– Nem is vészes – állapította meg nagybátyám Ulrik motorja láttán.
– Ja. Rosszabbra számítottam – helyeseltem, és tovább kortyolgattam a kávémat.
– Csak egy kipufogócsere kell neki. Meg van néhány karcolása, de az is sima ügy.
– És mikorra lesz kész? Csak azért kérdem, hogy mit mondjak neki.
– Pár nap. Elég sok meló jött a héten. A hétvégén tudom megcsinálni.
Ezt meg is mondtam Ulriknak, azonban ő vasárnap délben berontott a garázsba.
– Kész van már? – kérdezte csillogó szemmel. A nagybátyámmal egymás mellett szereltünk, én egy KTM-et, ő egy Simpsont.
– Még el se kezdtük.
– És mikor kezditek el?
– A többi után – feleltem.
Ulrik a szekrénynek dőlt, és tovább figyelt minket.
– Mennyi van még hátra? – kérdezte egy gyerek kíváncsiságával.
– Azt hiszed, ha így bámulsz minket, varázsütésre megjavítunk mindent, hogy a tieddel foglalkozhassunk? Nincs VIP szolgáltatásunk. Várd ki a sorodat! – adtam hangot kiakadásomnak, mert utáltam, ha sürgetnek, még akkor is ha barátokról volt szó.
– Adrian, hogy beszélsz az ügyfelünkkel?! – szólt rám a nagybátyám.
– Bocs – mondtam Ulriknak. Szerencsétlen csak újra motorozni akart, érthető miért pattogott ennyire, még ha idegesítő is.
– Mi jót csinálsz?
Sóhajtottam egyet, és válaszoltam:
– Fékbetétet cserélek.
Ulrik fölöttem hajlongott, kezdett felmenni az agyvizem. Felálltam, leellenőriztem a fékfolyadék szintet. Fékfolyadékot töltöttem a tartályba, amikor Ulrik hirtelen mellettem termett. Annyira rám hozta a frászt, hogy a kanna tartalma majdnem a földre löttyent. Mély, ingerült sóhaj szabadult belőlem, és Ulrik hátralépett, mint a macska, akit azon kaptak, hogy tépi a függönyt.
– Zavarsz, Ulrik. És majdnem kiöntöttem ezt a szart miattad. – Visszatekertem a kupakot a kannára.
– Bocsi. Unatkozok. Mit csináljak akkor?
– Foglald el magad?
– Mivel?
– Annyi dolog van a világban, annyi könyv, film, sorozat, anime... – direkt ezt mondtam utoljára, mert tudtam, hogy él-hal az animékért.
– Nincs kedvem egyikhez sem. – Keresztbe fonta a karját.
– Komolyan! Mint egy gyerek – zsörtölődtem az orrom alatt, és itt jöttem rá, hogy a tanár vagy óvóbácsi szerepet biztos nem rám szabták. – Keressek neked színezőt? – kérdeztem tőle végső elkeseredésemben.
– Aha.
A nagybátyámhoz mentem, aki a garázs másik végében egy Hondán dolgozott.
– A régi cuccaimat levitted a papírgyűjtésbe?
– Mi? – Elkerekedett a szeme. – Dehogy!
– Nagyszerű. És hol van?
– A padláson. Azt meg nem mondom, melyik dobozba tettem, mert nem tudom.
– Nem baj. Köszi.
Ulrik társaságában beléptem a házba, majd az utamat egyedül folytattam a padlásra. Feltéptem az összes dobozt, mire rábukkantam a régi motoros színezőfüzeteimre. Megfogtam egy köteget, és levittem Ulriknak, aki a konyhaasztalnál helyezte kényelembe magát.
ESTÁS LEYENDO
Benzinbe fojtott érzelmek (BL)
Romance| boys love | hurt/comfort | angst | trauma | friends to lovers | therapy | slow burn | A tizennyolc éves Adrian Sorensen a nap minden percében motorozna. Az iskolájában számkivetett. Egy balhés szakítás miatt letett a szerelemről egy egész életre...