PART{22]

673 127 7
                                    

*2022*

"Good morning sayang!" Aku menoleh kearah Hariss yang sedang tersenyum manis sambil berpakaian astaga tak mengaku ini suami aku boleh pulak dia datang sini dengan boxer nasib dah halal kalau tidak buta mata aku dengan dosa macam ni kalau hari-hari, aku melihatnya menarik kerusi sebelum melabuh sempat dia kiss aku dekat pipi betuah ini budak babab kang baru tahu "hmm! " Ingat aku nak maafkan dia sebenarnya dah maafkan pun saja je nak main tarik tali bukan selalu hahaha.

"Are you still mad me honey"aku diam lalu menuang kan air teh yang baru je aku buat tadi ke dalam cawan kaca berhadapan dengan suami aku wajah Hariss langsung aku tidak pandang sebab apa sebab main tarik tali kalau tak kantoi lah nanti dia kenakan aku kan meh aku balas balik muahaha harap menjadi aku bukannya reti pun ngeh ii, Hariss mengeluh kasar dia melihat wajah isterinya tiada langsung senyuman terukir"abang dah kenyang abang nak tidur"eahh aku belum mulakan lagi perang dia yang nak habiskan banyak cantik betuah punya suami macam tahu-tahu je aku nak kenakan dia.

"Kenyang apa awak tak makan dari semalam ,kalau sakit nanti macam mana" aku cuba cari cara untuk buatkan Hariss makan bersama nya "kalau abang sakit pun bukan sayang kesah ,sayang kan tak sayang abang" selamba badak kau je cakap aku tak sayang kau tolong sikit eah pakcik saya sayang awak dari umur awak 14 tahun tau ingat tak lama ke saya pendam setepek anda bagi dekat saya yang saya tak sayang awak ada jugak makan kerusi kayu satgi kang "macam mana awak tahu saya tak sayang awak!" Hariss tersenyum sinis apabila isterinya menyoal "sebab sayang marah abang kira tak sayang lah tu kan" aku menepuk dahi bertuah ini budak.

"Dah makan nanti makanan sejuk tak sedap" Hariss buat muka tenuk aku cuba alihkan topik ke topik yang lain aku tak nak dia tahu yang aku dah maafkan dia tapi aduyai lain pulak jadi nanti "sayang makan lah abang dah kenyang"kang aku cakap dia nih memang sengaja lah ade jugak aku bawak harimau datang sini baham kau kang mengada betul pakcik tua nih eah kejab kalau dia pakcik tua jadinya aku pun makcik tua lah sebab dia laki aku hahah bodoh lah aku nih😂

"Awak tak kesian dekat saya ke yang bangun pagi masak kan untuk awak,kalau awak rasa masakan saya tak sedap dan awak nak perempuan tu pergi lah saya dah biasa alone"aku dah malas nak fikir nak gatal sangat haa pergi-pergi jangan datang balik bila dah buang aku kalau dah orang tak hamak seribu kali aku tak tengok , Hariss terkedu "apa yang sayang cakap fine abang makan ishh" nampak tak suara Hariss macam tak puas hati hahah kesah apa aku pandai buat hal pandai-pandai lah pujuk malas aku nak layan takde function tau. Hariss berjalan kembali kearah kerusi yang dia labuh ,dengan pantas dia menyuap makanan kedalam mulut nya "doa mana!" Soal aku amboi selamba dia je makan tak baca doa.

"Dalam hati"pulak dah

Aku menoleh kearah Hariss yang duduk di beranda rumah "awak fikir apa!" masa makan pagi tadi pun termenung jauh pelik , Hariss terkejut bila disergah lalu dia menoleh ketepi kelibat isterinya mula menyapa dia menghadiahkan senyuman nipis kepada Afifah Khan "takde lah abang cuma terfikir kalau sayang tak ada dalam hidup abang"aku diam bila Hariss berkata sebegitu dalam diam Hariss melihat isterinya bingung terus dia menarik pinggang isteri dan dibawa ke dalam dakapan nya itu tanpa berbaju nasib ada sixpak perempuan suka six pack,otot,halkum ngn urat je bukan sebab muka kau pun jadi kalau nak perempuan suka buat macam dia hahaha.

Walaupun korang cakap perempuan zaman sekarang batak besi itu ini memang pecah kepala korang aku tibai aku tak kata takda tapi aku mampu cakap separuh dari mereka ada je yang suka lelaki budiman ada selebihnya pulak suka lelaki yang alim dengan agamanya ada setengah tu diorang suka lelaki yang jambu badboy ada sesuku tu suka macam yang aku cakap otot itu ini tak kesah lah muka macam kuali takde lubang pun diorang tak kesah janji ada otot boleh buat alas aumm mengacam hahah😂. "Abang sayangkan sayang sejak abang lafazkan akad nikah sewaktu abang jadi suami sayang bukan sebab sayang tak cantik ke apa ada je mat salleh kahwin ngn orang gelap itu ini okay je happy je buat apa nak ikut orang sedangkan hati abang dah pilih sayang"aku terdiam buat kedu kalinya memikirkan apa yang Hariss cakap.

"Kalau abang tak sayangkan sayang,abang dah lari dah masa akad nikah tu and abang tak akan balik rumah kalau abang ada perempuan lain sebab abang ada sayang lah abang selalu lek man ii je sayang abang dekat sayang bukan ikhlas tapi tulus"setiap ungkapan lelaki bagi memang manis bukan sebab tu lah muka macam tembok reta 100 ribu pun awek keliling pinggang, orang lelaki yang konon katanya tak sweet tu pura-pura dia sebenarnya sweet sama je dengan lelaki lain cuma lain je cara nak sampaikan tu . "Saya nak awak tahu selagi Al-Quran Allah ada ... selagi tu sayang saya akan sentiasa...Cinta tak dapat selamanya pun abang tak kesah janji dapat bersama sebab sayang abang punya Until Jannah forever" pinggang aku dipaut lembut,telinga aku digigit manja oleh Hariss dah tahu itu tempat sensitif nak jugak dia kacau adeh laki sapa tolong kutip please.

Woi laki aku hahaha😂🔪!!.

"Saya tak minta awak setia cukup awak ada,saya tak minta yang sempurna sebab saya tahu tak akan ada,saya cuma minta awak jaga saya seperti mana Nabi Muhammad jaga Siti Khadijah . Saya tahu awak tak mampu cukup awak tahu yang saya bersyukur sebab Allah hantarkan awak dekat saya sebagai pelindung bukan pengkhianat" Hariss mengucup lembut leher isterinya geli hahaha dia tahu setiap kelemahan isterinya itu sebab dia dah rasa muahahah otak kuning ni😂🔪. "Sejak bila bini abang pandai berpuisi nih" aku tergelak halus aku pun tak tahu kenapa petang macam nih aku boleh ada otak fikir benda macam nih.

"Spontan mungkin heheh dah saya nak angkap baju" Hariss tersengih apabila kelibat isterinya mulai menghilang betuah punya bini hahaha "aku suka kau dari aku pindah sekolah lagi"dia tahu siapa perempuan tu dia suka kan Afifah sebab wanita itu memiliki segalanya sifat bukan rupa dia tak perlukan benda pelik macam tu.

Sorry lama tak update

28/11/2019

aku gurau je SAJA JE NAK KASI KORANG PERANG TAMat tu hahaha

Enjoy

MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now