3.

512 24 6
                                    

~Joel~

Olen valmistautumassa kylpyhuoneessamme. Aleksi on lenkillä Rilla kanssa, lähdemme käymään kaupassa yhdessä ja tulemme sitten kotiin siivoamaan, sekä tekemään ruokaa. Pojat tulevat illalla tänne vähän istumaan iltaa ja juomaan. Otamme kaiken ilon irti, sillä huomenna Tommin pikkusisko Eveliina perheineen tulee Helsinkiin. Myös Joonaksen pikkusisko Kristiina tulee, he tulevat kuulemma samalla kyydillä.

---

"Tehääks me pitsaa ruoaksi illalla pojille?" Kysyn kun alamme lähetsyä kaupan ovia.
"Joo, kyllä me voitas. Mä haen täytteitä niin ota sä kaikki muu tarpeelinen." Aleksi vastaa ja lähtee kylmä hyllyille päin.

Kerään tarvittavat ainekset ym ja lähden etsimään Aleksia. Hän onkin näköjään jäänyt suustaan kiinni managerimme Santerin ja tämän pojan Lukaksen kanssa.

"Ai moi." Naurahdan.
"Moi. Te ootte kuulemma istumas iltaa tänää?" Santeri varmistaa. Nyökkään.
"Älkää vetäkö kunnon perseitä. En halua kuulla, että joku on kuollu johonki onnettomuuteen alkoholin alaisena." Santeri nauraa.
"Joo. Ei me nyt ihan sellasia, sitä paitsi jätkät jää meil yöks." Vastaan huvittuneena.
"Itkä mennään jo." Santerin poika Lukas kitisee.
"Joo. Näkyillään!" Santeri huudahtaa ja lähtee seuraamaan poikaansa.

Lähdemme Aleksin kanssa kohti kassoja, jotta ehtisimme itsekkin kotiin valmistelemaan iltaa, ennen poikien tuloa. Saamme ostokset maksettua ja lähdemme Aleksin autoa kohti.

---

Kello lähentee ilta kahdeksaa, olimme sopineet, että pojat tulevat kahdeksalta. Aleksi on paistamassa pitsoja keittiössä, kun minä laitan olohuoneessa pleikkarit, kajarit ym valmiiksi.

Ovikello soi ja Rilla aloittaa haukkisen saman tien. Kävelen ovelle ja pyydän koiraa istumaan ja olemaan hiljaa, käskyä tuo ei kuitenkaan toteuta. Avaan jonka takaa paljastuu Tommi. Hän nyt on aina ajoissa paikalla.

"Missäs Ale on?" Hän ihmettelee tulessaan sisään.
"Keittiössä. Paistaa pitsoja ruoaks." Kerron.
"Onko ees pakaste?" Tommi kysyy huvittuneena.
"Ei itseasiassa. Me tehtiin ite." Hymyilen ylpeänä tälle.

Kun kaikki ovat saapuneet laitamme pleikkarit pyörimään ja aloitamme mussuttamaan minun ja Aleksin tekemiä pitsoja. Ensimmäisena pleikkari erässä Mariokarttia pelaa Tommi ja Niko. Veikkaan, että bändimme nalle vie voiton. Siitä ei juurikaan ole epäillystä, sillä hänellehän voitto napsahtaa.

Time skip seuraavaan aamuun

~Aleksi~

"Aleksi, Aleksi kulta. Pitäs herätä." Joelin lempeä ääni kaikuu korviini.
"Ei jaksa. Väsyttää." Marisen unisena täkin alta.
"Vieläkö pojat on täällä?" Jatkan ennenkö Joel ehtii vastata mitään.
"Ei oo. Ne lähti whkä 10min sitte." Hän vastaa. Päädyn vain nyökkäämään.

Joel saa jollain ihmeellä minut ylös sängystä ja lähdemme syömään "aamupalaa". Kellohan on tosiaan kaksitoista keskipäivällä, että tuota niin. Syömme kaikesta huolimatta ihan rauhassa ilman kiirettä.
Saan puhelimeeni viestin kesken kahvin juonnin. Hemmetti.

Joonas😎:

Joonas: Haluks tulla käymää tänään mun luona? Kristiina haluais nähä sut.

Minä: Kai mä voin. Saahan Joel tulla mukaan?

Joonas: Saa tottakai. Krisse tulee klo 16.00, niin jos tuutte ennen sitä, niin ootte sille yllätyksenä?

Minä: Ok nähää sillo.

"Joel, mennään käymää klo 16.00 Porkolla." Sanon ja suljen puhelimen.
"Miks?" Hän kysyy.
"Kristiina tulee sinne ja haluais kovasti nähä mut. En halua mennä yksin kuitenkaa." Selitän ujosti.
"No mennään vaan. Ei olla kauaa, darra on sen verran pahan, että haluan tulla kotii kattomaan jotain leffaa." Joel selittää hymyillen suloisesti. Nyökkään tälle vastaukseksi.

---

Kello alkaa lähennellä neljää iltapäivällä ja alamme läht Joonakselle. Hänelle ei ole pitkä matka, joten menemme kävellen ja otamme myös Rillan mukaan. Suloista.

---

Ehtoota. En sitten jaksanut kirjoittaa aijemmin joten saatte nyt. Huomenna yritän HUOM YRITÄN! Julkaista 2 lukua, mutta lie onnistuuko?

alexmattsonfan esiintyy näissä sitten tuona Kristiinana. Älkää vetäkö herneitä nenään, itse olen hänet halunnut tähän laittaa. Jutellaan sen kans snäpis niin paljon. Mutta juuh bye bye, mä meen kattoo Baywatcheja...

True Love / Joleksi✅Where stories live. Discover now