“hanya kerana rupa kau memilih manusia yang memiliki dua muka iaitu salah satunya adalah talam dua muka”
"Sayang"Hariss mengusap lembut rambut isterinya itu dia menyentuh lembut tangan isteri panas petang tadi tak surut lagi mungki esok dia akan cuti untuk menjaga isterinya itu lebih baik sebab itu dikira tanggungjawab sebagai seorang suami untuk menjaga isterinya ketika sakit mahupun sedih tidak kira lah apa yang terjadi wajib dan selalu bersama isteri bagi semangat kadang kadang perempuan nih lemah bila ada orang tersayang di sisi InshaAllah hatinya akan tenang lebih tenang bila mendengar suara suami yang meniduri dirinya itu. Aku tersenyum kelat apabila Hariss memanggil wajah aku di dongakkan ke atas untuk melihat wajah suami aku "esok abang teman kan sayang pergi klinik"aku menggeleng kepala tanda tidak mahu bukan sebab takut tapi bau klinik dengan hospital tu kuat sangat,siapa je boleh tahan kalau dah biasa tak apa ini tidak boleh muntah ubat aku dekat sana mintak dijauhkan huhu.
"Sayang tak boleh lah macam tu ,abang risaukan sayang tau kalau sayang sakit abang pun sakit"ye dia sakit terlalu sakit terasa nak bunuh sahaja orang yang menyakiti isterinya itu tapi dia tahu dia tak ada hak untuk menyentuh dan memarahi orang tu sebab nabi Muhammad sallallahu Alaihi Wasallam tak pernah memarahi umatnya malah dia menyeru jadi dia tak nak buat perkara yang Nabi Muhammad tidak suka "esok saya okay lah awak jangan lah risau sangat" aku tak nak lah Hariss risau bukan nya apa biasalah demam sebab terkejut bukan apa pun hidup aku dah biasa seorang tanpa bantuan orang lain cuma hati aku hanya ada mama sahaja. Hariss mengeluh lemah "sayang..."panggil Hariss kepada aku yang masih terbaring di atas katil bersaiz king berwarna silver.
"Iya" kenapa suara Hariss macam lain seakan ada sesuatu mengganggu fikirannya sahaja ada apa-apa yang berlaku ke sewaktu dia tidur tadi "siapa yang kacau sayang!"soal Hariss aku terdiam seribu bahasa tidak mampu mengeluarkan kata-kata yang ada seakan suara aku yang ada tidak mahu berkerjasama dengan nya sahaja ,aku mengalihkan pandangan ke tepi manakala Hariss dia menghembuskan nafas dengan kasar lalu tangan yang menyentuh isteri nya ditarik "sayang masih nak berahsia ke dengan abang i'm your husband right why not you tell me the truth" aku masih membisu tak ada idea nak terangkan aku pun dah tak tahu nak cakap apa kenapa lah Hariss awak tiba-tiba tanya pasal nih sudah lah saya malas nak dengar Ya Allah apa yang aku nak buat menipu suami tu berdosa aku tak nak masuk api neraka sebab itu bukan apa yang mama dan papa nak.
"Tak pelah sayang rehat jelah abang nak turun bawah kejab" Hariss bangun lalu beredar meninggalkan isterinya didalam bilik tidur mereka,aku melihat ke tepi kelibat suami aku sudah tidak kelihatan aku cuak Ya Allah adakah Hariss terasa dengan sikap aku . Hariss melabuhkan punggung diatas sofa sementara itu dia mencari nombor seseorang untuk dihubungi dua kali kali dia cuba telefon namun tidak dijawab Hariss mengetap bibir dia cuba hubungan lagi tiba-tiba panggilan terjawab "Kau kat mana"soalnya dengan nada kasar buat apa nak baik-baik mood dia sudah ke laut Hindi dah nih tak sempat nak bagi salam bagai terus redah je. "Dekat mana lagi club jelah" jawab si pemanggil sambil tersenyum sinis wajah Hariss bengis "aku nak kau tolong siasat siapa yang sentuh bini aku" lelaki ditalian meneguk air kencing setan sambil itu bibirnya tersenyum manis apabila kelibat wanita datang kearahnya dengan pandangan menggoda .
