14

749 55 1
                                    

"So,"

Rayyan menjongketkan kening sambil memandang Zehra. "Pardon?"

Zehra tergelak. Rayyan ni, dalam diam polos orangnya tau! Comel!

"Tadi awak kata nak tanya something. What is it?"

Seketika itu, baru Rayyan teringat sesuatu. Bibir naik tersengih kerang busuk. "Joke. Itu je alasan yang saya ada untuk ajak awak ke sini. Kalau tak ada alasan, maybe awak tak akan ikut saya kafe ni."

Zehra tercengang. Matanya membulat besar. How dare—?!

"Such a liar!" perlahan Zehra membisik sendiri. Geram!

"What?" Rayyan tidak dengar.

Zehra geleng kepala. Bibir mengukirkan senyuman. "Nothing."

Ragu-ragu Rayyan mahu mempercayai. Tetapi diangguk-anggukkan kepala juga. Tidak mahu Zehra naik rimas.

"By the way, sayang...."

Sayang lagi....

But, it's okay. I like it!

"Awak tahu kan yang tak lama lagi kami semua akan pergi misi?"

Perlahan-lahan Zehra angguk kepala. Ya, dia tahu. Dia ada curi-curi dengar perbualan abah dengan abang Luth tempoh hari. Kalau mereka berdua tahu, masaklah dia nanti.

Awak yang baca ni, jangan bagi tahu tau! Nanti saya tak nak belanja starbucks! Janji eh jangan bagi tahu? Pinky promise?

"And I'm sure yang awak pun dah tahu yang misi kali ni kami akan pergi beberapa hari atau... Minggu?"

Sekali lagi Zehra angguk kepala. Rayyan tersenyum nipis.

"I wish I could see you hold and take it home with a Master in hand. Working in the same hospital. Lunck break together. Do whatever we want to do together in a whole day."

Dahi Zehra mengerut. "Apa yang awak cakapkan ni? Awak memang kena ada time saya pegang Master. Wajib!" keras nada Zehra. Seakan-akan sedang memberi arahan.

Rayyan tergelak. "As your wish, sayang. I will. But, saya tak janji."

Lama mereka mendiamkan diri. Melayan perasaan masing-masing sehingga Zehra membuka mulut.

"Tak boleh ke kalau awak tak pergi ke sana?" soal Zehra dengan pandangan yang redup.

Rayyan angkat kepala memandang Zehra yang sudah menarik muka. Masam. Muram.

"Mestilah kena. Ini semua atas arahan 'King'. Saya mana boleh bantah. Lainlah kalau saya dah jadi menantu dia nanti. Hueheuehue!" balas Rayyan dengan senyuman nakalnya.

Reaksi Zehra masih sama. Muram. Tidak tahu mahu menunjukkan reaksi apa dengan lawak sarkastik Rayyan. Dia fikir kita ni main-main ke apa?

Tumbuk kang....

"Tak funny, Alpha."

Rayyan mencebik. Ei, sampainya hati dia!

"You just call me what?"

Zehra menjongketkan keningnya. "Alpha?"

Rayyan memetik jarinya. Kuat bunyinya. "Yes! Saya dah ada nama panggilan untuk anak kita nanti. Tapi untuk lelaki lah."

Gumpalan tisu dibaling tepat mengenai wajah Rayyan. Pecah tawa jantan Rayyan apabila dapat mengusik buah hatinya. Itulah, tadi muram. Kedut muka nanti, baru tahu!

COBRA S1 & S2 ✔️Where stories live. Discover now