo minun rakas pörröpää niitä joskus. Kai sitä pitäisi ensin mennä myös kihloihin Aleksin kanssa.

---

Kello on 15.44. Eveliina on hakenut Kiiran ehkä puolituntia sitten tai jotain. Nainen kertoi, että heillä oli ollut ihan hauskaa, kun asiasta kysyimme Alen kanssa tältä. Hyvä, että saivat rauhassa kierrellä Helsinkiä ilman pikkulasta. Tuskin Kiiran seura olisi heitä haitannut, mutta ainahan se meno on vapaampaa ilman lapsia. Näin ainakin oletan sen olevan.

Katsomme Aleksin kanssa Poltergeist elokuvaa. En ole katsonut tätä varmaan kahteen vuoteen, mutta nuorempi halusi katsoa jotain elokuvaa ja tämä oli eka mikä tuli mieleen. Erikoista sinänäsä, koska en ole mikään kauhuelokuvien fani ollut ikinä, jotkut ovat ihan hyviä. En vain osannut odottaa itseltäni tälläistä valintaa.

Elokuvaa on mennyt reilusti ylipuolet ja tässä, kun tätä on katsonut niin alan lämmetä tälle. Ei tämä niin paha ole. Mustahiuksinen vierressäni istuva miehen alku, ei taida olla ihan samaa mieltä. En kuitenkaa aijo keskeyttää tätä leffahetkeä puhumalla. Saatan olla ilkeä, sillä tiedän, että jos Aleasta huomaa pelon tälle täytyy puhua. Kestäisi kuin mies, tämän elokuvan. Kyllä tämä pian loppuu!

---

Eilen ei tullut osaa, pahoittelut siitä. En halunnut pilata mun uv tunnelmaa kirjoittamalla tänne jotain. Nyt kuitenki uus osa. En tiiä teenkö illalla vielä yhden, ehkä.

Hyvää uutta vuotta 2022.🎉

True Love / Joleksi✅Where stories live. Discover now