PART{23}

610 123 21
                                    

*2022*

"Haa Hariss macam mana dengan ifah dia ada nakal-nakal ke !"Hariss memandang aku dengan sengihan aku dah buat muka kaki dah siot nak ngadu lah tu ingat aku tak tahu lah tu dasar suami pendengki macam ni lah nasib aku sayang kau sayang oi hahaha . "Tak nakal pun Hariss je nakal mama jangan lah risau sangat mama dah didik ifah sempurna dah untuk Hariss"lega hati apabila menantunya memuji dirinya pandai mendidik anak alhamdulillah syukur sangat dengan apa yang diberitahu.

Aku tersenyum nipis dasar suami kena babab sahaja je "mama cuma bagi apa yang lain bagi je Hariss nanti mama dah takde kamu jaga lah anak mama elok-elok dia jelah harta yang paling bernilai untuk mama nih"siapa sanggup berjauhan dengan anak tak akan ada sesiapa sanggup berpisah dengan anak usung anak selama 9 bukan jaga pemakanan itu ini lagi . Kalau korang tengok atau terbaca ke pasal berbuangan bayi sebenarnya diorang pun tak sanggup gugurkan janin yang baru je nak membesar tapi sebab dia nak balas dendam sebab tu lah dia terpaksa dan dia jugak berniat untuk mintak anak dia cium dia di syurga sebelum masuk ke neraka agak dapat menjalani kehidupan sebagai ahli neraka.

Andai korang kata ada mak-mak nih gunakan anak untuk kepentingan salah sebenarnya dia nak korang kahwin ngn orang kaya,dia nak kau kahwin ngn orang yang dia suka tapi kau tak suka ada sebab bukan sebab dia nak harta dari menantu ke apa tapi dia nak orang tu ambik kau(harta) dia daripada dia sebenarnya jangan lah salahkan ibu sebab hal yang kau tak suka . Aku tahu itu masa depan kau tapi tak lama pun masa depan kau tanpa restu ibu kau selagi boleh berkorban darah selagi tu lah kau kena buktikan jangan selfish dalam dunia sangat. Susah sebenarnya nak jumpa ibu yang lepaskan anak yang dia kandung kepada orang yang lebih berhak adalah perempuan tu kerana ibu yang melahirkan tapi sebab si ibu nak kejar Cinta Allah dia sanggup lakukan apa sahaja.

"Mama apa cakap macam tu" aku rasa sebak pulak bila mama cakap macam tu siapa suka kalau orang yang lahirkan kita yang jaga kita itu ini cakap perkara macam nih ,aku tahu mati itu pasti tapi aku tak ready untuk kehilangan orang yang menjaga aku dari pada mencintai aku. "Mama tahu kan Hariss lelaki sesuatu akan terjadi kalau tersalah langkah tapi Hariss tak janji kan bulan atau pun bintang macam lelaki lain , Hariss cuma tersenyum megah selagi Kaabah tu masih ada sama macam mana Hariss akan rawat ifah dengan kesempurnaan"aku mengeluh kasar manakala mama tersenyum sambil mengusap lembut belakang badan aku.

"Mama okay"soal Hariss yang datang melabuh dari sisi ibu mertuanya masa 6:34petang dia sampai ke rumah mak mertuanya itu bukan dia menantu yang jenis lupa asal usul pun setengah lain jadi jangan samakan mereka manusia cuma sifat seperti iblis sama macam dia. "Mama okay je kenapa tanya"dari riak wajah dan ton suara Hariss dapat agak ada sesuatu yang tak kena sebelum ini mak mertuanya ceria walaupun dia tak kenal sangat tapi dia dan anggap ibu keduanya. "Mama boleh pendam tapi mama tak tahu ada yang akan sakit"Hariss maksudkan Afifah Khan iaitu isterinya.

