كانت ميلسيا وروان ولاما يقفات وهن يرتبن الزينه للاحتفال لتقول ميلسيا بغضب "الواطيه ميرا قالتلهم يعملوا ايه وسابتهم ومشيت وانا لسه مجهزتش...انتي بتعملي ايه يا روان؟؟!!"
كانت روان تجلس أمام الحاسوب وهي تقول بتركيز "بجهز البلاي ليست حطتتلهم شويه اغاني عنب ، هو العرسان حفظوا الاغنيه الي هيغنوها"
جلست لاما بجانبها وهي تقول "هيغنوا ايه هيغنوا ايه" ابتسمت روان وهي تقول "عيب عليكي اكيد اغنيه لايقه على شخصياتهم هو انا بختار اي حاجه...بصو هتتفاجئوا بادائهم وبالزات عديمي التربيه آدم ونور اختارتلهم المقاطع الي لايقه على قله ادبهم"
"انا متحمسه اووي" قالتها لاما بحماس لتقول ميلسيا براحه وسعاده "وانا فرحانه اوي"
نظرت لهم روان بقرف وهي تتركهم وتذهب "وانا زهقت اوي انا هطلع ارقص افيدلي"
________________________________
في الشقه كانت كلا من مليكه وميرال ومريم وسلمى وريحانه يشعلون الاغاني وهم يرقصون بحماس وسعاده وصوت عالي ويغنون "ايه ده هو انتي جيتي مكنتش مستني بس انتي بجد بهرتيني....ايه ده خلاص انتي عليتي وكل ما تيجي ايوه هحبك من تاني"
دخلت روان وهي ترقص بفرحه وتغني معهم "داخله العروسه ماما رقعت صغروطه" وفي ثواني كانوا جميعهم يطلقوا الصغاريط بسعاده لتكمل مليكه وهي ترقص مع والدتها "خلاص سلمهالي في أيدي وكل حاجه مظبوطه"
رقصت مريم وهي تغني معهم "جايه وحاطه الحنه ، كل الناس هتجيلنا" شاركتها ميرال وهي تغني بسعاده من اجل ابنها الوحيد "ومسحت كل اكساتي ولا واحده عارفه حاجه عن حياتي"
غنت سلمى هذا المقطع بمرح وطريقه مضحكه "قالوا الجواز بطيخه يا اما حمرا يا اما قرعه" دخلت ميلسيا بسعاده وهي تشاركهم وتقول "بس بقت بسيطه وصريحه...وانا سايبها على الله"
تذمرت كلا من لاما وريحانه وهما يقولان "احنا مش حافظين بس هنرقص"
ضحكت جميع النساء وهم يطلقون الصغاريط العاليه ويغنون بصوت مرتفع وسعاده
_____________________________
عند الرجال كانوا جميعاً مجتمعون وهم يرقصون بمرح وسعاده خصوصا مازن وآدم بينما يوسف ينظر لهم بتذمر وغيره
وكان محمد ينظر لهم بسعاده ثم أمسك هاتفه وهو يهاتف روان حتى أتاه الرد وهي تقول بسعاده "ايه يا مودي عملتوا ايه"
"مش عارف اعمل حاجه وانتي مش معايا وحشتيني" قالها محمد بهدوء وصدق لتبتسم روان بخجل وهي تقول "وانت وحشتني اكتر بس اسفه يسطا والله انا عارفه اعمل من غيرك عادي اصلي بحب الأجواء دي ما انت عارف"
ضحك محمد بشده وهو يقول بيأس "مبتعرفيش تكملي لحظه رومانسيه للآخر بس بعشقك بردو" ضحكت روان وهي تقول بخجل مصتنع "يا مودشي بقى بؤوحرج الاه"
أنت تقرأ
"حاربتُ لأغزو قلبها" الجزء الثالث من "لعنه جعلتني احبك"
Fantasyاليوم سنبدأ بدايه جديده وقصه جديده وترابط قلوب جديده...سنعود لهذه العائله التى اشتقت انا للكتابه عنها وماذا عنكم؟!.....سنعيش مع هذه العائله حب جديد ومصائب جديده....عائله محمد وروان مازالت كما هى بجنونها ومرحها....انتظروني في "حاربت لأغزوا قلبها"..ال...