PART{21}

710 122 41
                                    

*2022*

"Semalam awak pergi mana kenapa balik lambat" korang bayangkan lah aku tunggu dia sampai tertidur dekat pintu depan atas lantai pulak tu bukan sofa ulangan atas lantai depan pintu rumah betul-betul depan tu,Ya Allah sakitnya hati aku dibuatnya tak sampai setahun Hariss dah buat perangai dah apa masalah dia sekarang nih

"Semalam abang pergi jumpa kawan sorry lah sayang abang terbabas"Hariss sudah mati kutu dia tak tahu kenapa dia boleh terjebak sekali buat benda tu sepatutnya dia tak boleh lagi sentuh mana- mana anggota perempuan lagi tapi sebab arrgg!! dia tak mampu nak kawal ajak kan seseorang itu.

Aku menjeling tajam kearah Hariss"Kawan perempuan kan " Hariss terdiam seketika wajahnya menunduk daripada memandang wajah isterinya itu apa yang dikatakan itu betul dia jumpa perempuan,wanita itu merupakan kawan seuniversiti nya dulu namun tidak lagi sejak mummy nya memaksa dia pulang untuk berkahwin.

Air mata yang ingin menitis aku tahan sumpah aku sakit terasa dia keluar dengan perempuan lain belakang aku Ya Allah aku rasa macam nak bunuh diri lah sebab aku tak cantik lagi dia sanggup keluar ngn perempuan ini baru keluar mana tahu kahwin senyap-senyap pulak.

Aku tak mampu menatap wajah nya sebab aku sakit ... hati ku terluka diperlakukan sebegitu ,aku beredar meninggalkan Hariss diruangan tamu terus bergerak ke arah tangga aku penat dengan drama terlalu penat bila game yang orang cipta kan tu ada banyak helah dan muslihat satu demi persatu anak tangga aku pijak . Hariss terasa angin bergerak terus dia memandang dia melihat kehadapan ternyata isterinya sudah mendaki anak tangga untuk ke bilik mereka berdua, pintu bilik aku kunci lalu tubuh yang berbaju aku buka kira bogel lah sebab aku pun tak mandi lagi aku bergerak ke dalam bilik air nasib baik semalam aku tadah air.

Ting!~

Baru dia nak berjalan terus tidak jadi apabila telefon pintar nya berbunyi menandakan ada orang menghubungi nya "sial lah time ii ni lah kau nak call arrg!"tak tahu ke dia tengah serabut sekarang nih boleh pulak call kalau ada depan mata dah lama dia bunuh makhluk yang bodoh tak tahu masa macam nih potong stim betul lah . Hariss melihat nama pemanggil lalu dia mendengus kasar siapa lagi kalau bukan perempuan semalam apa lah yang perempuan nih lagi ade jugak aku bagi cangkul nenek gayung kan.

"Kau nak apa bodoh"marah Hariss dengan nada yang perlahan wanita itu tergelak apabila suara Hariss sedang memarahi nya biasa lah Hariss katakan bila mood salah memang habis lah periuk kuali kena baling

"lek lah i just nak ucapkan thanks you sebab tolong i ,tak sangka you masih kuat lagi hihi"Hariss mendengus kasar kalau tak sebab kau aku tak akan gaduh dengan bini aku dasar perempuan nih nak kena bunuh lah dengan dia

"sial!"sebelum mematikan panggilan tersebut Hariss sempat mencarut siapa tak geram benda tak penting kau call ini makan dia tak cakap banyak Hariss terus berlari untuk dapatkan isterinya itu .

"Sayang jangan lah marah lagi okay-okay abang tahu abang salah sebab keluar ngn perempuan senget tu tapi sayang abang terpaksa jumpa dia yang pasal terbabas tu abang ada buat beberapa projek sebelum kita gi honeymoon jangan lah marah lagi"sebenarnya dia jumpa perempuan tu untuk beberapa projek sahaja bukan apa yang korang fikir kan, sebenarnya macam nih perempuan yang dimaksudkan oleh Hariss malam semalam adalah Nadia anak kepada Dato Hamid yang cuba menggoda nya setahun lepas. Dia nak Nadia mati sebab perempuan tu guna kan nama dia untuk selamat kan diri bukan sekali tapi dah banyak kali.

