*2022*Aku berjalan dengan lagak yang tenang , Handbag berwarna biru dijinjing aku menoleh ke kanan ke kiri takut ada budak-budak lelaki ke apa?. Aku pun dah trauma dah dengan orang sebenarnya jadi dari jadi lagi teruk aku cuba lah menggelakkan diri daripada manusia sebegitu rupa!.
Tudung yang aku pakai dibetulkan sedikit! disebabkan aku nih muslim dari kecil jadi aku kena lah pakai tudung,masa sekolah je aku lalai dan leka dari dunia hiburan macam nih. Bila dah habis sekolah aku mula lah berhijab,aku tahu bila dah pakai macam nih orang akan anggap aku macam-macam.
'baju terbang'
'India sesat'
'woi takde baju lain ke nak pakai merosakkan kaum kitorang lah kau nih'
'kau ingat kau pakai macam nih lelaki semua kat sini suka tak sedar diri punya Nepal'
Macam-macam tomahan aku dapat dari diorang tapi tak mematahkan semangat aku untuk berjuang mengejarkan cinta Allah. Baju terbang sebab kau cuma melihat pakaian bukan orang.
Pakaian yang seksi seksa kebanggaan kau kenapa perlu bahas tentang baju kurung yang aku pakai sedangkan pakaian tu kau tak pernah gayakan dihadapan orang lain bahawa kau mencintai pakaian nih bukan pakaian yang serupa buah nangka busuk ketat padat tu.
Aku tak minta lelaki suka kan dekat aku malah aku meminta ia jauh kerana aku tak sempurna dari semua segi,banyak kekurangan yang belum tentu orang dapat terima.Aku kan hitam,tak cantik,banyak kekurangan tapi aku tak pernah salahkan yang mencipta aku sebab aku tahu bila hujan melimpah akan terbitnya pelangi diwaktu pagi.
Jangan pernah berhenti berdoa Allah suka bila hambanya merayu padanya dengan kalimah-kalimahnya itu. Dia akan teruskan berdoa agar kebahagiaan nya itu akan dijumpai olehnya suatu hari nanti,Bila peluang dah datang dia tak akan menolak sebab itu amanah.
Allah tak menjanjikan bulan mahupun bintang seperti lelaki yang ingin menjadikan kau miliknya malah Allah menjanjikan Syurga Firdaus untuk hamba-Nya itu. Banyak cara dan keadaan yang Allah bagi kena bijak sahaja .
Peluang datang sekali ,sekali tersalah lohong hitam kau akan jumpa bukan cermin yang ada wajah kau tapi dosa kau. Langkah aku masih lagi diteruskan sampai je kafeteria aku berjalan sedikit untuk membeli air mineral dengan roti sebagai alas perut takut kena tahan dengan madam ke apa?.
Sediakan payung sebelum hujan wahai orang-orang beriman takut hujan yang datang dengan pelbagai bertukar menjadi kilat yang takut digeruni. "Berapa aunty" aku mengeluarkan dompet berwarna hitam "Rm4:70sen je"jawab mak cik yang menjaga kaunter tersebut.
Air mineral pun 2 ringgit ini roti memang mahal jadi berjimat-cermat lah wahai yang perempuan sebab sikap boros mu boleh membinasakan diri mu. Lelaki nih tak boros bila makan tapi untuk rokok sanggup jadi elakkan sebab kita nih Kolej/Universiti/Kerja .
Banyak duit nak pakai lain lah korang kerja part time atau anak orang kaya ke! tak apa lah jugak ini orang yang bersikap sederhana ,duit pun mak bapak transfer kan tak malu ke . Sepatutnya kau kena bersyukur mak bapak kau carikan duit nak bagi kau kerja and bila kau dah dapat semuanya kau boleh balas jasa diorang dengan menjaga.
Jangan nak jadi berlagak sangat boleh sambung belajar dekat Oversea,jangan nak bangga sangat bila ada kerja yang membuatkan orang iri hati,jangan sombong sangat tak nak balik rumah. Aku tahu korang malu bila mak bapak kau tu nelayan, penoreh getah,buruh kasar,tak kerja tetap itu ini.
Cuba belajar jadi manusia yang malu sikit, dari hasil jijik yang korang bayangkan tu lah yang boleh bawak korang blah sampai lah kau dapat kerja yang tetap macam nih. Dari hasil titik peluh diorang kau boleh berjaya macam sekarang, dari diorang lah kau tu ada tempat tinggal, pakai makan cukup.
Mak kau mintak satu je jaga dia macam mana dia jaga kau ,dia tak mintak lebih pun. Bapak kau mintak satu je ,dia nak pergi menunaikan haji walaupun diorang tak cakap tapi hati dia menangis.
