PART°~8

912 153 4
                                    

   
*2022*

Hari ni aku kena bersiap mengemas barang sebab ada gotong royong dekat Uni ,jadi  aku kena cepat kalau tidak lambat bukan sahaja lambat nanti akan dikira aku ponteng sebab tidak hadir. Aku paling tak suka bila sudah datang mahupun hadir mereka mengatakan aku tidak hadir melampau bukan,aku terpaksa berjalan kesana dan kemari untuk memberitahu warden bahawa aku datang.

Siap sahaja meletakkan plastik didalam beg terus aku bergegas keluar dari bilik tidur,kelibat mama tak ada sebab mama sudah keluar katanya nak jumpa sahabat tidak tahu lah siapa sebab mama nih banyak kenalan perempuan dari lelaki ameen. Ramai yang tanya apa kelemahan dan kekuatan author,fine aku bagitahu.

Kelemahan aku:"cecair jernih yang mengalir dipipi orang yang aku cinta iaitu ibu dengan ayah(mum &dad)

Kekurangan aku: "bila senyuman diorang tak terukir sebab aku gagal"

Kelebihan aku:"bila dapat pelukan dan aku suka bila dad usap kepala dan cakap aku anak jahanam (sebab nama itu je sesuai untuk aku walaupun Liviana tu bermaksud cahaya tapi dalam istilah yang betul bermaksud Pembunuh Cinta,Adrishya Penghancur,Laurie Pendusta manakala Zryn Penghapus)"

Kebencian aku:"aku paling tak suka bila mak bapak aku kena sentuh dengan kata ii  dan sebagainya (Aku sanggup jadi pembunuh dari tengok mak bapak aku sedih)"

Kekuatan aku:"Bila mum ngn dad boleh bagi senyuman manis"

Kesedihan aku: "bila tak dapat nak peluk diorang dalam dakapan aku yang terakhir"

Walaupun korang letak tikus dalam bilik aku dalam masa yang sama aku nampak mak aku menangis,trauma aku kat tikus tu hilang (serta merta) mata aku akan jadi amber pekat. Aku tak suka ada cecair tu sebab itu pedih ,aku rela hilang suami,anak ,bf,adik beradik,kawan,sepupu ke apa dari hilang mak bapak diorang je nyawa aku .

Nak kata aku cintakan kau ,salah cinta aku dah ada orang bapak aku ngn abang aku je. Aku cintkan diorang dari kau sebab kau tu boleh je cari walaupun aku tahu tak akan ada yang sama tapi tak seteruk kehilangan dua orang hero dalam hidup aku.

Nak kata aku sayang aku lebih sayangkan mak aku dah tak akan pernah wujud perkataan sayang untuk korang ke apa? Walaupun bf atau pun suami sekali pun . Perkataan sayang tu kau boleh dengar bila aku ungkap bukan rasa dari hati sebab aku tak akan duakan sayangkan aku .

Aku cuma suka kan korang sahaja,suka ada banyak jenis layanan, gaya cara dia banyak berbeza. Jadi jangan perasaan bila aku cakap i loved you untuk cinta mahupun sayang sebab aku tak akan ada perasaan untuk orang lain. Aku pembunuh,aku yang paling teruk jadi aku nak korang sedar bahawa aku cuma suka bukan cinta mahupun sayang.

Aku sayang kau! Itu anggap sahaja aku suka kau dalam diam tidak susah kang.siap hahaha From Author!🥞

Kereta milik aku berjenama kancil diparking dibahagian belakang sebab disitu hanya untuk pelajar  bukan untuk cikgu yang mengajar disana,tempat mereka diatas jadi mewah lah kan. Aku berjalan dengan langkah yang besar sebab nak cepat kelam kabut katakan tapi langkah aku tidak lah terlalu besar sebab itu bukan aku.

