11. fejezet

314 18 9
                                    

Ennek nem lehet jó vége

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ennek nem lehet jó vége. Az, hogy behívatott Sebastian osztályfőnöke, annak nem lehet jó oka. Általában a bajos tanulóknak a szüleit hívják be, nem pedig a pedánsokét. Anyám persze az út alatt arról győzködött, hogy semmi baj nem lesz. De szerintem ő is csak a saját megnyugtatása érdekében szajkózta. Mindketten tudtuk, hogy Sebastiannek voltak problémái a suliban. Eléggé elkülönült a társaitól, nem volt társasága az iskolában, és nem valami jól repesztett a tanulmányi eredményeit illetően. Anyu megmondta, hogy nem egy gépészmérnököt szeretne a fiából, hanem egy becsületes embert. Én azért többet vártam el az öcsémtől, hisz annyi lehetőség volt benne. Alapjáraton érdeklődő volt sok minden iránt, nem hiába volt a kedvence a Discovery Channel. Az más lapra tartozott, hogy ami nem érdekelte azt sehogy se lehetett a fejébe verni, mint például a matekot.

Mikor megérkeztünk a tanárihoz, anyu finoman bekopogtatott. Rögtön kinyitotta egy őszes bajszú, kopasz férfi az ajtót.

– Jó napot, miben segíthetek?

– Mrs. Burrowshoz jöttünk – jelentette ki anyu. – Tudna szólni neki?

– Természetesen. – Ezzel behúzta az ajtót, mi meg azt bámultuk némán.

Anyuval néma beszélgetést folytattunk le, míg nem érkezett a tanárnő. Most ugrik a majom a vízbe.

A következő pillanatban egy negyvenes éveibe járó, csinos nő nyitott ajtót. Száját vérvörös rúzzsal festette be, sötét szempilláin láttam, hogy mennyire kapaszkodik egy-egy szempillaspirál darab. Kissé túlzó volt a sminkje, de a bájos megjelenéséből ez nem vont le.

– Maguk lennének Sebastian rokonai.

– Így van. Én az anyja vagyok, ő meg a nővére – érintette meg finoman a karomat anyu futólag, mikor engem megemlített.

– Nagyon örülök, amiért eljöttek – mondta őszinte hálával a hangjában. – Muszáj volt magukat idehívnom.

Ajaj, ez jól kezdődik. Ha muszájból kellett hívnia, akkor semmi jóra nem számíthattunk.

– Sebastian nagyon különleges diák számomra, éppen ezért szeretném, hogy tudjanak róla – nézett hol rám, hol anyura. A tekintete aggodalomtól volt tele, mint aki nem tudja, hogy is számoljon be egy velős dologról.

Közben engem majd' szétvetett az ideg.

– Tudniuk kell, hogy Sebastian rosszul teljesít.

– Igen, matekból – bólogatott bőszen anyu. – Már felfogadtunk mellé egy korrepetítort.

– Attól tartok ,hogy ez túl van a matekon.

– Ezt meg hogy érti? – szorította bal kezét szívére anyu, mintha ki akarna ugrani a helyéről.

– Nem csak matekból, hanem történelemből és nyelvtanból is eléggé megromlottak a jegyei.

Anyu a szívéről a szájára tette a kezét és rám nézett aggodalmasan. Ahogy ő, úgy én is meglepődtem.

Vétkezők ideje ✓Where stories live. Discover now