Hariss cuba rancang untuk bunuh Nadia menggunakan ubat yang dicampuri racun dan alhamdulillah semuanya berjalan lancar ajakan si perempuan tu tentang masuk dalam sebab panas sejuk itu adalah sebab dekat dalam tu ada Nadia untuk mereka panaskan badan,manakala kuat yang tadi tu hehehe Hariss pergi seksa Nadia cukup-cukup siapa tak marah jadi readers and my wife jangan lah marah salah kan lah author sebab dia yang buat story pelik macam nih 😂.

"Sayang ...!" Aku malas nak tengok muka Hariss nanti aku rasa nak pergi bunuh je geram siapa tak geram janji tak tepati betul lah.

"Kalau sayang tak percaya tak apa lah ,abang faham sorry sebab buat kepercayaan sayang kat abang hilang"Hariss bukan mengalah cuma dia bagi masa untuk isterinya memikirkan balik,dia tahu dia salah sebab bongok tak tepati janji masalah betul lah dia bukan sengaja masa nak seksa tu baju dia kena darah takkan nak balik dengan baju darah-darah kantoi lah nanti tu yang dia pergi dobi nak beli pun kedai dah arwah dah.

Aku mengeluh lalu baring sambil menutup mata omongan Hariss terngiang-ngiang di telinganya itu dia tidak tahu sama ada betul atau tidak dia bukan apa dia risau kalau Hariss jatuh ke tangan orang lain dia tak nak hilang Hariss dia sayang Hariss terlalu sayang sampaikan dia masih menunggu Hariss bertahun .

"Kau lah nih punya pasal asal tak suruh monyet tu je yang buat aku jugak nak kena buat tengok aku gaduh ngn bini aku dah  babi tahu tak kau"marah Hariss tak hilang lagi habis dia pergi maki hamum kawan-kawan dia.

"Hahaha lek arr bro gaduh ngn bini aduyaii apa susah ajak lah dia honeymoon macam kau cakap nanti kat sana acah-acah lah hilang ke apa aduyaii itu pun tak boleh fikir ke"Hariss menjeling tajam kearah kawannya itu ingat dia apa spy stalker nak buat macam tu .

"Dah lah daripada layan kau baik aku tidur bye!"Hariss mematikan video call dengan sahabatnya diluar negara kalau dia bergerak masuk ke dalam bilik padahal sebelah-sebelah je pun .

Tubuh isterinya yang sedang tidur dengan lena membuatkan dia rasa serba-salah dia naik ke atas katil lalu memeluk tubuh isterinya itu "Sorry sayang ,i love you cayang busuk masam macam buah mangga abang handsome tak sengaja hmm..."dia mengucup lembut dahi isterinya lalu pinggang isterinya dipeluk lembut dari belakang

"Tenang lah sayang ku...ku disini kan selalu disini hingga ku mati...jangan bersedih tersenyum lah hapus air mata mula dan gengam tangan ku ..." Sempat Hariss menyanyi Jan lagu untuk isterinya dia bukan lah sweet cuma secara spontan dia akan buat bila rasa itu kena dengan waktu dan tempat.

Kelompak mata Hariss mulai tertutup rapa dia tidur berpelukan dengan isterinya,aku yang masih belum terlelap membuka mata dalam diam bibir aku mengukir senyuman tak sangka Hariss masih merayu meminta maaf mungkin dia perlu maafkan suaminya itu aku tahu manusia tak pernah lari dari kesilapan sekurangnya dia sudah jujur daripada menipu itu akan lagi menyakitkan hati aku .

"I love you too Bryan Hariss Until Jannah" mereka tidur dengan selesa wajah semasing mengukir senyuman yang penuh makna. . Kadang-kadang kita kena belajar apa itu sakit jangan nak tahu happy sahaja sebab itu bukannya akan kekal.

SELAMAT DATANG

🌼
🌼VOTE🌼
🌼

Tamat!

MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now