*2022*
Sebulan kemudian ...
Aku menuruni tangga yang dibina oleh kerajaan dengan berhati-hati sebab tangga dekat sini licin baru sahaja dimop katakan jadi kena berjaga-jaga. Kemalangan boleh berlaku dimana sahaja tidak kira lah bila,dimana ia akan tetap berlaku jugak kalau boleh sentiasa lah berselawat dan berzikir.
Aku sebenarnya baru je habis menghantar buku tempoh hari aku ada pinjam buku nak buat rujukan dari sumber perpustakaan untuk projek yang akan datang,tak sangka pulak hari nih kena pulang aku tak nak lah dicop pelajar yang lambat pulak nanti black list pulak. Aku terdengar bunyi seperti teriak memanggil entah lah aku kurang jelas mendengarnya terus berjalan dengan langkah bersederhana untuk melihat apa yang bising.
"Baby laju lagi"
"Handsome ,weh crush aku ke tu cair"
"Noo sayang tepi, jangan lah ke situ "
"Goallls"
"Anje nak air"
"Weh dia kenyit mata dekat aku lah"
BUK!
DUSH!
Mana silap aku bola yang diorang main terkena kepala aku jatuh terduduk aku dibuatnya kepala aku sakit terasa macam ada benda yang berat 3 kali ganda ditampal dibahagian kanan sahaja. "Arsyad asal kau baling sana bodoh lah dah gi tengok" marah ketua bola keranjang tersebut lelaki bernama Arsyad berlari mendapatkan bola dan wanita yang dia terbaling bola.
"Kau okay tak nih"tegur Arsyad kepada aku yang masih sakit "huh memang patut pun dia kena siapa suruh hitam sangat ingat orang nampak lah tu dengan pakaian apa entah selekah err geli"aku diam bila kena hina dihadapan Arsyad . Arsyad menjeling tajam kearah kekasih nya itu "sayang tak baik lah macam tu" Myrasara hanya menjuling berbola matanya.
"Hey you nak buat apa tu tak payah sentuh dia tak pasal-pasal berjangkit pulak dah tak payah. Dia bukannya cacat pun sengaja nak cari populariti murahan dan sini"Myrasara menarik tangan teman lelakinya itu , Arsyad tak boleh nak buat apa dah awek cakap macam tu dia berjalan mengambil bola keranjang tersebut. Aku gagahkan diri untuk berdiri tegap sebelum bangun aku kutip balik buku catatan aku yang jatuh.
PIPPPPWT!!!
Aku terdengar bunyi wisel penamat ditiup oleh cikgu yang melatih pelajar senior tersebut,bermula lah aksi bukak baju laju sahaja aku kutip buku milik aku lalu beredar dalam keadaan sakit,lutut dengan telapak tangan aku pedih sebab aku jatuh atas jalan tar (jalan raya). Aku nak balik cepat nak peluk mama aku tak kuat kalau hari-hari macam ni lah aku takde siapa nkyang nak back up,tiada siapa yang boleh tolong aku ini.
I need someone!
But who?
Damn i hate this feeling it's hurt
More hurt
Better you crying under rain because it's can hide your pain and tears.
Siapa yang ingin kan diri aku tak tak ada apa adanya aku kosong,
kecantikan aku lenyap,
kebaikan aku terpadam,
kelembutan aku terkubur ,
selamanya tiada siapa nak bangunkan aku?
Tiba sahaja dirumah aku terus berlari mencari kelibat mama untuk dipeluk terbantut bila aku nampak mama sedang memotong sayur,aku tak nak lah cederakan mama jadi aku melabuhkan punggung di atas kerusi,"dah balik dah anak mama,kenapa tak mandi lagi pergi mandi lepastu turun mama ada benda nak bagitahu" aku mengangguk tanda faham terus bangun dari melabuh mandi aduh sah-sah bila kena air pedih kena cari sesuatu untuk tutup nih.
Tuala mungkin boleh sementara nak cari pita luka tu dulu. Pakaian yang berada ditubuh aku dimasukkan kedalam mesin basuh, lutut yang terkoyak aku bersihkan dengan air"arr sakit" tapi lagi sakit hati aku bila Myrasara itu menghina aku ,tapi masalah nya budak tu baru junior dah melampau. Aku tak nak berkasar jadi aku sahaja .