Tapi sayang korang nih otak lembab kata pandai tapi kenapa tak pandai menilai riak wajah mak bapak kau.Oh lupa bila awek ngn pakwe merajuk amboi pandai call,pujuk itu ini. Bila mak bapak kau terluka dalam hati !kau abaikan wah! hebat gila permainan korang terlalu hebat sampaikan Allah tutupkan syurga .Allah halang bau syurga tu keluar dia tak nak hamba dia yang jenis macam nih bau/pijak kan kaki dekat syurga dia.
Tapi sayang Allah tu terlalu baik sampaikan dia bukakan pintu taubat untuk manusia kenit macam kita nih. Allah tak sekejam macam kita walaupun kita dah buat banyak dosa dari kita akil baligh/uzur tapi Allah tetap terima taubat kita, tetap dengar doa kita. Malu itu yang aku rasa bila bersua bila mengucap dua kalimah syahadah aku rasa sebak.
"Nah baki nya" aku menyambut lalu senyum manis tak tahu lah mak cik nih nampak atau tak aku senyum "terima kasih" bila ucapan aku dibalas aku terus bergerak untuk masuk ke dalam kelas . Hari ini kelas aku tengahari jadi pagi sempat lah kemas semua itu dan ini.
TOK!
Aku mengetuk ia sekali lalu melangkah masuk ke dalam tak ramai sangat aku tengok semuanya belum sampai tak pun diorang dah sampai tapi hangout.
Biar kan jelah bukan urusan aku !.
Aku duduk dekat depan nak tambah berkat dan aku nih rabun jauh jadi aku kena duduk depan lah.Roti dan air mineral yang aku beli dibuka , terasa lapar pulak jadi alas lah perut dengan makan-makanan macam nih sekurang aku masih ada tenaga.
Hampir 3Jam kami didalam kelas "Who I Am saya nak kamu semua buat karangan ingat saya bagi tempoh seminggu je" aku yang dengar mengangguk tanda faham seminggu itu sudah cukup. Aku terdengar ramai yang mengeluh kasar ,aku diam sahaja mendengar.
KRING!
Bunyi loceng mulai tamat "ingat seminggu"sempat lagi madam kelas aku pesan sebelum melangkah keluar, yang lain membalas ia sahaja. Aku bersiap untuk pulang , bungkusan roti aku sorok kan ia dalam beg dalam kelas nih takde tong sampah bukan miskin ke apa?.
Pihak sekolah dah penat dah layan kerenah budak-budak yang selalu pecahkan harta benda jadi mereka malas nak ambik tahu lagi ajar sikit biar hidup susah. "Aku nak kau buatkan"aku terdengar suara macam suara Suliana Isa ,aku menoleh lah astaga ramainya berkumpulan.
Aku cuba cari kelibat dan Alhamdulillah dari celahan badan diorang aku dapat tengok sikit siapa ternyata Zahra Hanin pelajar nerd yang ada kebolehan menghafal dengan masa 7 minit hebat lah tu bukan.
PANG!
Zahra Hanin menolak sebab itu bukan kerja dia jadi dia tak akan buat.Pipi Zahra Hanin ditampar "kau ingat kau bagus sangat ke aku tahu esok kau siapkan"Zahra Hanin masih enggang , disebabkan perempuan macam Zahra Hanin bercermin mata.
Ramai nak jugde dia nerd ini lah manusia suka sangat menilai dari paras rupa. Kalau korang mati ada ke Allah pilih yang cantik masuk syurga hahah berangan lah korang sorang-sorang ada hati nak masuk syurga dengan perangai macam nih.
"Kau pandang apa keling nak kena ke?"aku dijerkah kuat ,terus aku berlari keluar aku nak tolong pun aku tak kuat dan tak ada tenaga . Perbuatan tu sama macam aku kena dulu,sakit dia masih bersisa dan tak akan pernah pulih.
Sejarah hitam bakal bermula tak akan pernah habis!
Melainkan kau mati,fikiran kau melayang bebas tanpa ada hati mahupun body!
Macam mana korang rasa okay ke? Kalau tak okay Author buang je lah story nih!
YOU ARE READING
MRS BRYAN HARISS ✓| 06
Romance🐾Time:5:00Ptg 🐾Date:19.11.2021 🔖Mrs.Bryan Hariss •BRYAN HARRIS & AFIFAH KHAN 🚫 Dilarang mencetak atau meniru dah miskin sangat ke otak tu sampai nak curi idea orang! °AFIFAH KHAN seorang wanita beragama Hindu Muslim. Dia seorang yang lemb...