PART♪~17

865 147 31
                                    

*2022*

"Semua boleh bersurai sebelum tu Zahra Hanin kemari" aku terdengar nama Zahra Hanin dipanggil oleh sir yang baru sahaja selesai menjalani sesi pembelajaran tentang kos atau bidang,aku melihat dari tepi Zahra Hanin bangun lalu berjalan kearah Sir satu demi persatu tangga dipijak olehnya buku yang aku keluarkan dimasuk kan ke dalam beg. Aku mengerling kan  kearah jam tangan yang elok terpakai ditangan kiri aku"11:30 sempat lagi" aku bangun lalu bergegas keluar dari ruangan tersebut termasuk orang lain jugak mereka semua berlari untuk ke kafe dan gelanggang.

"Tangan kau dah oky"tegur seseorang dari belakang aku tengah sibuk nak cari kereta milik suami aku boleh pulak ada orang tegur nak kena balik selipar ngn pisau ke baru tahu apa itu diam sehari ishh, jangan bersikap sombong itu bukannya apa yang nabi nak jadi aku menoleh senyum terukir dari bibir lelaki itu."dah okay terima kasih" jawab aku lalu memandang semula ke hadapan takut terlepas pulak karang nata tak jumpa hubby huwaaa rindu cehh.

"Sorry lah pasal hari tu awek aku dia tak sengaja"kau tanya benda yang beberapa bulan lepas buat apa!takde function betul lah oh pasal awek dia siapa eah kejab aku fikir...oh ya baru aku ingat Myrasara perempuan junior paling hot sebab tubuh badan yang ala-ala model gitu tapi sayangnya aku lagi tinggi muahahaha. Pasal tu pun aku dah tak nak ingat sebab bukannya aku kesah sebab apa tak nak ingat sebab itu bukan best pun jadi aku cuma nak ingat muka suami aku je .

Siapa lagi kalau bukan Bryan Hariss yang tampan lagi kan handsome yang gatal lagikan miang yang tinggi lagikan galah alahai perfectly husband lah woi laki aku jangan nak berangan boleh crush ngn dia. "Tak apa saya okay je"balasku dengan cara lembut "Puan"aku terdengar seseorang memanggil dengan panggilan Puan sebab aku pun dikira puan jugak,aku menoleh ke arahnya  . Asyraf berkerut dahi puan siapa yang puan dekat sini rasanya kat sini ada 4 cina lelaki 2melayu dia dengan Afifah Khan sahaja.

"Jom Puan kita dah lambat"aku rasa ini lah driver Hariss sebab aku cam logo yang dipakai oleh driver Hariss nih sama "saya mintak diri dulu Asyraf assalamualaikum" aku bangun dari melabuh manakala Hariss sudah berdiri tegap pelik "Walaikumusalam" jawabnya dia melihat Afifah Khan berjalan bersama lelaki muda rasanya baru 30 lebih mungkin lah , terbuntang habis matanya apabila melihat kereta yang dinaiki oleh Afifah Khan kereta mahal tu kejab yang dia pelik asal orang tu panggil Afifah Khan puan.

Macam ada sesuatu tak kena!

"Encik nak air tak saya buat kan" tanya aku mana lah tahu pemandu Hariss nih haus ke apa tak ke naya nanti "eahh puan tak apa saya dah ada air mineral dalam kereta terima kasih sahaja Puan saya tunggu puan dekat dalam kereta"dalih lelaki itu dengan nada tergesa gesa aku tersenyum nipis lalu masuk ke dalam rumah masa untuk mandi dan masak untuk suami tercinta pulak. Tudung bawal aku buka secara perlahan-lahan lalu diletakkan diatas meja solek nasib baik lah pintu rumah aku dah kunci bahaya jugak sebenarnya langkah berjaga-jaga amat penting jadi jangan mudah percaya sangat.

