PART {28}

552 100 7
                                    


Hiks...

Pintu bilik Hariss dikuak dari luar terus aku menoleh kearah tersebut ternyata susuk tubuh Hariss menyapa pemandangan,aku melihat dia sambil mengesat air mata yang mengalir ke pipi manakala Hariss sedang melangkah masuk ke dalam  pejabat sambil menutup pintu dengan rapat aku bangun lalu berlari kearahnya "Ya Allah sayang!"terkejut Hariss bila dapat tahu badannya dipeluk kuat oleh seseorang rasa macam kena tumbuk je nasib baik lah ada benda lembut halang eahhh kau gatal pulak 😂 . Hariss sudah pelik kenapa isterinya berada didalam bilik kerja nya kenapa orang dekat luar tak cakap apa-apa tentang keberadaan isterinya itu oh lupa dia mana ada PA adehh!.

Hiks...

Hiks...

Hariss memeluk tubuh isterinya itu dia terdengar bunyi orang  esakan seakan menangis "hey sayang are you cry"jangan cakap yang bini dia nangis tapi ann sebab apa?... dia ada buat salah ke Ya Allah aku buat salah apa lagi nih banyak betul lah dugaan menimpa tapi InshaAllah aku akan hadapi ia dengan tabah dan tenang ,aku diam bila disoal aku menangis didalam dakapan Hariss sepuas-puasnya suara aku pun makin lama makin kecil air mata aku pun dah nak kering dah tubuh aku didukung nasib baik lah Hariss nih sado kalau tak jatuh aku atas lantai yang diperbuat daripada kaca nih. Hariss menarik kerusi lalu dia melabuh manakala isterinya masih didukung bayangkan lah sendiri macam mana haha "sayang are you okay"risau pulak bila pertanyaan dia tak dijawab ,dia mengusap lembut belakang bukan raba ok ini namanya rezeki usap nak rasa jugak bra besi ke apa astaga buruk perangai kau Hariss 😂

"Sayang abang ada buat salah ke"

Afifah Khan mengelengkan kepala tanda tidak ada kesalahan yang dilakukan oleh Hariss

"Abang ada sakitkan hati sayang ke"

Bukan awak Hariss tapi orang lain dia yang sakit kan hati saya kalau saya kuat dah lama saya gusti dia

"Abang ada luka kan sayang ke"

Pipi saya sakit Hariss sebab kena tampar dengan gf Asyraf pedih je rasa

"Sayang kenapa nih jangan lah buat abang macam nih ke ada orang kacau sayang"

Aku mengangguk tanda ada yang mengganggu aku ,Haris mengetap bibir,rahangnya bergerak,iris yang berwarna biru bertukar ke biru pekat seakan mahu menikam seseorang sahaja lagaknya itu, urat dijari mulai timbul sudah lah kulit Hariss tu putih mau tak kelihatan warna ditangan Hariss tu. Hariss mengusap lembut belakang badan isterinya itu memberikan sedikit ketenangan pada bidadari nya itu dia tak nak Afifah Khan sedih nanti dia akan susah hati tak pun dia akan menangis sekali eah tak macho woi kesah apa dia ingat lelaki nih takde perasaan ke ingat hati perempuan je ada tolong sedar sikit tanpa lelaki kau tak lahir auu😂 Hariss terdengar dengkuran halus dari bahu kanan nya itu terus dia mengukir senyuman manis dia mengusap lembut pipi isterinya itu tak salah kot berkorban untuk isteri.

"Alahai sayang abang nih macam budak kecik je nangis nasib sayang tau"sekarang sudah nak masuk asar jadi dia nak solat terlebih dahulu Afifah Khan ada masalah jadi yang lelaki sila lah angkat kaki untuk solat kalau kau kata kau cuti memang aku SmackDown lah celah mana pulak keluar darah nih . Jangan gunakan pelbagai alasan kau jahat,

