24. fejezet

301 19 0
                                    

– Magad felé tartsd az ütőt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

– Magad felé tartsd az ütőt. Úgy, ügyes – dicsértem meg Sebastiant, aki minden egyes szavamra úgy adott, mintha maga volna a szentírás.

– A tévében sokkal egyszerűbbnek tűnik – jegyezte meg, miközben a kis lyukacsos labdába ütött a botjával, én pedig kinyújtottam az enyémet, hogy a bójákból felállított kapuba ne végezze.

Eredetileg Antonellára vártam volna, de írt, hogy késni fog, mert méteres sor áll a boltban, így nagyon nehezen ér majd haza. Szerencsére az anyja és az öccse jól fogadták a látogatásomat, és nem sokkal az üzenet után pakolgattam a kocsimban és a mellettem álló Sebastian kiszúrta a botokat. Felvetette, hogy nem-e lenne kedvem pár dolgot bemutatni a hokit illetően. Így kötöttünk ki az udvar aszfaltozott részén, ütőkkel a kezünkben, egy floorball labdát felmutatva játékszernek. Először megmutattam neki, hogy miként fogja a botot, ami bár elsőnek úgy hangzik, mintha nagyon egyszerű művelet lett volna, valójában nem volt mindegy, hogy miként tartja az ember, hisz elég egy kicsit másfelé hajlítani, és máris eltéveszti a célt a korong, vagy a mi esetünkben a labda. Időközben tök jól elbeszéltünk, hamar megtaláltuk a közös hangot.

– Nézni mindent egyszerűbb, mint csinálni – reagáltam a korábbi felvetésére, majd megkerültem őt és a bóják közé céloztam, ami be is ment.

Bár a softball és hoki hasonlít egymásra, mégis másabb suhanni a jégen, mint futással a lábadat használni. Jég híján viszont ezzel kellett beérnünk, az ütő használata pedig vetekedett a hokiéval, szóval ha mást nem, ezt igazán megtaníthattam neki.

Sebastian nagyon lelkes diák volt, és nagyon várta, mi fog a következő pillanatban jönni. Ez arra emlékeztetett, mikor egyszer elmentem egy nyolc évesekből álló csapathoz és én mutattam meg nekik, milyen technikákat sajátítsanak el ahhoz, hogy kiszámíthatatlanabb legyen a játékuk. A kicsikkel áldás játszani, ha kellő figyelmük megvan az adott sportághoz. A problémásakkal nagyon nem lehetett mit kezdeni, ők előbb-utóbb úgy is lemorzsolódtak.

– Amúgy történ már, hogy lesérültél a pályán? – tette fel a kérdést érdeklődve, és megállította maga előtt a floorballt.

Elgondolkozva forgattam meg a botomat a kezembe.

– Igen. Volt egy pár alkalom. Volt egy pár alkalom, mikor óvatlan voltam. Egy alkalommal meg egy játékos korcsolya éle súrolta a nyakamat esésnél, csak úgy dőlt belőle a vér.

– Komolyan? – képedt el.

– Igen. Szerencsére nem történt komolyabb baj, de ha csak néhány centivel mélyebbre hatol a penge, nos, akkor nem lennék itt – mondtam elmélkedve, mintha nem is az én esetemről, hanem egy másik emberről beszélnék.

Igazából ráhoztam a frászt mindenkire, mikor a jég tele volt vérrel, ami a nyakamból szivárgott ki. Ez még Detroitba, az előző csapatomnál történt, és azonnal el is vittek a kórházba mentőautóval. Emlékszem, hogy mennyire fájt a nyakam, és meg voltam rémülve. Viszont egy percig sem féltem attól, hogy meghalok. Mióta Jonathan kórházba került, azóta nem féltem tőle. Inkább attól rettegtem, hogy a hozzám közelállóknak esik baja.

Vétkezők ideje ✓Where stories live. Discover now