Lebih baik diam dengan rasa sayang daripada tersakiti oleh harapan.
Mohd Iqbal melihat Afifah Khan yang berjalan-jalan sambil menolak troli menuju ke kaunter miliknya sudah lama tidak melihat wanita itu berbelanja mana lah tahu perempuan yang dia terjatuh cinta ini sudah berpindah ke tempat lain "Hi.." sapa Iqbal dengan ramah ya "ha ii.." balas Aku dengan kekok nya dia sendiri tak ingat berapa lama tak singgah ke pasar raya ni setahu dia sejak dia berjumpa dengan Myrasara dia sudah berhenti pergi membeli belah hanya Bryan Hariss yang belikan barang-barang dapur untuk ia masak. Namun hari ini dia ditemani oleh Muaz'zzam mamat ni penyibuk betul lah siap Bryan Hariss bagi warning supaya jauh kenapa lah si Bryan Hariss percayakan sangat si Muaz'zzam sedangkan lelaki itu sudah merogol banyak perempuan tak takut ke kalau isteri yang jadi mangsa.
Sebab itu orang kata jangan judge seseorang tanpa kau tahu sisi sebenarnya dia memang Muaz'zzam tu kaki perempuan,perogol suka beli perempuan untuk jadikan hamba sex dia sedar dan dia tahu hal itu namun Muaz'zzam ada sisi yang baik dan bertimbang rasa tahu . Kalau Muaz'zzam khianat hubungan persahabatan maka berakhirlah riwayat si Muaz'zzam jangan sesekali buat Bryan Hariss marah kau tak akan mampu tengok "member card ada!"
"Guna Aku punya" ujar Muaz'zzam ,Iqbal melihat lelaki yang pernah mengaku sebagai suami kepada Afifah Khan namun mamat ini hanya lah rakan kepada suami Afifah Khan
Iqbal mengambil nya "so Mrs Bryan anything you want?" Soal Muaz'zzam kepada Afifah Khan
"Tak ada dah , kenapa awak nak balik ke ?" Muazzam menggelengkan kepala tanda tidak lagi "nope just asking!" Ucapnya dengan memandang wajah Afifah Khan .
"Siap semuanya RM 360.00" ujar Iqbal dengan memandang Muazzam dengan Afifah Khan sudah lama tidak melihat gadis itu semestinya dia merasa rindu dan kekok "nah"
"Sorry lah I nak tolong you bayarkan tapi husband you .."
Bila teringat balik dia nak belanja bini terus dahi dia kena baling dengan buah cheese sadis betul lah kehidupan dia katanya itu bini siapa lah tahu lah bini kau' tak boleh ke kawan baik kau ni yang berhati mulia ni belanja bini kawan . "Takpe lagipun Hariss mesti tak suka ,baik awak simpan je duit tu untuk sesuatu yang lebih penting"
Iqbal hanya dengar akan perbualan tersebut dia terus menyerahkan kad kredit dan barang-barang diangkut oleh Muaz'zzam masuk ke dalam troli lalu mereka beredar baru dia perasan Afifah Khan sedikit gemuk adakah sudah berisi kalau begitu dia turut gembira dan kecewa sedikit dia senior jatuh cinta pada junior mentah yang sudah kahwin hahaha memang tidak masuk akal " you memang suka kan Bryan ke" tanya akan Muazzam kepada dirinya yang sedang melihat budak-budak mengutip kertas.
Riak wajah nya tidak terkejut pun kalau disoal begitu "saya suka kan dia dari Sekolah Menengah lagi sampailah sekarang dan saya pun tak pernah bermimpi untuk jadi isteri dia dan Alhamdulilah Allah bagi jodoh saya yang saya tak minta " terang akan Afifah Khan melihat dari sudut nampak jelas yang wanita itu betul-betul mencintai Bryan Hariss kawan nya itu
"Kalau dia tak kahwin dengan you until now you akan putus asa ke!"
Tergelak Afifah Khan dibuatnya "macam saya cakap Encik Muaz'zzam saya tak pernah bermimpi untuk jadi isteri dia ,sebab saya sedar saya ni tak cantik,gelap sebab itu saya letak kan diri saya bawah sebab saya sedar siapa saya. Kalau saya tak dapat kahwin dengan dia tak apa sebab saya tak meminta sebab Allah tahu apa yang saya perlu bukan apa yang saya nak saya mungkin boleh dapat yang lebih baik daripada dia!".
Aku tak akan berharap atau bermimpi di siang Hari sebab aku tahu kedudukan aku yang tidak boleh diterima dalam masyarakat sudah lah gelap,buat malu sahaja keturunan kalau macam ni . Orang Negro ke Afrika tetap akan kahwin dengan bangsa diorang sebab diorang tak memilih rupaya tapi personaliti ini tidak melayu cantik lah "boleh saya tanya jugak!"
"You nak tanya apa?" Kening Muaz'zzam terjongket keatas "kenapa awak rosak kan perempuan,maaf kalau pertanyaan saya ni agak biadap !"
"It's okay I ok je ,i pernah ada tunang dia cantik,baik,lemah lembut sama macam you cuma dia ni pijak semut tak mati lah . I ingatkan perempuan yang bertudung litup ni boleh jaga badan tapi tak meleset bila u nampak dia beberapa kali dekat hotel . Sebab kan rasa sakit jadi I rogol adik dia dan I bencikan perempuan yang baik dan acah baik !" Betul orang kata diorang jahat bersebab bukan suka-suka
Diorang tak boleh ada yang sentuh auto rasa terkejut dan berlari
Diorang tak boleh ada yang menengking dia akan rasa takut
Macam-macam lah sebab tu jangan buat main dengan orang yang dah trauma walaupun itu parent kau sekalipun.Afifah Khan melihat jelas wajah Muazzam yang nampak jelas terluka dan kecewa akan hal itu tak semestinya seperti itu "kalau boleh I nak anak lelaki,I tak nak anak perempuan I tak nak anak perempuan I jadi mangsa macam I buat dekat mana -mana perempuan like you said karma is real that why kalau boleh I tak nak kahwin !"
Dia tak nak anaknya menjadi mangsa sebab dia bukan yang terbaik. Terdiam Afifah Khan dibuatnya Allahu betul-betul kecewa sehingga mahu melawan kuasa Allah berfikiran jauh betul si Muaz'zzam
THANK FOR READING
YOU ARE READING
MRS BRYAN HARISS ✓| 06
Romance🐾Time:5:00Ptg 🐾Date:19.11.2021 🔖Mrs.Bryan Hariss •BRYAN HARRIS & AFIFAH KHAN 🚫 Dilarang mencetak atau meniru dah miskin sangat ke otak tu sampai nak curi idea orang! °AFIFAH KHAN seorang wanita beragama Hindu Muslim. Dia seorang yang lemb...