PART {30}📜

612 79 4
                                    

“Kau hidup dalam masa yang singkat tanpa kau sedar aku dah pergi lama”

Keesokan harinya...

Siap sahaja masak aku terus naik ke atas sebab nak kejut Hariss bangun lah entah sedar atau tidak lah suami aku tu,apron yang aku pakai pun aku tak buka lagi sebab kelam kabut je hari ni mood aku hari ni pun tak berapa baik mungkin sebab pipi aku rasa sakit lagi kot nasib baik lah tak pecah bibir dia tampar . Pintu bilik Hariss aku tolak perlahan gila kau nak terjah macam tu sah-sah putus kepala aku dikerjakan oleh lelaki bergelar suami aku tu ,bahu Hariss aku sentuh bukan sentuh je cubit siap cuit extra panggil lagi tau tak bangun-bangun tidur mati arwah ke apa suami aku nih "awak bangun lah" ini kalau kau tak bangun jugak memang pisau dekat dapur tu yang terbang hinggap dekat perut liat sangat ann nak bangun dari tidur . Hariss terjaga dari tidur apabila bahu nya disentuh beberapa kali dia mencelikkan mata memandang keadaan sekeliling "sayang!"panggil Hariss dia terkejut terus bangun sambil menggosok lembut kelompak matanya "dah bangun makan!"ajak aku ke Hariss yang masih mamai nasib comel sayang oi kalau tidak aku dah lama aku baling kau dekat luar tingkap kejam hahaha.

"Demam sayang dah okay ke"tanya Hariss sambil menguap rasa ngantuk masih menguasai dirinya lah huwaa rasa nak sambung tidur balik je tapi sebab bini depan mata kena lah dia terima"demam saya dah kebah dah awak bangun lah mandi saya dah masak dah" Hariss mengangguk tanda faham terus dia bangun manakala aku mengemas katil yang berselerak baju yang Hariss pakai aku masuk kan ke dalam bakul, iPhone milil Hariss aku ambik tiba-tiba ada panggilan masuk aku dah garu kepala siapa ni nak angkat ke tak "awak ada orang call" Hariss yang didalam bilik air cuak jangan cakap ikan keli tu call "biar kan je tak penting"laung Hariss dari dalam bilik air kalau dah macam tu aku palau kan aja lah . Hariss di dalam bilik sudah mengetap bibir kalau tadi bini dia angkat sah-sah buta dia .

Kelibat Afifah Khan dicari namun tidak ada mungkin isterinya sudah turun ke bawah untuk sediakan makanan untuk dirinya iphone miliknya diambil lalu dilihat siapa yang menghubungi dirinya diwaktu sebegini sengaja nak mati dalam kereta ke apa nih ternyata betul sangkaan nya anak ikan keli bukan anak ikan paus okay . Hariss menghubungi kembali orang tersebut alhamdulillah tidak diangkat ini rasa nak maki ni pagi-pagi lain kali tak payah pakai fone lah naik stress orang yang nak call nih topup fly gitu je "Haa apa"ini orang memang nak masuk dalam keranda emas lah aku rasa geram je nak pijak dengan salam pun tak ada selamba monkey dance kau sergah gitu "kau tu yang apahal pepagi call dah takde kerja ke"tuala yang dililit di pinggang itu dia tanggalkan nasib pakai boxer kalau tidak show free je readers lain baca ngn fikir.

"Orang yang tampar bini kau tu Myrasara budak junior top lah jugak boleh lah tahan seksi seksa budak tu punya body kalau bagi aku memang puas aku 'makan', hahah"hariss sudah mencebik tak habis-habis kepala neraka lah cuba lah satu hari dengar ayat yang sejuk bahasa nak aja dia maki beribu tahun nasib member kepala otak jawa tau  habis bapak aku tu bugis lek lak.

"kau boleh tak serius sikit ada jugak makan penampar tahap koma kang"orang tengah serabut boleh pulak buat lawak mega atas jalan raya ada jugak kena kenduri arwah kan sabor jelah kita bakar kita bakar.

Hariss terdengar kawan nya itu ketawa sakan "okay-okay sorry aku nak melawak pun tak boleh leceh arr kau fine budak tu kau nak aku buat apa nanti alamat dia aku dah send nanti baca sendiri lah tak buta lagi ann so cau lu " again dia buat hal ini kalau kau ada depan mata aku budak memang kepala kau aku hiasa jadi penutup tandas kau tahu tak suka betul lah buat orang marah oh bila dengan pandai pulak borak lama-lama siap assalamualaikum ini lah manusia fake dalam dunia bukan dalam hubungan antara ibu dengan anak. "Hariss awak dah siap belum mari makan "hariss terdengar suara isterinya terus dia meletakkan iPhone dan bergegas keluar nasib baik dia dah pakai baju ngn seluar masa call kalau tidak memang putih mata lah para readers yang baca nih😂. Aku ternampak Hariss berlari kearah aku kerusi ditarik dengan kasar "apa yang lama sangat awak mandi ni nah makan baca doa dulu"hariss senyum nipis lalu membaca doa manakala aku mengaminkan sahaja bacaan tersebut haha.

Thank for reading



MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now