Beberapa buah kereta tiba disebuah markas yang terletak diselatan Thailand setelah berjam-jam dijalan raya. Ada juga yang tiba bersama van dan helikopter. Semuanya dibawah Tuan Izz Farhan. Mereka semua bergerak pantas masuk ke dalam markas itu. Semuanya berjalan dengan lancar seperti yang dirancangkan. Mereka menuju dan berkumpul ditengah-tengah markas. Mayat-mayat yang bergelimpangan diatas lantai dihiraukan.
Thanks a lot, guys. I'm King Izz Farhan tak akan lupakan jasa kau orang semua. Semoga tenang di sana. I'm sorry. For everything.
"Listen here, guys! Ikut seperti apa yang kita sudah rancangkan. Alpha team dan Delta team akan ikut aku. Beta team akan ikut Luthfi dan Rayyan. Omega team akan ikut Qayyum, Izuan dan Arrayyan. Gamma team akan ikut yang lain. Do our best! For our good sake!" tegas dan lantang Izz berkata.
"For our good sake!"
"I'm always with you, Rayyan." bahu mereka berlaga.
Rayyan tersenyum. "Aku akan jaga kau dekat belakang. Take care, Luth."
Luthfi membalas senyuman itu sebelum bergerak kehadapan. Mengiringi Beta team. Mereka semua bergerak ke arah barat markas. Menumpaskan anak-anak buah Dario yang berjaga disitu.
"Go die, bitches!"
Bang!
Bang!
Bang!
Tiga das tembakan dilepaskan oleh Luthfi. Manakala tiga das tembakan lagi dilepaskan oleh Rayyan kepada anak-anak buah Dario yang cuba menyerang dari arah belakang. Begitu juga dengan Beta team. Maing-masing melepaskan tembakan mereka. Tepat mengenai sasaran.
Sementara disudut Izz bersama Alpha dan Delta team pula,
"Damn it, Izz Farhan!"
Izz mencerlung Dario tajam yang duduk santai diatas sofa. "You're too much, Dario!"
Dario menjongketkan bahunya. "Pardon? Aku yang melampau?"
Dario bangun menghadap Izz. Matanya membalas tatapan mata membunuh milik Izz Farhan. "Aku yang sepatutnya cakap macam tu dekat kau! Kau dah bunuh anak aku! Kau memang dah melampau!"
"I'm not. Kalau kau tak mula dulu, aku tak akan sambung." walaupun tenang, tetap keras bertuturan yang dilontarkan oleh Izz.
Dahi Dario mengerut. "Apa yang kau cakapkan ni? Merepek!"
"I know every single thing, Dario."
"Kau bunuh mak aku!"
Jelas riak wajah Dario kelihatan terkejut. "How-"
Izz angkat pistol. Muncul pistolnya itu dihalakan kepada kepala Dario. Wajahnya membengis.
"Kau, Declan dan Maria yang bunuh mak aku. Dan hutang nyawa harus dibayar nyawa. Declan dan Maria dah mati. Kau? Bila nak ikut jejak mereka?" sinis Izz berkata.
"Tak, tak! Bukan aku!" Dario meracau dan terus menerkam Izz. Mereka bergelut kasar. Dan akahirnya, pistol tercampak jauh akibat pergelutan mereka.
"Pergi mati, Dario! Kau memang jahannam!"
Bang!
***
Markas itu dipenuhi dengan bunyi tembakan dan mereka yang mengerang kesakitan. Mayat dan darah merata-rata diatas lantai markas itu. Tidak, mengapa. Mereka sudah biasa.
"Shit!" Rayyan menjerit kecil.
Rayyan memegang bahunya apabila ditembak oleh seorang anak buah Dario. Tak bukan anak buah Dario tapi....
YOU ARE READING
COBRA S1 & S2 ✔️
Action2021 | Short Story + Action Romance story Spin-off Dia Mr. Mafia ❝𝙄 𝙠𝙣𝙤𝙬 𝙝𝙚 𝙨𝙩𝙞𝙡𝙡 𝙖𝙡𝙞𝙫𝙚. 𝙄𝙩 𝙟𝙪𝙨𝙩 𝙖 𝙣𝙞𝙜𝙝𝙩𝙢𝙖𝙧𝙚. 𝙄 𝙠𝙣𝙤𝙬.❞ [ Complete ] - The Beginning √ Kemunculan adik kembar Rayyan, Arrayyan membuatkan Rayyan tid...