Usai sahaja mandi aku terus mencari pita dan ubat untuk telapak tangan,lutut belah kanan dan kepala aku rasa benjol alah letak ubat jelah rasanya mama tak akan perasan. Aku tak suka mama risau,jadi dari mengelakkan mama menyoal dan membuatkan dia sedih baik aku sorok kan cepat.
Siap sahaja menampal dan merawat luka aku terus turun kelibat mama menyapa pandangan aku ,aku melihat mama sedang mengunyah buah-buah seperti anggur (grape) resberry,blue berrys dan strawberry"mama nak cakap apa tadi" datang-datang aku terus sambar buah resberry favorite aku kot dari kecil manakala mama semua yang anda Salma bakul buah nih lah.
"Mama nak bagitahu something,ini bukan paksaan tau mama tak nak kamu salah faham pulak" bunyi macam serius sahaja ada apa-apa berlaku ke Ya Allah jangan lah apa-apa jadi dekat mama ke nenek. "Apa..pa da ..dia maa.." aku rasa macam tak sedap hati lah pulak rasa sakit kepala datang balik je. Aku memandang wajah mama yang menunjukkan wajahnya ada sesuatu yang berat ingin mengatakan kepada aku sahaja namun sejak berat bibir mahu memberitahu.
"Mama nak ifah kahwin dengan anak adik angkat mama boleh ? Macam mama cakap itu bukan paksaan ifah macam mana?" Bagaikan mimpi ngeri pernyataan mama benar-benar menampar hebat di tubuh aku. Wajah mama aku pandang dengan dari kelompak mama aku dapat kan rasakan mama benar-benar mengharapkan agar aku terima.
'kau kena ingat satu sekali dia datang tak akan ada peluang ke dua mahupun tiga' tiba-tiba aku teringat kata-kata Amanda Nasuha yang mengatakan perkara sebegitu
Ini masalah dipaksa kahwin eah salah dibahas tentang kahwin membuatkan aku bingung berbelah bahagi sahaja. Perasaan ni pun tak pulih lagi ini , kau sanggup tengok mak kau sedih atau mak kau derita sumpah dua-dua aku tak sanggup "anak kawan mama tu macam mana dia dah tahu rupa ifah ke" mama mengangguk jadi itu menandakan lelaki yang ingin menjadi suami nya itu sudah melihat wajahnya itu.
"Sebab tu dia terima ,jadi ifah setuju tak" kenapa mama tu setuju padahal dia dah tahu aku nih berkulit hitam "ifah jangan lah risau dia ada cakap dia terima ifah sebab nak makan bukan sebab rupa pun mahupun rupa kulit" alhamdulillah bertapa bersyukur nya bila seorang lelaki berkata sebegitu tapi dalam masa yang sama adakah itu cuma kata-kata kosong yang ingin ibunya gembira.
Macam mana kalau dia kena dera mahupun diceraikan adakah itu akan terjadi "ifah mama tanya nih setuju tak" aku mengangguk dengan nada lemah ,mungkin kejab lagi aku solat istikharah mana tahu Allah boleh tolong aku dalam hal macam nih. Minta- minta apa yang aku fikir tadi dihapuskan dengan cepat aku tak nak itu terjadi andai ia terjadi aku redho sebab Allah tahu mungkin dia bukan yang terbaik untuk aku.
TERIMA KASIH
S
E
L
A
M
A
T
🤑
D
A
T
A
N
G"Kau bangun sewaktu aku tidur"
YOU ARE READING
MRS BRYAN HARISS ✓| 06
Romans🐾Time:5:00Ptg 🐾Date:19.11.2021 🔖Mrs.Bryan Hariss •BRYAN HARRIS & AFIFAH KHAN 🚫 Dilarang mencetak atau meniru dah miskin sangat ke otak tu sampai nak curi idea orang! °AFIFAH KHAN seorang wanita beragama Hindu Muslim. Dia seorang yang lemb...