PART{26}

627 127 11
                                    

*2022*

Kerusi kosong terus aku labuh bersama hariss disisi aku melihat sekeliling ruangan tidak lah ramai sangat sebab aku datang awal sikit itu yang tak ramai cuba on time pehh dia punya penuh tak payah sembang dah serupa ikan sardin takde tin dah semuanya sesak, sementara menunggu pukul 11 lebih mereka mengadakan demonstrasi jalanan serta persembahan nyanyian lagu negaraku je bagi memulakan majlis gitu maaf lah aku bukannya tahu tak pernah datang pun. Wajah Hariss aku pandang "awak okay ada rasa panas ke!" rasa kesian pulak dekat cik suami sebab yelah rasa menyusahkan dia pulak kalau aku tah macam nih baik aku batal kan terus walaupun aku tahu kehadiran itu wajib tetap aku tak nak datang tapi sebab Hariss terpaksa lah aku jejak.

"Abang okay je sayang...tak panas pun kenapa"aku terus mengelengkan kepala tanda tidak ada apa-apa cuma risaukan suami aku nih je takut dia tak selesa risau pulak,aku rasa pun macam dah menyusahkan dia jelah kenapa lah cikgu nih suka sangat buat event macam nih buat kenduri ke apa ke kan lebih elok daripada ikut budaya barat yang makin berleluasa macam nih. Sementara para hadirin yang lain datang ke waktu yang tepat pengacara majlis sudah bersiap sedia menanti ketibaan tetamu masuk setiap sekolah mesti dikunjungi oleh lelaki yang berpangkat tinggi PIBG, Perdana Menteri dan sebagainya bagi merasmikan majlis tersebut.Jam ditangan kanan aku menunjuk jarum arah jam mulai kelihatan jelas lagi 3 minit rasanya.

Clap! Clap! Clap!

"Saya sangat berbesar hati kerana telah dijemput oleh pihak universiti ini dan saya sangat berbangga dengan pencapaian yang telah dicapai oleh kamu semua sebagai pelajar yang menuntut "Aku melihat kearah lelaki yang digelar PIBG tersebut kata-katanya kadangkala boleh diambil kira dna tak boleh dia menoleh kearah aku dengan senyuman manis aku dah pelik apakah yang dia senyum dekat aku apahal nak kata belakang aku mana ada orang kat sini aku , Hariss,Iman, Amir ngn Farid jelah yang lain semua depan-depan. Tangan aku disentuh lembut oleh Hariss terus aku menoleh wajahnya bengis aip jangan cakap...

Yang...

Yang...

Yang...

Yang...

Ha...haa...riisss.. perasaan..

Oh mati lah aku!

Eah jab bukan salah aku salah pakcik tu tu .Aku cuma tengok je takde niat nak gatal ke apa laki aku dah handsome woi tak payah kaya cukup pakej'dalam body aku dah on.

"Awak..."panggil aku ke Hariss yang masih berwajah dingin rasa seram pulak duduk sebelah dia macam tak kenal pulak ini ke Bryan Hariss yang sebenar aku tak pernah tahu dia ada sifat menakutkan dalam diri dia ,Hariss menoleh kearah isterinya lalu dia mengukir senyuman nipis "hmm" macam badmood pun ada datang bulan ke suami aku woiii suami aku lelaki bukan perempuan celah mana dia nak keluarkan darah pulak aduyaii nasib-nasib . "Awak okay,kalau tak okay kita balik nak!" Hariss mengusap lembut kepala isterinya dia tersenyum nipis sahaja mood dia ke laut bila dapat tahu lelaki tua tu bagi senyuman manis dekat bini dia banyak-banyak perempuan seksi bin seksa tolak sakit tambah bengkak mata tak nak pulak dia tengok ade jugak dia SmackDown kan jatuh saham dia nanti kan. "Nothin don't worry okay i'm fine just stay look at me" Aku mengangguk tanda faham sepanjang dalam dewan tu aku cuma tengok muka Hariss lah sempat lah aku tilik muka dia.