kau pembunuh ,

kau perompak,

Kau perzina,

Kau pendusta,

kau perogol

Kau penculik,

Kau warak,

Kau penipu,

Kau pembuli,

Kau penggoda,

Kau alim,

Kau penjahat,

Kau perokok,

Kau perosak,

Kau pengkhianat sekali pun kau tetap kena solat jangan sesekali wujud perkataan 'adakah Allah akan terima aku' sebab dia sahaja yang tahu semuanya bukan kau yang menentukan sama ada Syurga mahupun neraka ada sahaja yang baik tapi masuk neraka ada sahaja yang jahat masuk neraka itu urusan Allah kita sebagai umat Islam hanya menurut perintah dan kehendak yang maha esa sahaja tidak susah pun nak buat kadang kala nampak sahaja senang bila diri sendiri mencuba bukan itu sahaja niat tu tak kekal lama biasa lah hasutan syaitan mudah kita ikut kenapa seruan Allah kita tak mampu ikut opss dah biasa buat dosa kan tak pelah disebabkan aku seorang yang pendosa aku doakan korang semua boleh bertaubat bukan terlambat tapi terhampir dengan ajal mahupun maut.

"Ya Allah ya Tuhanku,  Ya Rahman Ya Rahim aku memohon kepada-Mu lindungi aku dari malapetaka, selamatkan lah rumah tangga ku yang baru ku bina ,Ya Allah hanya padamu aku memohon perlindungan,hanya pada mu tempat ku merayu ,hanya pada mu ku berserah dan bersujud berikan lah hidayahmu kepada kami semua untuk mendekati diri kami kepada mu, kami tahu kami jahil ya Allah ,Kami tahu kami hina ya Allah, kami tahu kami sombong ya Allah , Kami tahu kami angkuh ya Allah , Ya Allah panjangkan umur kedua ibu bapa dan mertua ku , buka kan lah pintu hati para Adam dan Hawa untuk bersujud kepada mu, berikan lah aku kekuatan untuk berhadapan dengan ujian yang kau berikan kepada ku Ya Allah, ampunilah dosa kami ya Allah ku bersyukur memilikinya seorang perempuan yang digelar isteri dari kaum hawa Ya Allah semoga dilimpahkan rezeki kepada kami semua ya Allah Ameen ya Rabbal Alamin"air mata yang mengalir keluar dikesat dengan kasar dia merayu sesangat semoga Allah boleh terima dan tolong dirinya didunia mahupun diakhirat nanti.

Hariss menoleh kearah isterinya yang masih tertidur lena dia tersenyum dalam kepahitan,timbul rasa tidak sedap hati lalu dia mengucapkan dua kalimah syahadah disertakan dengan beristighfar kepada Allah. Hariss turun bawah kebawah untuk masakan bubur setahu Hariss Amanda Nasuha pernah cakap yang Afifah Khan nih kalau dia menangis mesti akan demam jadi dari situ lah dia tahu sebab sikit tentang Afifah Khan dari situ jugak lah dia tersuka dia cuma tengok gelagat wanita itu sahaja tak langsung fikir yang dia nih hitam atau tidak. "Bismillahirrahmanirrahim macam mana nak masak bubur"😂eahhh dia nak masak dia pulak tak tahu tak kan aku nak tanya pakcik Google alahai leceh lah buku resepi nampak ayu boy pulak tak pelah masak jelah apa yang ada dalam kepala otak nih settle. Air suam diisi dalam gelas manakala bubur yang sudah masak diletakkan diatas dulang laku ubat pinadol diambil satu papan standby katakan hahaha.

Satu demi persatu tangga di pijak untuk naik ke atas ada je lif tapi di malas sebab dia nak sihat jadi dia nak keluarkan peluh,pintu bilik ditolak dia tersenyum manis melihat wajah tenang isterinya itu lalu dulang tersebut diletakkan diatas mini table bahu isterinya disentuh lembut "sayang bangun"aku terdengar suara hariss memanggil terus aku gerak kan berbola mata. "Sayang abang bangun lah ke nak abang bagus nafkah aumm baru nak bangun"aku dah terkejut bila disoal sebegitu terus kelompak mata aku terbuka luas lalu menjeling tajam kearah tersebut Hariss tergelak halus melihat wajah isterinya itu pantang betul orang sebut nafkah batin mesti gelabah 😂."sayang jom makan abang dah masak bubur" Hariss melabuhkan punggung ditepi pinggang aku,aku cuba bangun menyandarkan tubuh ke belakang.

Aku makan bubur yang dimasak oleh Hariss boleh lah tahan dia masak tak sangka suami aku pandai boleh jadi chef aku je bukan korang okay.

Aku menangis bukan sebab aku lemah tapi sebab aku kuat

Kuat diuji

8/12/2019

Betty_Love_Yan mummy mintak maaf love you my daughter 💞

MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now