Part {40}📜

235 6 2
                                    

*2022

Ice on my baby ~

                 "Ok class tugasan kamu semua lusa ni saya nak tengok pastikan setiap dari kamu ada bahan sendiri dan rujukan. Kalau boleh kemas jangan ada yang tongkang pecha berudu pulak ingat you all dah remaja bukan kanak-kanak ribena tak boleh fikir which one more than better understand" Afifah Khan yang faham akan hal itu terus mengemaskan barang tulis miliknya dan dimasuk kan ke dalam beg miliknya ,melihat kawan sekelas nya sudah berlari keluar dari kelas dengan riangnya mereka ketawa sambil berjalan untung lah diorang pulang sahaja dari kelas boleh lepak ke mana sahaja , manakala dia pulang ke rumah ,memasak,mengemas dan menunggu suaminya pulang sahaja.

Kerana dia sudah berkahwin jadi ini tanggungjawab dia sebagai isteri melayani isteri dan merawat suaminya Bryan Hariss crush yang dia idamkan dari sekolah menengah sekarang ni kenyataan dia sudah pun menjadi nyata mereka saling jatuh cinta

Oh my god senior lah

Handsome ya rabbi jatuh cinta lah

Dia datang sini ke

Suara teriak kan membuatkan Afifah Khan memandang ke arahnya mestilah dia nak tahu jugak namun disaat dia mendongak dia melihat dua orang senior berjalan mendekati meja miliknya "aku nak cakap sesuatu dengan kau !" Ujar Mohd Iqbal

"Aku datang dulu ,jadi aku nak tanya kau sesuatu?"

Jongket terus kening aku dibuatnya apahal dua tenuk ni datang dah takde kerja ke nak datang ingat aku ni kaunter pertanyaan tandas ke aduhai ada cop label boleh tanya soalan ke kat dahi kau . Dasar lelaki kalau tak menyusahkan aku payah lah diorang ni takkan lah pasal kekasih diorang pulak aku takde kena mengena lah Dalam percintaan tak halal korang ni baik aku layan laki aku si Bryan Hariss elok handsome full package kau ada takde haaa sedih!

"Apa yang awak berdua nak dari saya!,saya ada buat salah ke !" Sejak bila lah aku ni masuk kelab bola kau Arsyad pastu engkau Mohd Iqbal kelab buli membuli kau jauh sekali aku nak masuk kau ingat kau ni tak de otak ke " aku ! Aku!" Arsyad dan Mohd Iqbal saling bercakap lalu mereka memandang sesama sendiri ,aku yang tengah duduk atas kerusi nampak kebodohan diorang ni.

"Biar aku cakap boleh tak kau menyibuk kenapa?" Marah  Mohd Iqbal dibuatnya

"Eah engkau aku yang memang nak datang sini kau yang follow aku" Bentak Arsyad dengan wajah tidak puas hati.

"Arsyad,Iqbal awak berdua nak cakap apa fokus pada apa yang awak nak cakap boleh ! Saya dah lambat saya nak balik !" Terus aku tarik beg galas aku bangun dan menolak kerusi masuk ke dalam mereka berdua memandang Afifah Khan

"Will you marry me" Arsyad

"Aku nak kahwin dengan engkau" Mohd Iqbal

Langkah aku terhenti seketika apabila mendengar perkataan kahwin  ,sisa pelajar di dalam kelas terkejut mendengarnya dua orang senior hot Cuba melamar seorang perempuan yang berkulit hitam untuk dijadikan pasangan hidup apa mereka tak cukup cantik ke !.

"Awak berdua dah tak betul saya rasa ni! Jangan merepek !" Terus aku menolak nya dengan selamba dah tak betul gamatnya wayar otak diorang ni Ada ke patut lamar dia tengah-tengah dalam kelas tak malu betul lah." Aku serius nak jadikan kau isteri aku !" Ujar Mohd Iqbal dengan wajah polos masyallah

"Awak berdua jangan jadi tak waras saya isteri orang mana boleh kahwin dengan awak berdua hukum nya haram " Mohd Iqbal dan Arsyad yang dengar memandang satu sama lain lalu menoleh ke Afifah Khan yang berdiri memandang mereka berdua "maknanya lelaki yang bagi membership tu suami sah kau lah !" Soal Mohd Iqbal

"Kau tipu kitorang ke ,ini ke cara untuk kau reject lelaki yang melamar kau !" Aku terus menggelengkan kepala tanda bukan ,Aku yang tidak suka dituduh sebagai perempuan murah atau isteri yang tidak taat terus mengeluarkan kad nikah yang berbentuk kad pengelanan dan tunjuk kepada Mohd Iqbal dan Arsyad "Saya tolak sebab saya dah kahwin ,lelaki yang bagi membership he my husband . Status saya isteri orang bukan tunang orang saya minta maaf . Awak patut cari perempuan yang lebih yakin dengan awak saya tak cantik hitam serba kerkurangan !" Ujar aku dengan tenang status aku lebih berharga dibanding lamaran kau tu tahu.

Mohd Iqbal dan Arsyad terkejut melihat kad nikah Afifah Khan bersama Bryan Hariss memang benar lah yang Afifah Khan sudah bergelar isteri orang Ya Allah mereka ingat Yang Afifah Khan hanya mereka dab bergurau patut lah Arsyad pelik kenapa pemandu kereta panggil Afifah Khan Puan tambahan pulak masa Majlis tu dia hanya ingat itu lelaki yang Afifah Khan upah untuk jadi fake husband. "So kau dah kahwin , thank!" Terus Mohd Iqbal beredar kerana dia tahu silap dia iaitu meminta perempuan yang dia suka itu menjadi miliknya namun dia sadar yang memiliki seutuhnya agar besar dugaan ye.

"Kau memang cintakan suami kau ke?" Soal Arsyad

Aku mengangguk tanda iya "saya dengan dia satu sekolah ,dia cinta pertama saya dan crush saya !" Terang aku kalau nak cakap cinta pertama ayah dia sudah tiada jadi dia tidak dapat merasa kasih sayang seorang bapa tahu

"Setidaknya aku jujur yang aku jatuh cinta dengan kau Afifah ,tapi kau dah sah jadi milik orang aku takkan boleh ambik hak orang. I wish my future wife macam kau lenbut orangnya "lamaran ditolak apa yang boleh dia buat pergi sahaja lah aku yang melihatnya terdiam sahaja .

Aku macam orang bodoh pulak kau lamar kau kau berambus elok sangat hahaha tapi aku bersyukur kerana tak jatuh cinta dengan mana-mana lelaki ,aku tetap akan tunggu Bryan Hariss tahu cinta dia hanya untuk Mr.Crush 197cm je tahu

THANK YOU SEBAB HADIR MEMBACA NOVEL

SEKARANG SATU UNI DAH TAHU YANG AFIFAH KHAN SUDAH BERKAHWIN

ALHAMDULILAH SELAMAT JUGAK DARI TIMBUL FITNAH TAHU



MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now