"Bila kau nak !" Soal si pemanggil sambil menyilangkan kaki
"esok make sure lengkap kau dah dapat tahu dekat mana 'anak jin tu' " nada Hariss dikeraskan
"Dah cuma aku nak stalk dekat mana dia stay je aku ada kerja nanti call balik esok",Hariss mengetap bibir tak guna punya anak ikan keli kau boleh tak sesuka hati je dasar lu banjingan ishh aku tak habis cakap kau selamba je letak yelah kerja,kerja rosak kan anak dara ngn janda orang je tahu sampai bila entah nak berubah gambar isterinya dipandang dia mengeluh kenapa Afifah Khan tak nak bagitahu siapa perlaku nya . Aku nak tidur nanti pandai-pandai lah suami aku naik takkan nak aku dukung pulak suami aku tu bukannya baby pun sampai aku nak turun bawah gendong bagai, mata aku tertutup rapat sempat aku baca doa tidur sebelum menutup kelompak mata .
"Siapa yang call kau tadi soal lelaki berseluar pendek paras lutut disertakan topi bersama nya itu "Hariss dia nak aku siasat siapa yang kacau bini dia "tangan nya meliar menyentuh segenap inci tubuh wanita yang berada disebelah nya itu "ni kau tak nak balik ke karang umi mengamuk aku nak jawab apa?"ini lah masalah kalau ada abang tiri yang perangai macam biri-biri nak sahaja dia tampar guna kuali nasib baik lah sayang kalau tidak memang lokap lah tempat tidurnya nanti. "Ishh kau nih dekat sini tak payah lah nak sebut nama mak aku blah lah"ini lah sikap yang dia paling malas nak cakap nasib lah dia nih manusia bertopengkan syaitan kalau tidak arwah ini budak dia kerjakan. Hariss melangkah masuk ke dalam bilik pintu bilik nya itu ditutup rapat kepala dia sakit sebelum dia baring dia mencuci kakinya dan mukannya itu supaya segar tubuh isterinya yang sedang terlena tidur menyapa pemandangan nya . Dia naik ke atas katil lalu tubuh isterinya ditarik ke dalam dakapan nya itu siapa tak sayang bini kan.
"Kau kenapa"pelik jugak tengok adik tirinya itu tadi bukan main kejam lagi sebut nama mak dia ini tiba-tiba muka berubah jadi tenuk tak ada hidup kenapa "tak de pape lah" dia mencebik kera "kau tu aku kenal dah lama walaupun bukan satu janin pun apahal kau teringat dekat dia ke"siapa lagi kalau bukan teman wanita dari darjah 3 . Ini lah budak-budak sekarang kecil ² sudah ada teman lelaki dengan perempuan apa lah nak jadi "aku rindu dia"mereka terpisah apabila papa nya berkahwin dengan umi iaitu kawan mama nya dahulu sampai sekarang tidak ada khabar berita dia dah cuba dah cari tapi sayang tak ada pertunjuk sama ada wanita itu sudah berkahwin atau sudah mati dia pun tak tahu lah tapi dia tekad nak cari sampai jumpa kalau tak jumpa jugak terpaksa dia lepaskan wanita itu pergi.
"Just stay "
Perempuan mana yang dimaksudkan oleh dia
Apa yang Hariss akan buat kalau dah dapat tahu siapa yang perlaku nya!
Afifah Khan akan diam atau ikut?
Thank you for reading my book
YOU ARE READING
MRS BRYAN HARISS ✓| 06
Roman d'amour🐾Time:5:00Ptg 🐾Date:19.11.2021 🔖Mrs.Bryan Hariss •BRYAN HARRIS & AFIFAH KHAN 🚫 Dilarang mencetak atau meniru dah miskin sangat ke otak tu sampai nak curi idea orang! °AFIFAH KHAN seorang wanita beragama Hindu Muslim. Dia seorang yang lemb...