Part {45} 📜

229 9 0
                                    

*2022

i hope we're meant to be together just please never give up on me and inshallah ur name will always be in my dua

       Amanda Nasuha yang melihat Afifah Khan yang sedang meneguk air sirap di hujung meja membuatkan dirinya cuba mendekat kan diri dengan perempuan itu "berapa ribu si Hariss bayar kau untuk jadi isteri dia !" Soal Amanda Nasuha dengan wajah yang riak tiada ampun. Afifah Khan yang disebelah terkejut akan kehadiran Amanda Nasuha itu

Pertanyaan yang tidak masuk akal membuatkan Aku yang tak tahu apa-apa binggung seketika "apa maksud awak dengan ribu!"

"Aku tak nak se- cliché orang yang buat story novela lah ,aku takkan jadi macam Nadia Samad yang dengar cakap orang and gunakan bomoh,dan Aku takkan jadi macam Dr.Fatin untuk menumpang kasih dengan lelaki,dan Aku bukan macam si Syakila yang cuba buat baik.Aku is Aku tak sama .Hariss beli kau ke?" Celepor betul mulut minah ni

"Awak ingat saya ni perempuan lorong yang tak ada pengangan agama ke . Saya bukan barang yang sesenang awak boleh turun dan naik kan harga. Bryan ambik saya selayaknya sebagai isteri " ujar Ku geram pulak dengan Amanda Nasuha ni kenapa perangai sahabat dia macam ni dulu orang lain yang hina dia ini kawan baik dia sendiri buat dekat dia mana pergi Amanda Nasuha yang ada bersama denganya Ya Allah.

"Aku kenal Harris lebih lama dari kau ,Kami membesar sama-sama mustahil lelaki macam dia suka kan perempuan hitam legam macam kau ni. Apa rasa !" Sejijik kah itu mereka memandang perempuan yang berkulit gelap elok sahaja mat salleh kahwin dengan negro,elok sahaja indian tamil tu kahwin dengan melayu tak mati sihat belaka perlu ke menghina warna kulit kain kaabah yang hitam tu pandang sejuk je mata ini kan putih.Manusia sekarang dah cepat lupa pasal balasan Allah rasanya " hi awek? Sorang ke you nak berteman!" Sergah Muaz'zzam yang entah dari mana dengan senyuman menggoda

"Hi sexy?" Di kenyit mata ke arah Afifah Khan ,Aku yang melihat tersentak

"Muaz aku cakap apa bini aku tu Babi!" Risau betul lah Bryan Hariss dengan Muaz'zzam mamat ni bukan betul sangat tinggalkan makanan terus disambar dengan muka tak mengaku salah nya .

"Hariss dia.."

"Amanda behave aku ni dah kahwin hormat isteri aku sebelum tangan aku naik dekat muka kau" pantang betul lah ada yang sentuh bini dia sendiri tak berani nak sentuh ini kan orang luar memang minta kaki tu kena potong lah jawabnya biar tak sampai.

Muka Amanda Nasuha berubah tegang "aku tahu lah bodoh bini kau' ,kau ingat kau ni batak betina ke sampai nak kebas bini member" jelingan maut Bryan Hariss

"Sayang nak makan apa-apa tak abang ambik kan" Soal Bryan Hariss dengan menyentuh kepala aku yang berlapik dengan tudung berwarna cream hari ini hari kesyukuran  bagi Bryan Hariss dan Afifah Khan semua orang yang hadir akan tahu bahawa yang mereka berdua bakal menimbang cahaya mata tidak sabar untuk tunggu 9 bulan inshallah hatinya tidak akan berubah seperti suami yang lain.

"Tak apa sayang takde selera"balas Afifah Khan dengan malas dia tak nak Amanda Nasuha ada di sini bukan dia marah cuma tak nak keruh kan keadaan , Bryan Hariss mengangguk tanda faham terus meminta Razif untuk hantar akan isterinya ke bilik namun ditemani dengan pembantu rumah .

    "Hye you alls sorry I'm late ,Hariss sayang!" Tersentak Bryan Hariss dibuatnya dirinya dipanggil sayang oleh seseorang terus dia menoleh ke belakang dengan pakaian ketat padat,buah dada kelihatan,rambut diikat pony Amanda Nasuha yang melihat tersentak bapok "bohsia mana ni banyak betul anak ayam kau kan Hariss" dahi Muaz'zzam terus dijentik kuat oleh Bryan Hariss akibat menganggap dirinya sebagai tauke atau bapak ayam banyak cantik kau .

"Kepala otak kau Angles kawan aku masa University dulu and Angles here ini kawan aku Muaz'zzam ,Amanda Nasuha !" Melampaikan kedua tangan ke arah mereka berdua

"I Angles Christof "

"Hariss why you dah lama tak datang jumpa I ,I rindu nak.." terus Bryan Hariss menutup mulut Angles kerana mulutnya boleh membuatkan orang ramai berfikiran mencuriga akan terhadap dirinya . Muaz'zzam dan Amanda Nasuha melihat kelakuan Bryan Hariss seperti pelik .

"Kau curang dengan Afifah ke ?" Soal Muaz'zzam

"Tak bodoh panjang cerita,Angles behave aku tak nak sebab ni wife aku fikir something about us" tergelak Angles dibuatnya perempuan ini lah yang Bryan Hariss jumpa  sampaikan balik pun lambat janji lain balik kesudah lambat menunggu si bini dekat rumah macam patung tahu.

Mereka semua menikmati makanan yang di masak oleh pembantu Bryan Hariss maklumlah Mummy dia bosan dekat rumah sebab itulah diminta nya mencari 3 orang pembantu rumah setidaknya bosan tu hilang manakala ibu kepada Afifah Khan lebih selesa hidup seorang tak suka banyak orang rimas betul-betul mengikut mak lah si bini.  Amanda Nasuha yang melihat Angles tergedik-gedik rasa nak bagi pelempang pulak.

Naik rimas dia tengok tahu mengedik macam cacing kepanasan memang manusia tengok cermin sebab rupa ke bukan sebab diri sendiri astaga .

            Sebaik sahaja semua selesa mereka bersurai namun lengan Bryan Hariss ditarik oleh Angles " bila you nak panaskan I lagi ,dah lama you tak datang rumah!" Menjilat bibir betul lah si angles kalah anjing tahu.

"Nanti lah aku datang ,kau sendiri tahu bini aku tengah mengandung nanti dia cakap apa pulak. Aku pun dah fikir nak berhenti buat tu nanti terkena dekat anak aku macam mana"Angles mengeluh lalu mencebik "bukan nya dosa pun lagipun I kan yang sentuh you cuma bagitahu dekat mana Kan"

"Tapi aku.. nanti kita bincang aku nak jumpa bini aku" terus Bryan Hariss berlari dengan sangat laju manakala Muaz'zzam "hi cantik " Angles terus melayangkan penumbuk dekat perut Muaz'zzam

"Behave Muaz jangan jadi buaya sangat dekat sini ,you nak gro you pergi kelab Sana ishh" terus dia mencebik sebab dia kenal sudah perangai buaya si Muazzam sebab itu kena berhati-hati dengan lelaki nampak handsome terus bagi bodoh menyesal baru nak meroyan

MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now