Bila membelok disebelah kiri aku ternampak classmate aku sudah tiba dan sedang beratur untuk mengambil nama kehadiran, Alhamdulillah nasib baik tak mula lagi kalau tidak susah aku nak menjawab. Aku bergerak perlahan-lahan lalu duduk di atas rumput,aku menjauhkan diri daripada mereka takut mereka tidak selesa.

"Anara Husna" satu demi persatu nama pelajar disebut "saya" jawab pemilik nama tersebut "Adam Haikal,Iqbal Syafiq mana" kena sebut nama panjang kalau tidak pening sebab ada nama yang sama. Sepanjang aku sekolah "Afifah Khan" aku terdengar nama aku terus aku angkat tangan dan melampai, cikgu nampak terus menulis tanda ✓.

Nama Afifah mahupun khan takde langsung jadi nama aku lah yang paling unik, sekurang-kurangnya mereka boleh tahu siapa Afifah Khan dan senang mencari tak macam orang lain banyak sangat nama sama tapi banyak nama pun semua nak ubah elok-elok nama Abby ditukar ke Bellily itu ini amboi banyak cantik.

Mak kau dah bagi nama sedap-sedap gedik nak ubah,kata sayang mak tapi nama mak bagi pun ubah apa lagi nak tukar . Kalau boleh aku rasa kau semua nak tukar ann tengok lah muka tu nak jugak ukur make up 100 inci nak nampak acah patung,patung apa Annabelle memang sesuai lah tu ngn korang.

"Hari ini saya akan pecahkan beberapa kumpulan untuk bergotong royong tapi ikut genre lah  muzik,model ,bakery and photographer dah gerak" aku dengar terus bangun dan mencari ahli yang sama kos dengan aku.Macam biasa aku cakap aku akan duduk jauh sebab aku tak nak diorang tak selesa.

Usai sahaja siap mengemas aku meminta diri untuk pergi ke kafeteria untuk beli minuman sebab panas sangat dekat luar tu tapi tak sepanas neraka dekat sana lah,Kulit aku memang hitam jadi kena panas pun bukan nya aku kesah tak setengah tu kena hitam 1/4 jam dah merengek berbekas lah, hitam lah apa lah.

Korang nih boleh beza kan warna kulit ke tidak yang hitam tu macam aku korang kulit putih setakat koko krim je tak payah lah nak berlagak perli. Kau cuba tengok orang Amerika ke Afrika diorang mandi pantai pun panas-panas terik lepastu berjemur tak de gedik macam korang merengek hitam , diorang chill je lagi suka adalah .

"Dah takde dah kalau nak kena tunggu kejab"aku terdengar suara makcik tempoh hari mengeluh sebab ada beberapa pelajar bersikap sebegitu"kau tak tahu ke aku lapar asal lambat sangat masak arrr shit" aku menyumpah senanah dekat ini budak kau tak tahu ke depan kau tu perempuan. Mana sikap malu kau bila berhadapan dengan nak kau astagfirullah alhazim.

"Kau ingat kau je nak makan orang lain tak , belajar hormat mana adab kau menjaga adab dengan orang tua memang suka jadi sampah eah" aku menoleh ke tepi ternyata Adora Ben senior executive diploma boleh dikatakan Adora Ben pelajar terpandai. Aku cuma dengar cerita tak tahu lah macam mana sekadar khabar angin.

Dengar boleh percaya jangan " you don't know anything bitch" balas lelaki itu dengan kesat"who said dude i know you not only you but everyone cause i'm BLQ huh i,kau ingat senang nak sorok semua  maklumat kau huh"BLQ jangan cakap yang dia nih spy dalam diam untuk pelajar mahasiswa ah sudah.

Aku malas nak lama-lama terus angkat kaki karang aku pulak yang kena tidak ke naya lebam sebelah. Lecturer entah ghaib kemana tak tahu ke ada budak tengah bergaduh kata tu ,aku nak tolong pun bukannya diorang nampak aku pun jadi hilangkan diri je lah yang aku mampu bukan pengecut tapi langkah berjaga-jaga.

TERIMA KASIH
S
E
L
A
M
A
T

D
A
T
A
N
G

MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now