Dia tahu Afifah Khan mencintai ibunya lebih daripada segalanya kalau diberi peluang untuk selamatkan dari jatuh gaung antara dia dengan mama , Afifah Khan akan pilih ibu daripadanya sebab ibu dan ayah lah syurga dan segala-galanya bagi nya . Isteri Suami boleh dicari anak boleh diganti ibu dan ayah tak akan mampu kembali bila dah lari . Tak semuanya boleh dibeli dengan wang walaupun kau pergi cc main game bayar 3 rm untuk tambah masa 1 jam sekali pun andai time tu Allah tarik nyawa family sebelum kau sempat balik apa perasaan kau. Boleh ke kau bayar dekat cc nak patah kan balil nope dah tam akan boleh wey sakit bukan hahah kau kang suka bazirkan duit untuk masa yang tak berfaedah buat apa nak patah balik sebab kau sayangkan score dari ibu ayah so funny bukan main sampai kau tahu apa tu penat.

"Biasa lah Hariss sakit tu perkara biasa bila dah tiba masanya akan pergi jua sebab kita nih hidup sebagai penonton yang perlu dapatkan tiket sebelum habis je"maksudnya kita nih sebagai manusia yang dapat kerja pahala dengan keadaan selesa bukan dengan tiktok ataupun wechat bagai tu. "Jangan sebab anak mama tak cantik kamu lupa apa itu tanggungjawab mama serahkan dia bukan sebab mama percaya tapi sebab Allah dah tunjuk kamu yang terbaik untuk dia"Hariss terdiam sejenak matanya tertutup rapat lalu kepala ditarik dan diletakkan diatas riban.

Kepalanya diusap lembut "dengar Hariss huks..huks..mama tahu kamu tak mampu untuk jaga Afifah macam mana mama jaga cuma mama mintak kamu didik dia untuk kejar cinta Allah bukan cinta kamu ataupun mama mahupun manusia lain,didik dia macam mana nak menghafal Al-Quran,didik dia macam mana nak berjalan ke arah yang benar,didik dia macam mana nak terbang bila sayap dia patah sebelah,didik dia macam mana dia nak bangun bila kaki dia kudung,didik dia macam mana dia nak tengok bila matanya buta semua tu akan dijadikan amalam dan bekal untuk dia terus ke atas. Mama tak minta banyak pun Hariss ada masa nih mama nak tengok dia mengandung boleh lah mama usap perut dia yang montel tak cukup 9 pun tak apa asalkan dapat tengok dia jadi penguin sudah" sayu hati nya apabila ibu mertuanya berkata sebegitu mulia sungguh kata-kata seorang ibu dari segala bapa.

Kegagahan seorang ayah menjadi pendinding manakala kekuatan seorang ibu mampu menguatkan lagi "InshaAllah mama Hariss akan cuba"dia tak berjanjilah cuma dia akan belajar jugak sama-sama kejar cinta'Allah sebab ia bersifat kekal bukan seperti manusia sementara sahaja. "Halalkan cinta'kamu untuk Afifah Khan,sebab dia satu-satunya cinta'mama dengan arwah papa" Hariss mengangguk tanda faham dia mencintai Afifah Khan dan akan selalu mencintai wanita itu hanya maut sahaja dapat memisahkan mereka berdua.

"Puasa pertama kita balik rumah ibu mama okay jangan risau adik mama tak ikut sebab dia ada dekat luar negara ikut suami dia bercuti,anak adik mama tu tak suka Afifah sebenarnya sebab kulit afifah gelap jadi diorang malu mama harap kamu boleh jaga Afifah dengan sebaik yang mungkin"Hariss bangun dari riba lalu menyentuh lembut tangan kanan ibu mertuanya "jangan lah risau ma Hariss akan jaga lek lok" hehehe ingat aku nak buat baik lah dengan manusia yang dah buat dajal ngn bini aku never can be hahaha.

"Mama ,awak dekat sini rupanya penat ifah cari"Hariss tergelak apabila wajah isterinya itu mencebik manakala ibu mertuanya sudah tersenyum manis "kesian anak mama meh sini mama dodoi"hahaha lagi lah kuat Hariss gelak. Kurang ajar punya suami siap kau malam nih tidur luar hahaha.

Terima Kasih sebab bagi saya berkarya
Maaf kalau kurang/tertypo ke apa boleh bagitahu sahaja saya akan tukar

💜
💜Vote💜
💜

💜💜Vote💜💜

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Selamat berkenalan😜😂😂😂

Ingat girl bukan boy hang menyamar I suruh sajat kiss hang pa semua 😂

Thank you enjoy

MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now