10.fejezet

335 19 6
                                    

– Tudtam, hogy meggondolod magad! – nyitottam ajtót azzal a hatalmas vigyorral az arcomon, azért, amiért diadalt arattam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

– Tudtam, hogy meggondolod magad! – nyitottam ajtót azzal a hatalmas vigyorral az arcomon, azért, amiért diadalt arattam.

– Nem volt más választásom. Vagy te, vagy egy random ember, akivel ki tudja milyen dolgozni. Melletted annyi előny szólt, hogy mivel teletömted magadat a filozófiai elméletekkel, talán hasznomra is válhatsz – mondta, miközben belépett az előszobába.

Szemrevételezte és nyilván magába elkönyvelte, hogy jóval kisebb, mint hitte. Félig-meddig vártam, hogy megkérdezi tőlem, hogy a fizetésemből csak ennyire telik. De nem szégyelltem Antonella előtt, hisz ordított róla, hogy a legtávolabb áll tőle mindenféle luxuscikk.

Exitus acta probat.*

Aliud ex alio malum gignitur*2 – mondta egy kis töprengés után, én pedig grimaszoltam megdöbbenésemre. – Nem csak te tanultál latin szállóigéket.

Felderültem ennek hallatán.

– Imádom az okos nőket. Nehéz visszafogni magam mellettük.

Egy szemforgatással letudta ezt, majd beljebb tessékeltem ő pedig körülnézett a nappaliban is, mintha egy kiállításon lett volna nem egy egyszerű lakásban. Félretettem az útból edzőtáskámat, hogy hozzáférhessen a helyhez.

– Érezd magad otthon, Tonita.

– Nella. Nagyon nehezedre esne egyszer a nevemen szólítani? – kíváncsiskodott dölyfösen, miközben leült a kanapéra, ami puhasága és krémszíne tökéletes egyveleg volt számomra.

– A Nella olyan szokványos. Akkor inkább Nelli – javasoltam még mindig vigyorral az arcomon, majd lehuppantam a kanapé másik végébe.

– Ez arra emlékeztet engem, mikor az arab férfiak adnak házasságkötéskor nevet a feleségüknek. Mintha a tulajdonuk lennének.

– Talán, mert részben tényleg úgy bánnak velük – tettem hozzá kisvártatva. – Ott máshogy élik meg a női és férfi szerepeket.

– Én akkor sem tudom felfogni. Miért hagyják nők generációi, hogy megmondják nekik ki legyen a férjük, illetve mit viselhetnek?

– Mert ebbe születtek bele. Ha nem látsz más példát, úgy elég nehéz a gondolkodásmódon változtatni – magyaráztam. – Tudom, hogy belőletek, nőkből így is nagy felháborodást vált ki, de egy percig csak képzeld el a helyükbe magad. Gondold el, hogy az anyád is burkát hordott egész élete során, és megválasztották,hogy kivel házasodjon össze. Látod, hogy ennek ellenére boldog, és nem azt szeretnéd te is?

– Én inkább követném a nyugati hagyományokat.

– Ezt te magad nem tudhatod. Mi van, ha hiszel Allahban és nem szeretnéd a Koránt megszegni? A szentírás, ami jogokat szült. Egy embernek kevés vagy, hogy ellenszegülj.

– Akkor megszökök az országból – vetette fel.

Ekkor felnevetettem.

– Sok sikert hozzá! Ugye tudod, hogy nagyrészt muzulmán férfiak vándorolnak el? A nők tartják ott egybe a családot, ezért ők jószerivel ott ragadnak velük együtt.

Vétkezők ideje ✓Where stories live. Discover now