Bukan ditilik je di sentuh,cubit tamparlah senang cerita semua sebab aku geram😂,habis merah muka Hariss tak pasal-pasal jadi badut percuma pulak dekat sini alahai sayang tu lah jealous sangat kang dah dapat hadiah "ada hari ada bas, balik nanti abang balas" senyuman dibibir dicorakkan aku tertelan air liur korang pun tahu kan hukuman apa yang lelaki suka bagi dekat isteri dia nak cakap aku tak boleh sangat sebab aku takut ada budak kecik baca hahahaha 😂. "Ishhh!" Aku geram sangat terus cubit lengan Hariss dekat sini pun boleh eah nak gatal tak ada insurans langsung lah.

Tamat sahaja sesi tersebut kami berdua keluar aku pulak duduk dekat luar sebab Hariss dia pergi tandas masa aku mendongak kepala ke atas ada seseorang tegur aku terus lah menoleh ternyata Asyraf apa yang dia buat dekat sini eah lupa aku dekat tandas lelaki ann hahaha. "Kau buat apa dekat sini" soal dia ke aku yang tengah melihat wajahnya sebenarnya aku tak nak tengok tapi cikgu cakap bila orang tengah cakap pandang depan tengok anak mata kalau anak mata tu ada emas boleh je aku pandang lama-lama tapi sayang emas mahupun belian aku tak akan tengok sebab itu zina. "Tunggu orang kenapa?"Asyraf mengangguk tanda faham "cantik hari ni kau ,kulit kau pun dah oky tak silap aku kau budak yang ambil bakery kan"aku mengangguk tanda betul biasa lah aku minat nak buat macam mana kalau tak minat takdenye aku bersungguh-sungguh masuk uni sebenarnya aku kena masuk Kolej Kemahiran tapi sebab aku ada masalh sikit jadi aku terpaksa lah pilih Uni.

"Sayang abang dah siap!"aku terdengar suara Hariss terus aku melihat kearah ya ,Asyraf berkerut dahi melihat lelaki bertuxedo putih berjalan kearah mereka berdua "who "Hariss menyoal ke isterinya tentang kehadiran seorang lelaki yang dia tidak kenali dia melihat dari segi pemakaian orang kaya sahaja tapi bukan dia kesah pun "err ini Asyraf senior saya ,Asy ini suami saya Bryan !" Asyraf terkejut apa dah kahwin what the.... Jadi selama ni dia kacau isteri orang lah nih it's not good man huhuhu.

Mereka berdua berjabat tangan masing-masing kekok "dah jom balik ,balasan kena tunaikan double"Hariss menarik lengan aku sempat aku meminta diri untuk beredar kami berdua meninggalkan Asyraf yang masih terpinga-pinga dengan pernyataan aku tadi . "Famous jugak eah sayang"dengan nada perli dah mula dah dia punya syak-wasangka nih ade jugak aku baling kerusi VVIP dekat muka Hariss kan nasib suami kalau tak dah lama arwah dalam keranda jadi Vampire muahaha handsome kalah Ayato😂(diabolik lovers) "famous sekali pun bukan Allah pandang pun,saya dah ada yang halal buat apa dengan yang haram benda boleh jaga buat apa dusta right" ujar aku hidung aku yang baru nak mancung ditarik lembut oleh Hariss"right kalau macam nih abang tambah lagi lah DoubleThree "Ya Allah laki aku nih menyempat sahaja tahu.

"Mamat salleh tu sapa?"Asyraf melihat pasangan tersebut dari jauh "suami dia"jawab Asyraf yang lain dah terkejut"orang hitam macam afifah tu ada jugak eah nak "gelak mereka tanpa henti "mungkin barang sedap kot"bibir mereka tersenyum sinis .

BUK!

BUK!

BUK!

Asyraf yang dengar terus menumbuk muka kawan-kawannya itu "shit kau apahal gila"marah badru siapa tak marah tak buat pape kena hentam sekali "cuba lelaki lain cakap buruk pasal bini kau one day apa kau rasa baran jugak ann korang kacau dia ,siap korang"Asyraf bukan sahaja hot boy malah badboy dia boleh jadi apa yang dia nak termasuk jadi pembunuh dia sanggup.

Dia melihat kelibat tersebut beredar dia terus mendengus kasar !

Asyraf simpan perasaan ke dekat Afifah!

Yeah tak sabar nak buat comeback!

4:50 am

Happy Birthday Prince December 🌼🎶 1/12/2019

HAI GENG TAK NAK CUBA BACA NOVEL BARU TITEW KE HAHAHA

VOTE AUUU THANK YOU


VOTE AUUU THANK YOU

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now