Part {44}

178 7 4
                                    


*2022

"You memang tak professional ke Hariss sampai you nak kena angkut bini kampung you ni" ujar Amanda Nasuha siapa sangka perempuan yang dulunya berkawan baik dengan isteri dia berubah secara mendadak dan membuatkan rumah tangga dia berantak kan hancur namun cintanya terhadap Afifah Khan tidak pudar. Afifah Khan yang tengah makan cupcakes blueberry tersentak mendengarnya dia menunduk kan kepala kerana sikap Amanda Nasuha amat lah berbeza.

"Ada masalah dengan kau ke ,takde kan kau datang sebab tender that all bukan menyibuk hal bini aku!" Balas Bryan Hariss dengan nada dingin

Amanda Nasuha yang dengar mencebik lalu memeluk tubuh "orang lain ada je sayang bini takde lah kemaruk macam you bawak kalau bini cantik tak apa ini dah macam kertas pasir tepi jalan" Bryan Hariss yang dengar mengetap bibir dia ,dahinya berkerut menahan amarah.

"She mine ,aku boleh buat apa yang aku nak . Kau orang luar jangan sibuk hal Aku ,lagi sekali kau hina bini aku aset harta kau aku rampas jangan cabar kau Nasuha ! Now get lost!" Terus dia mencampak kan fail yang sudah ia tanda tangani itu jangan terlalu jadi bangau" tubuh Afifah Khan dipaut

"Sebabkan kulit kau putih gebu jangan sampai aku buat kau masuk dalam kain kapan putih tu "Wajah Amanda Nasuha tenggelam akibat diugut siapa sahaja tidak takut dengan lelaki yang berkata lalu bertindak ganas macam-macam boleh jadi . "Orang lain tengok mungki ya kau cantik semuanya but not me . Aku Bryan Hariss takkan tunduk dekat mana-mana perempuan macam binatang ye!. Set dalam kepala otak kau tu !" Siapa sahaja tak geram tahu inga cantik,badan lawa semuanya lupa dah agama,tak boleh menjaga lisan sungguh lah.

Memang isteri dia tak secantik perempuan lain tapi perempuan macam dia satu sahaja yang boleh tunggu dia sampai sekarang,pandai memasak ,rajin mengemas sedangkan itu tugas dia bukan tugas isteri dia dan sekarang ni isteri dia sedang mengandung mestilah dia akan layan isteri dia macam puteri raja. "Memang dah kena bomoh lah you dengan dia,kalau tak you takkan berani cakap macam ni dengan I !"

Afifah Khan menggelengkan kepala tanda tidak dia tak pernah gunakan ilmh hitam untuk dapatkan Bryan Hariss , perkahwinan dia pun Mummy dengan mam yang rancang jadi dia hanya ikut lelaki itu yang ramah melayan dirinya siapa sahaja tidak akan cair." Kau tu bukan dunia jauh sekali nak jadi syurga aku kejar , behave bila bercakap dia sendiri bodoh dalam benda-benda tu apatahlagi benda ghaib . Dah aku tak nak bertengkar lidah dengan perempuan sedih macam kau ambik file blah kau cuma akan berususan dengan Muaz'zzam partner aku . Aku tak nak ambik apa-apa risiko dengan perempuan lagi" itu Salah satu untuk menjaga waktu dan jagak dari perempuan tahu.

Amanda Nasuha mengetap bibir "cinta mati betul you dengan isteri senandung you ni kan!"

"Half moon,half sun ...kau tahu rangkap seterusnya,sebab kau masih ingat umur kau 15 tahun lepas!" Terus bahu isterinya disentuh "jom kita pi cari makan ,abang teman sayang ok" Afifah Khan tersenyum sahaja ,riak wajahnya yang menyenangkan membuatkan Bryan Hariss tenang melihat dari ada masalah terua tiada masalah tahu memang muka penyejuk tahu

Mereka berdua keluar dari bilik meeting sambil berpengan tangan Razif yang melihat tersenyum sahaja kerana boss nya itu sudah pun menemui cinta manakala dirinya masih tergapai-gapai hahaha dunia sentiasa tidak adil " abang ok?" Soal Aku kepada sang suami

"Abang ok je sayang , cuma I need a place under someone shadow for wish many time" terdiam Afifah Khan mendengarnya

"Sayang cintakan abang selagi kaabah ada Kan"itu ayat yang pernah Afifah Khan lontarkan sewaktu mereka bersatu sebagai suami isteri .

Aku mengangguk tanda betul "What did you get by parting away from me" tersentak aku mendengarnya nya berpisah!

Apa maksud suami kau ni takkan lah nak bercerai namun dari ayat yang suami dia bagi mesti ada kait dengan jodoh mereka ,aku menarik nafas " I don't know anything about me anymore , neither do I know anything about you but I really wanna stay with you apatahlagi berpisah dengan awak Bryan Hariss. Saya dah jumpa emerald ,where I wish to go if you lost my way Bryan. " Kepala isterinya diusap

"Thank a lot for you sayang sebab sentiasa tunggu abang. "

"Most pretty welcome awak, saya cuma nak awak dengan anak kita depan mata saya. Saya tak pernah minta lebih dari rezeki yang saya dapat. Dapat awak pun dikira rezeki menanti cahaya mata pun anugerah." Lembut kan hati isteri aku biasa ingat senang ke nak dapat isteri macam Afifah Khan ni dah lah lembut, sopan,cakap pun tak menjerit macam orang terencat akal.

I' am alone in the middle of a crowd
-

The world keep separating

I talk sometime but don't conver


MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now