Siap sahaja mandi mengemas aku segera membungkus makanan yang sudah siap aku masak ke dalam bekas kedap udara berlainan warna dan saiz,aku bergerak kearah pintu tersebut lalu mencari kelibat lelaki berkemeja putih "Encik saya dah siap" lelaki itu mengangguk tanda faham terus membuka kan pintu untuk nya,Aku masuk ke dalam perut kereta tersebut lalu mengucap terima kasih aku bukannya sombong dan tak akan sombong sebab itu bukan aku. Aku diam didalam kereta sambil mengerling ke luar tingkap kereta melihat keindahan kota raya yang penuh dengan upacara dan perayaan.

Tak lama lagi dah nak puasa mesti banyak persediaan awal yang mereka semua akan buat tak sabar nya nak rasa berpuasa dengan suami mesti meriah aumm hahaha nakal eah kau "Puan kita dah sampai" lamunan terhenti apabila disergah oleh seseorang dari tepi,aku menoleh ke tepi melihat pintu tempat yang aku duduk sudah terbuka luas tinggal aku je nak keluar sahaja . Aku keluar dari perut kereta dan bergerak mengikuti lelaki tersebut tombol lif ditekan lalu aku diarahkan masuk ke dalam lif tersebut.

Aku bukan nak jadi jakun atau tarzan tapi aku kena cakap jugak yang bangunan nih hebat hiasan dia bukan kaleng-kaleng wey pandai suami aku upah orang untuk cantikkan bangunan nih tak sia-sia jadi pencuri hati aku ah cehh wahh hahaha ,pintu lif tersebut terbuka luas aku melihat kaki tangan yang berjalan kesana kemari melakukan tugas masing-masing . Aku melihat kearah kanan semuanya perempuan yang seksi dan seksa manakala disebelah kiri muka kerek kalah biskut yang ada carrot tu.

Lelaki tersebut masuk kedalam baru sahaja aku nak masuk lengan aku ditarik "Auch" sumpah wey nasib baik aku tak bawa bekal suami aku kalau tidak habis tumpah tak merasa lah air tangan aku buat "kau nak pergi mana haa kau nak jumpa bf aku kau kena tunggu dekat luar ada hati nak sergah macam tu"kepala aku ditunjal-tunjal beberapa kali aku agak perempuan nih mesti PA Hariss ,Ya Allah kuatkan aku !.

"Dahlia stop it"Hariss terkejut terus menarik lengannya Afifah Khan tubuh isterinya didakap lembut "b..osss" eah tadi kata bf asal nak panggil boss macam ni lah perempuan pantang lelaki handsome kaya gatal dah cop itu bf perasaan tak sudah kalau macam nih habis lah pelakon-pelakon Handsome diorang sapu "sayang okay" aku mengangguk tanda okay padahal dalam hati rasa nak baling kuah maggie.

"Kau ambik semua barang kau pastu blah aku tak nak tengok muka kau Razif settle kan"Hariss terus menarik aku masuk ke dalam pejabat miliknya wajah Hariss bengis  baru pertama kali ku dengar suara mu!! Ceh lagu hahah aku tengah serius boleh pulak otak aku mainkan lagu pertama kali hampeh punya otak. "Bosss!"wanita itu mula berteriak kan diluar bilik suaranya jelas masih kedengaran "dia ada sentuh sayang tak,sayang ada luka tak,kanan kiri atas bawah semua oky kan dalam pun okay kan kan!" Aku menjeling tajam kearah Hariss sempat lagi kau mengatal , Hariss tersengih hehe.

"Takde pape saya okay abang dah makan" yelah yang bawa bekal tu budak yang bernama razif bukannya aku jadi mana lah tahu suami aku dah makan "macam mana nak makan sayang tak suap deh jom duduk atas riba"membulat mata aku what the hell ingat aku baby barbie deni dobi ke nak duduk atas peha astaga wayar suami aku dah putus nih. "Mengada lah dah duduk situ saya hidangkan" Hariss mengangguk tanda faham terus melabuhkan punggung diatas sofa manakala aku sibuk mengeluarkan semua lauk pauk dan diletakkan diatas pinggan senang cerita lengkap lah .

Terima Kasih
Vote
Comment!










MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now